Forum 安iadomego 好ienia! - psajko.pl Strona G堯wna
RejestracjaSzukajFAQU篡tkownicyGrupyGalerieZaloguj
Czy wiesz 瞠 ?
Id do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Nast瘼ny
 
Odpowiedz do tematu    Forum 安iadomego 好ienia! - psajko.pl Strona G堯wna » Offtop Zobacz poprzedni temat
Zobacz nast瘼ny temat
Czy wiesz 瞠 ?
Autor Wiadomo嗆
Wasp
Senny Podr騜nik


Do陰czy: 23 Sie 2011
Posty: 446
Przeczyta: 0 temat闚

Pom鏬: 16 razy
Ostrze瞠: 0/5
Sk康: Leszno
P貫: Kobieta

Post
Cytat:
Nie wiem co nie pasuje Ci w naukach Diamentowego Wozu. Praktykuj帷y t 軼ie磬 twierdz, 瞠 budda opracowa wiele rodzaj闚 nauk, dla r騜nych os鏏 o r騜nych zdolno軼iach. Nie widz nic z貫go w tym

W ksi捫ce kt鏎 czyta貫m, autor kt鏎y by w tybecie i widzia te praktyki opisa Diamentowy W霩 jako szko喚 pe軟 rytua堯w, demonologii i jako wisienka na torcie, inicjacja podczas kt鏎ej osoba inicjowana (nie wiedzia貫m jak to nazwa) po za篡ciu 鈔odk闚 halucynogennych i przebywaniu w dymie kadzide odbywa stosunek seksualny z jak捷 bogini. Nie wiem jak Ty, ale ja wierz cz這wiekowi kt鏎y tam by, a nie ludziom z internatu Wink.

Co do samego buddyzmu, to ju widz, jak nasz kochany pierwszy budda w grobie si przewraca widz帷, 瞠 ludzie mu robi pos捫ki ze s這ta. Cz這wiek kt鏎y gardzi materializmem, twierdzi 瞠 wszystko to jest nieistotne i nie wa積e. A oni mu pos捫ki i pomniki ze z這ta robi :O.

A wiesz, 瞠 buddyzm przyjmowa mniejsze kulty do siebie? Wiesz, 瞠 rytua造 i ca造 mistycyzm wywodzi si z pomniejszych religii kt鏎e zosta造 zasymilowane? Poczytaj doktryny Wielkiego Wozu i zobacz na Diamentowy, przeskok jest nie do opisania. A skoro budda zna prawd ostateczn, dla czego mia豉by si ona zmienia?
A teraz powiedz mi jeszcze jedno, co z Ciebie zostanie jak zniknie ego? Bo jak t zagadk rozwi捫esz, to wszystkie moje problemy egzystencjalne rozwi您ane Very Happy.

A mo瞠 by tak za這篡 temat o samym buddyzmie? My郵, 瞠 to temat bardzo ciekawy i warty uwagi, ale szkoda go rozrzuca prz璠zie jako offtop Wink.


Post zosta pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Wasp dnia Pi 19:59, 01 Lut 2013, w ca這軼i zmieniany 1 raz
Pi 19:58, 01 Lut 2013 Zobacz profil autora
Andrewek
Senny Podr騜nik


Do陰czy: 19 Gru 2008
Posty: 1566
Przeczyta: 0 temat闚

Pom鏬: 123 razy
Ostrze瞠: 0/5
Sk康: Gda雟k
P貫: M篹czyzna

Post
wasp3r napisa:
W ksi捫ce kt鏎 czyta貫m, autor kt鏎y by w tybecie i widzia te praktyki opisa Diamentowy W霩 jako szko喚 pe軟 rytua堯w, demonologii i jako wisienka na torcie, inicjacja podczas kt鏎ej osoba inicjowana (nie wiedzia貫m jak to nazwa) po za篡ciu 鈔odk闚 halucynogennych i przebywaniu w dymie kadzide odbywa stosunek seksualny z jak捷 bogini. Nie wiem jak Ty, ale ja wierz cz這wiekowi kt鏎y tam by, a nie ludziom z internatu Wink.

To chyba czyta貫 jak捷 powie嗆, np. "w堯cz璠zy dharmy" Smile Ja nie wierz ludziom z internetu, a opisom, ksi捫k mistrz闚 tej linii, nagraniom nauczycieli buddyjskich. Pos逝chaj sobie na jutube nagrania np Wojtka Tracewskiego, nauczyciela Diamentowego Wozu, nie ma tam nic o halucynogenach ani "wisienkach na torcie".
Albo poczytaj sobie ksi捫k "108 odpowiedzi jogina" nauczycie tej lini. W ka盥ym razie przekonasz si, 瞠 opowiadaj oni np o 4 szlachetnych prawdach, wsp馧czucie itd- podstawowych naukach- tych samych co "prawdziwy" budda. W ka盥ym razie to co opisujesz ma si niewiele do tego co oni robi, z tego co wiem. A w Polsce praktykuje t 軼ie磬 pewnie kilka tysi璚y os鏏 i nie s康z 瞠by to polega這 na tym co piszesz (a raczej na trzaskaniu nyndro, jak "prawdziwy budda")
Swoj drog co to za ksi捫ka na kt鏎ej si opierasz?

wasp3r napisa:
Co do samego buddyzmu, to ju widz, jak nasz kochany pierwszy budda w grobie si przewraca widz帷, 瞠 ludzie mu robi pos捫ki ze s這ta. Cz這wiek kt鏎y gardzi materializmem, twierdzi 瞠 wszystko to jest nieistotne i nie wa積e. A oni mu pos捫ki i pomniki ze z這ta robi :O.

To nie by pierwszy budda, niestety Wink

wasp3r napisa:
A wiesz, 瞠 buddyzm przyjmowa mniejsze kulty do siebie? Wiesz, 瞠 rytua造 i ca造 mistycyzm wywodzi si z pomniejszych religii kt鏎e zosta造 zasymilowane? Poczytaj doktryny Wielkiego Wozu i zobacz na Diamentowy, przeskok jest nie do opisania.

Kt鏎e " mniejsze kulty"? bon? Czy jaki inne? Ile tych religii jest? Doktryny Wielkiego Wozu i Diamentowego nie s康z, 瞠by si wiele r騜ni造. Poza tym, wad穋ajana (diamentowy) zawiera w sobie nauki mahajany (wielkiego wozu) i hinajany (ma貫go wozu). Wi璚 to nie jest tak, 瞠 wad穋ajana to 100% co innego ni mahajana. Wad穋ajana zawiera w sobie nauki mahajany, ale dodaje te co od siebie.

wasp3r napisa:
A skoro budda zna prawd ostateczn, dla czego mia豉by si ona zmienia?

Prawda ostateczna si nie zmienia, zmienia si tylko spos鏏 patrzenia na ni i podej軼ie. Patrzenie z innej perspektywy, od innej strony, spojrzenie na inne aspekty i w豉軼iwo軼i oraz metody (praktyki, medytacja) kt鏎e do niej prowadz. Prawdy ostatecznej nie da si zmieni, jest ona pierwotna w stosunku do systemu/religii i z tego wzgl璠u buddyzm ma tyle tradycji i nauk, bo system jest wt鏎ny w stosunku do prawdy ostatecznej.

wasp3r napisa:
A teraz powiedz mi jeszcze jedno, co z Ciebie zostanie jak zniknie ego? Bo jak t zagadk rozwi捫esz, to wszystkie moje problemy egzystencjalne rozwi您ane Very Happy..

Natura umys逝, natura buddy, przejrzyste 鈍iat這. Poczytasz o tym np w "tybeta雟kiej jodze snu i 郾ienia" jak i we wielu ksi捫kach. Jest to podstawowa nauka buddyjska, zwi您ana z koncepcj pustki i natury umys逝. I nie ja zagadk rozwi您a貫m, tak m闚i buddyzm.

wasp3r napisa:
A mo瞠 by tak za這篡 temat o samym buddyzmie? My郵, 瞠 to temat bardzo ciekawy i warty uwagi, ale szkoda go rozrzuca prz璠zie jako offtop Wink.

Wg mnie to nie jest dobry pomys. O buddy幟ie bardziej mo積a poczyta lub podyskutowa g喚biej na [link widoczny dla zalogowanych] (i znajdziesz tam pewnie wiele o swoim ukochanym Diamentowym Wozie)

incestus napisa:
Nie rozumiem tego wnioskowania. Skoro zgadzasz si, 瞠 reinkarnacja = cierpienie , a celem mnicha jest wyj軼ie z kontinuum b鏊u, czyli przerwanie ci庵u swoich reinkarnacji - to czy nie d捫y to do unicestwienia, 鄉ierci?? Nie jest prawd, 瞠 dla buddysty reinkarnacja to przekle雟two, 瞠 d捫 do tego , aby umrze ca趾owicie i nie obudzi si?
A Budda z tego co pami皻am, to definicja cz這wieka, kt鏎y osi庵n掖 pe軟e zrozumienie 鈍iata i z tego powodu obecnie rezyduje w swojej ostatniej inkarnacji. Dlatego m闚i si nauki po prostu Buddy, bo wszystkie powinny mie identyczne przes豉nie.

Mieszasz poj璚ia odrodzenia i urzeczywistnienia z poj璚iem 鄉ierci. Umrze to mo瞠sz pod koniec swojego 篡cia (wcielenia). Jak kto jest urzeczywistniony ("o鈍iecony") to umiera jak ka盥y inny (chyba 瞠 osi庵a "t璚zowe cia這") i po prostu nie rodzi si na nowo. To nie znaczy 瞠 umar (jak mo積a umrze dwa razy)? A raczej znaczy to 瞠 nie narodzi si ponownie. Wi璚 w gruncie rzeczy wr璚z przeciwnie, unika 鄉ierci (bo si nie narodzi). Za堯禦y, 瞠 kto nie jest "o鈍iecony" wi璚 篡je powiedzmy 1 篡wot i si nie odradza. Unika tym samym 鄉ierci, bo gdyby si odrodzi to znaczy這by to 瞠 umrze kiedy Smile A osoba kt鏎a si odradza x razy to x razy umiera, wi璚 raczej odradzanie si (nie bycie urzeczywistnionym i nie przerwanie 豉鎍ucha reinkarnacji) prowadzi do 鄉ierci Wink

"Umrze ca趾owicie i nie obudzi si"- nie mo瞠sz "umrze ca趾owicie" albo "mniej ca趾owicie" Umierasz to umierasz- i tyle. Czy si odradzasz- to inna sprawa Wink Budzisz to si rano, a nie w nowym 篡ciu.

Buddyzm nie uczy niech璚i i nienawi軼i umierania i odradzania si Wink 畝dne to "przekle雟two"

Nie, budda to nie kto kto rezyduje w swojej ostatecznej inkarnacji. Budda to kto ca趾owicie urzeczywistniony- nawet Ty czy ja mo瞠my by buddami w tym 篡ciu, bo ka盥a ma wrodzon natur buddy- to podstawowa nauka buddyzmu i bez niej buddyzm nie mia豚y 瘸dnego sensu. Ale rzeczywi軼ie, je郵i by鄉y osi庵n瘭i urzeczywistnienie to by鄉y si nie narodzili. Ale to nie jest tak, 瞠 z g鏎y wiadomo 瞠 kto odradza si po raz ostatni.

To nie jest tak, 瞠 reinkarnacja=cierpienie i mnich czy praktykuj帷y d捫y do tego 瞠by si nie odradza. On d捫y do tego 瞠by wyj嗆 z cierpienia na zawsze, a brak reinkarnacji b璠zie "skutkiem ubocznym" To reinkarnacja wynika z cierpienia, a nie cierpienie z reinkarnacji.


Post zosta pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Andrewek dnia Sob 14:05, 02 Lut 2013, w ca這軼i zmieniany 1 raz
Sob 13:49, 02 Lut 2013 Zobacz profil autora
incestus
Senny Podr騜nik


Do陰czy: 02 Pa 2012
Posty: 1791
Przeczyta: 0 temat闚

Pom鏬: 86 razy
Ostrze瞠: 0/5
Sk康: Zabrze
P貫: M篹czyzna

Post
Mieszanie poj耩 jest bez znaczenia, nie zaprzeczy貫, 瞠 droga buddysty d捫y do 鄉ierci. Chodzi o przerwanie strumienia 鈍iadomo軼i. Cierpienie to ch耩 篡cia, parcie do nie鄉iertelno軼i, strach przed 鄉ierci. Od瞠gnanie si od tych uczu wyzwala buddyst, doprowadza go do Nirvany, zako鎍zenia istnienia, kt鏎e jest b鏊em. Umo磧iwia mu zapadni璚ie w sen, prawdziwy odpoczynek - nieistnienie.
My郵, 瞠 sam wiesz, 瞠 przesadzi貫 z tym " efektem ubocznym ". Brak reinkarnacji to spodziewany skutek, cel. Nowocze郾i buddy軼i nie zdaj sobie z tego sprawy, bo ci庵le trzyma ich rz康za istnienia, interpretuj to sobie 篡czeniowo.


Post zosta pochwalony 0 razy
Sob 17:48, 02 Lut 2013 Zobacz profil autora
Andrewek
Senny Podr騜nik


Do陰czy: 19 Gru 2008
Posty: 1566
Przeczyta: 0 temat闚

Pom鏬: 123 razy
Ostrze瞠: 0/5
Sk康: Gda雟k
P貫: M篹czyzna

Post
Wr璚z przeciwnie, mieszanie poj耩 ma znaczenie. Nie zaprzeczy貫m co m闚isz, bo stwierdzi貫m, 瞠 terminologia kt鏎 si pos逝gujesz jest inna ni terminologia buddyjska, wi璚 to co m闚isz nie ma dla mnie sensu nie na mocy znaczenia tego co m闚isz ale na mocy znaczenia j瞛yka kt鏎ym to okre郵asz.
Droga buddysty nie d捫y do 鄉ierci. Droga buddysty d捫y do przebudzenia. Ale oba te poj璚ia s nie dos這wne, metaforyczne. A do 鄉ierci to d捫y ka盥y cz這wiek, czy buddysta czy nie- mam na my郵i to, 瞠 d捫y w sensie 瞠 umrze, a nie 瞠 tego chce czy nie.

incestus napisa:
Cierpienie to ch耩 篡cia, parcie do nie鄉iertelno軼i

Totalnie si nie zgodz. To 瞠 cierpisz nie jest r闚noznaczne ani z tym, 瞠 chcesz 篡 ani z tym 瞠 d捫ysz do nie鄉iertelno軼i. Mo瞠sz cierpie i ani nie chcie 篡 ani d捫y do nie鄉iertelno軼i. Mo瞠sz te nie cierpie i chcie 篡 i d捫y do nie鄉iertelno軼i.

Tutaj sk這ni豚ym si do stwierdzenia, 瞠 o鈍iecenie jest nie鄉iertelno軼i, a nie cierpienie, tak jak sugerujesz. Nie鄉iertelno嗆 zawiera paradoks, to znaczy kiedy chcesz by nie鄉iertelny chcesz "trwa wiecznie" to znaczy "istnie w czasie kt鏎y nigdy nie przeminie". A to jest niemo磧iwe, bo wszystko co zwi您ane z czasem jest warunkowe i przeminie. Wszystko co jest warunkowe przemija, jest nietrwa貫, wi璚 nie mo瞠 trwa wiecznie. I dlatego w豉郾ie buddyzm uczy o d捫eniu do wyzwolenia- wyzwolenia z uwarunkowania, czasu, nietrwa這軼i.

incestus napisa:
Od瞠gnanie si od tych uczu wyzwala buddyst, doprowadza go do Nirvany, zako鎍zenia istnienia, kt鏎e jest b鏊emi

To nie jest pogl康 buddyzmu- to Tw鎩 pogl康 i interpretacja. Od瞠gnanie od tych uczu wcale nie wyzwala buddysty, ani nie doprowadza do Nirvany. I wcale istnienie, nie jest b鏊em. Buddyzm tak nie m闚i Wink Nasze przywi您anie jest b鏊e, istnienie jest super Smile

incestus napisa:
Umo磧iwia mu zapadni璚ie w sen, prawdziwy odpoczynek - nieistnienie.

Nie, to nie jest zapadni璚ie w sen, ani nieistnienie

incestus napisa:
Brak reinkarnacji to spodziewany skutek, cel

Zupe軟ie nie tak. Buddyzm d捫y do o鈍iecenia, a kiedy praktykuj帷y si urzeczywistni to jest urzeczywistniony i gitara. Odrodzi si czy nie nie ma znaczenia. Reinkarnacja sama w sobie nie jest problemem!

incestus napisa:
Nowocze郾i buddy軼i nie zdaj sobie z tego sprawy, bo ci庵le trzyma ich rz康za istnienia, interpretuj to sobie 篡czeniowo.

Nie bardzo rozumiem co masz na my郵i, mo瞠sz wyja郾i?


I tutaj chc co jeszcze powiedzie. Buddyzm silnie zwi您any jest z koncepcj dualizmu i braku dualizu. Podstawow nauk buddyzmu jest to, 瞠 cierpienie powodowane jest przez dwie postawy- pragnienie i niech耩. (+ i -). Tak samo wszystko opiera si na tych dw鏂h skrajno軼iach (篡cie-鄉ier, dobro-z這, porz康anie-niech耩, lubi-nie lubi). Z tego co Ty piszesz jasno wynika, 瞠 uwa瘸sz 瞠 buddyzm opiera si na niech璚i (do 篡cia, reinkarnacji, cierpienia) i d捫y do istnienia.

A jest zupe軟ie inaczej, buddyzm doprowadza do stanu w kt鏎ym wychodzi si poza te skrajno軼i- postrzega si wszystko takie jakie jest, ale ani si tego nie pragnie, ani si tego nie odpycha. Ale nie jest tak, 瞠 si co odrzuca- 篡cie, 鄉ier, odradzanie, istnienie/nieistnienie nic z tych rzeczy.
Je郵i kto d捫y do nie istnienia to nie jest urzeczywistniony, bo po pierwsze pragnie nie istnienia a po drugie ma niech耩 do istnienia Wink I na tym polega w豉郾ie samsara.

Buddyzm zaznacza, 瞠 ludzie cz瘰to wpadaj w dwie skrajno軼i- albo 瞠 nic nie ma (nihilizm) albo 瞠 wszystko jest rzeczywiste i trwa貫 (eternalizm) pogl康 buddyjski jest inny.

W ka盥ym razie- pogl康 kt鏎y prezentujesz na buddyzm nie jest pogl康em buddyjskim.


Post zosta pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Andrewek dnia Sob 18:44, 02 Lut 2013, w ca這軼i zmieniany 3 razy
Sob 18:39, 02 Lut 2013 Zobacz profil autora
Wasp
Senny Podr騜nik


Do陰czy: 23 Sie 2011
Posty: 446
Przeczyta: 0 temat闚

Pom鏬: 16 razy
Ostrze瞠: 0/5
Sk康: Leszno
P貫: Kobieta

Post
Cytat:
Swoj drog co to za ksi捫ka na kt鏎ej si opierasz?

Czyta貫m [link widoczny dla zalogowanych] ksi捫k. Widz, 瞠 b璠 si musia lepiej zapozna z tematem, i 瞠 jedna ksi捫ka nie wystarczy. Jednak wydaje mi si, 瞠 warto te pozna obiektywn opini ca貫go tematu Wink.
I dzi瘯i za link do forum, czeka mnie d逝uga lektura Wink.


Post zosta pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Wasp dnia Sob 20:29, 02 Lut 2013, w ca這軼i zmieniany 2 razy
Sob 20:04, 02 Lut 2013 Zobacz profil autora
Andrewek
Senny Podr騜nik


Do陰czy: 19 Gru 2008
Posty: 1566
Przeczyta: 0 temat闚

Pom鏬: 123 razy
Ostrze瞠: 0/5
Sk康: Gda雟k
P貫: M篹czyzna

Post
Nie znam ksi捫ki.

Mo瞠 i s takie przypadki- a tego nie wiem i nie mog by pewny Wink Ale nigdy nie s造sza貫m aby jakikolwiek nauczyciel (Lama czy instruktor) Diamentowego Wozu o tym m闚i czy to pochwala.

Co do forum- 鈍ietne forum, mi貫j lektury Wink


Post zosta pochwalony 0 razy
Sob 20:14, 02 Lut 2013 Zobacz profil autora
incestus
Senny Podr騜nik


Do陰czy: 02 Pa 2012
Posty: 1791
Przeczyta: 0 temat闚

Pom鏬: 86 razy
Ostrze瞠: 0/5
Sk康: Zabrze
P貫: M篹czyzna

Post
Mo磧iwe, 瞠 jest to moja intererpretacja, ale jestem przekonany, 瞠 jest prawid這wa Smile Unicestwienie nie jest celem, ale konsekwencj braku cel闚. Ka盥a motywacja to cierpienie i przywi您anie - g堯d, pop璠 seksualny, a tak瞠 ch耩 篡cia. O鈍iecenie od瞠gnuje buddyst od b鏊u, sprawia, 瞠 niczego nie potrzebuje - a kiedy nie ma pragnie, nie ma te d捫e, zostaje bezruch, odpoczynek. Wsp馧cze郾i mnisi s w stanie ograniczy wi瘯szo嗆 potrzeb, ale paradoksalnie ro郾ie w nich 膨dza bycia m康rym, stania si prawdziwym wyznawc, co oddala ich od drogi o鈍iecenia. Kto, kto rozumie niedorzeczno嗆 ja幡i naturalnie odrzuci wszystko. To te jest przywi您anie.


Post zosta pochwalony 0 razy
Nie 1:14, 03 Lut 2013 Zobacz profil autora
Andrewek
Senny Podr騜nik


Do陰czy: 19 Gru 2008
Posty: 1566
Przeczyta: 0 temat闚

Pom鏬: 123 razy
Ostrze瞠: 0/5
Sk康: Gda雟k
P貫: M篹czyzna

Post
Zupe軟ie nie tak.
Nie jest tak, 瞠 ka盥a motywacja to cierpienie i przywi您anie.
Budda (osoba urzeczywistniona) ma motywacj jak ka盥a inna osoba.
O鈍iecenie wcale nie sprawia, 瞠 dana osoba niczego nie potrzebuje Wink
Wcale nie pozostaje bezruch.
Wcale osoba urzeczywistniona nie ma cel闚 Smile
Ja潯 wcale nie jest niedorzeczna.

Na temat o鈍iecenia mo積a poda tak metafor. Nasz umys mo積a por闚na do pokoju. W tym pokoju s r騜ne przedmioty- lampa, telewizor, kanapa itp. Normalnie zauwa瘸my ka盥y przedmiot z osobna i wtedy cierpimy- bo widzimy ka盥y jako odr瑿ny od innych, widzimy zniekszta販ony wycinek rzeczywisto軼i, jedn cz窷 neguj帷 inn i to stwarza cierpienie.
Osoba kt鏎a osi庵a urzeczywistnienie postrzega przestrze w tym pokoju. Ona nie jest podzielona, ona obejmuje ca造 pok鎩 razem ze wszystkimi przedmiotami w nim. Ale taka osoba opr鏂z przestrzeni doskonale postrzega przedmioty w niej, a wr璚z w bardziej doskona造 spos鏏 ni "zwyk豉 osoba".

Ty sugerujesz jakoby osoba po osi庵ni璚iu stanu buddy by豉 w przestrzeni neguj帷 i odrzucaj帷 przedmioty w niej- a tak nie jest, bo wtedy nie ma ju takiej potrzeby. Wszystko jest na swoim miejscu, nadal s potrzeby, pragnienia, motywacje, ch璚i, cele ale spos鏏 patrzenia jest z innej perspektywy- esencji wszystkich obiekt闚 a nie z poziomu odr瑿nych obiekt闚 jako materii.

O鈍iecenie traktujesz jako intelektualn koncepcj do w豉snych fantazji. O鈍iecenie jest wynikiem medytacji, a medytacja we wi瘯szo軼i przypadk闚 to zaawansowana praca nad stanami w豉snego m霩gu a szczeg鏊nie nad procesami uwagowymi. Badania naukowe (eeg, fmri) dowodz, 瞠 medytacja zmienia prac m霩gu w bardzo du篡 spos鏏 i ma bardzo pozytywny wp造w na jednostk. Nie jest to zatem jaki intelektualny koncept jak dla Ciebie, ale realne, mierzalne, powtarzalne, fizyczne, obiektywne zjawisko. Nie m闚i tu o o鈍ieceniu, ale o medytacji kt鏎a do niego prowadzi.


Post zosta pochwalony 0 razy
Nie 10:25, 03 Lut 2013 Zobacz profil autora
incestus
Senny Podr騜nik


Do陰czy: 02 Pa 2012
Posty: 1791
Przeczyta: 0 temat闚

Pom鏬: 86 razy
Ostrze瞠: 0/5
Sk康: Zabrze
P貫: M篹czyzna

Post
Ty z kolei traktujesz medytacje magicznie. Medytacja Vipassana prowadzi do o鈍iecenia i nie jest niczym innym od czystej samoobserwacji. Przygl康aj帷 si ka盥ej czynno軼i umys這wej i cielesnej z osobna mamy zauwa篡, 瞠 nie ma nic sta貫go w cz這wieku, 瞠 jeste鄉y zlepkiem my郵i gnanych przez wiatr. To co uwa瘸li鄉y za " nas " by這 tylko poj璚iem roboczym nie przedstawiaj帷ym realnej funkcji m霩gu. O鈍iecony pozwala 篡ciu p造n望, pod鈍iadomo嗆 i 鈍iadomo嗆 zr闚nuj swoje d捫enia, proste ch璚i pojawiaj si same, nie s sztucznie wytwarzane przez ego, kt鏎e nie jest ju do niczego przywi您ane. Nie m闚ie tu o postawie niech璚i, tylko ca趾owitej oboj皻no軼i - o鈍iecony osi庵n掖 pe軟e zrozumienie, nie cierpi, niezale積ie co robi - jest zawsze tak samo zadowolony. Nie obchodzi go nawet, czy b璠zie 篡, czy wkr鏒ce umrze, nie d捫y w 瘸dnym kierunku, nie potrzebuje niczego do szcz窷cia


Post zosta pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez incestus dnia Nie 11:30, 03 Lut 2013, w ca這軼i zmieniany 1 raz
Nie 11:29, 03 Lut 2013 Zobacz profil autora
Andrewek
Senny Podr騜nik


Do陰czy: 19 Gru 2008
Posty: 1566
Przeczyta: 0 temat闚

Pom鏬: 123 razy
Ostrze瞠: 0/5
Sk康: Gda雟k
P貫: M篹czyzna

Post
Nie traktuj medytacji magicznie. Traktuj medytacj po buddyjsku, to znaczy mam pogl康 na medytacj dok豉dnie taki jak ucz mnie moi buddyjscy nauczyciele.
Ty m闚isz o vipassanie jako medytacji jednocze郾ie wplataj帷 w to swoj interpretacj pogl康u buddyjskiego. Tak si w buddy幟ie nie robi, nie wa積e czy to buddyzm tybeta雟ki, czy therawada (jak ju m闚isz o vipassanie)- chyba 瞠 m闚isz o tej "niebuddujskiej" vipassanie od Goenki.

Nie rozumiem dlaczego wypaczasz pogl康 buddyjski jednocze郾ie zachwalaj帷 vipassan. Bo to co m闚isz o vipassanie jest w豉郾ie pogl康em buddyjskim i pogl康em na o鈍iecenie. Raz jedno m闚isz, p騧niej temu zaprzeczasz Wink

Ciekawe, ile w tym Twojego do鈍iadczenia.


Post zosta pochwalony 0 razy
Nie 13:43, 03 Lut 2013 Zobacz profil autora
incestus
Senny Podr騜nik


Do陰czy: 02 Pa 2012
Posty: 1791
Przeczyta: 0 temat闚

Pom鏬: 86 razy
Ostrze瞠: 0/5
Sk康: Zabrze
P貫: M篹czyzna

Post
Nie praktykowa貫m Vipassany a Buddyzm znam tylko z podr璚znika. To s moje do鈍iadczenia z naturalnej samoobserwacji, wi璚 o鈍iecenia nawet nie lizn掖em Smile
Filozofia buddyjska po prostu do mnie trafia, a ja j w ten spos鏏 rozumiem. Nie widz w niej miejsc, gdzie mia豚ym sobie zaprzecza. Wed逝g mnie to ty nie chcesz zobaczy jaka jest naprawd, bo jeste przywi您any do jej obecnego kszta速u, tego co m闚i ci nauczyciele i do "optymistycznej " wizji ci庵貫go istnienia. Cz窷 moich tekst闚 wydaje ci si nihilistyczna i okrutna, dlatego je negujesz. Kto nieprzywi您any nie wyczyta豚y w nich nic niewygodnego. Proste : kiedy czego pragniesz -cierpisz. Przestaniesz pragn望 - nie cierpisz, ale i tak to dostajesz. 砰cie p造nie samo i nie musimy go pcha do przodu. 砰cie jest, nas nie ma.


Post zosta pochwalony 0 razy
Nie 14:57, 03 Lut 2013 Zobacz profil autora
Andrewek
Senny Podr騜nik


Do陰czy: 19 Gru 2008
Posty: 1566
Przeczyta: 0 temat闚

Pom鏬: 123 razy
Ostrze瞠: 0/5
Sk康: Gda雟k
P貫: M篹czyzna

Post
Nie chodzi mi tu o moje ani Twoje pogl康y. Rozmawiamy o pogl康zie buddyjskim, kt鏎y jest taki jaki jest, a nie inny. Ty przedstawiasz, 瞠 pogl康 buddyjski jest jaki, a jest zupe軟ie inny. Ja m闚i o pogl康zie buddyjskim, a Ty o swoim pogl康zie na temat pogl康u buddyjskiego twierdz帷 瞠 taki jest buddyzm. Ja m闚i o faktach dot. pogl康u buddyjskiego, a Ty o swoich opiniach na jego temat twierdz帷, 瞠 to fakty. A nie wiesz, jaka jest moja opinia na jego temat, cho twierdzisz, 瞠 wiesz Wink


Post zosta pochwalony 0 razy
Nie 15:11, 03 Lut 2013 Zobacz profil autora
incestus
Senny Podr騜nik


Do陰czy: 02 Pa 2012
Posty: 1791
Przeczyta: 0 temat闚

Pom鏬: 86 razy
Ostrze瞠: 0/5
Sk康: Zabrze
P貫: M篹czyzna

Post
Ja m闚i jakie s prawid這we wnioski, kt鏎e wynosi si po o鈍ieceniu. Taki powinien by pogl康 buddyjski. Trudno mi uwierzy, 瞠 jest inny. Kwestia przekazu, chyba 瞠 zniekszta販e. Zaprzeczy貫 paru pojedynczym moim zdaniom, istotnie niefortunnie sformu這wanym. Napisz w takim razie, jak jest wed逝g twojego przej皻ego pogl康u:
Co si w cz這wieku reinkarnuje?? Co wsp鏊nego ma jedne wcielenie z drugim, co je 陰czy, po czym pozna, kt鏎e wcielenie jest czyje?


Post zosta pochwalony 0 razy
Nie 15:34, 03 Lut 2013 Zobacz profil autora
Andrewek
Senny Podr騜nik


Do陰czy: 19 Gru 2008
Posty: 1566
Przeczyta: 0 temat闚

Pom鏬: 123 razy
Ostrze瞠: 0/5
Sk康: Gda雟k
P貫: M篹czyzna

Post
Cudownie nasz mistrzu, 瞠 m闚isz jaki powinien by pogl康 buddyjski. Setki/tysi帷e lat studi闚 i mistycznej praktyki mistrz闚 buddyjskich nie wystarcz najwidoczniej Smile

Cho sam ju nie wiem o czym m闚isz, bo raz stwierdzasz, 瞠 o鈍iecenie to nieistnienie i ucieczka od 篡cia i d捫enie do 鄉ierci, a raz 瞠 fajnie i wszystko p造nie.

Co do reinkarnacji. Nie wiem jaki jest oficjalny pogl康, ale ja bym obstawia, 瞠 reinkarnuje si nasz "magazyn karmy" czyli indywidualnie przez nas zgromadzona karma, czyli uwarunkowanie i przyczyna cierpienia. 畝dne tam "ja" na pewno (cho ono jest skutkiem karmy)[/b]

Cho osobi軼ie, reinkarnacja mnie nie wiele interesuje i nawet nie wiem czy w ni wierz Wink

P.S
Jak masz czes i ch耩 to polecam Tobie przeczyta ksi捫k "Tybeta雟ka Joga Snu i 好ienia" to zobaczysz czym dla mnie jest buddyzm i jak zapatruje si on na kwesti snu i 郾ienia. A do prawdy jest to niezwykle ciekawe i g喚bokie spojrzenie, i w naszym temacie (tego forum) to mo瞠 i co praktycznego wyniesiesz dla siebie. Jest to raczej praktyczne podej軼ie, ni czysto teoretyczne i abstrakcyjne.


Post zosta pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Andrewek dnia Nie 20:36, 03 Lut 2013, w ca這軼i zmieniany 2 razy
Nie 20:33, 03 Lut 2013 Zobacz profil autora
incestus
Senny Podr騜nik


Do陰czy: 02 Pa 2012
Posty: 1791
Przeczyta: 0 temat闚

Pom鏬: 86 razy
Ostrze瞠: 0/5
Sk康: Zabrze
P貫: M篹czyzna

Post
Setki lat formu這wania wiedzy, kt鏎 nabywa si podczas jednego o鈍iecenia Smile
Spr鏏uj stre軼i o co mi chodzi - Nirvana to zako鎍zenie procesu nabywania informacji, wiedza absolutna o sensie 篡cia. Cz這wiek dowiaduje si, 瞠 nie musi wk豉da wysi趾u w 篡cie, nie musi si nad niczym g這wi - osi庵a ca趾owity spok鎩 ducha. Zabija tym sposobem swoj koncepcj ja幡i i wszystkie motywacje, my郵i z ni zwi您ane - by造 one 廝鏚貫m b鏊u. Od tej pory jakby nie ma go, jest dla siebie inn osob, nie wa積iejsz od tych spotykanych. Podejrzewam, 瞠 zanika te autorefleksja i mowa wewn皻rzna, bo funkcje te przestaj by potrzebne. Taki cz這wiek 篡je tylko tera幡iejszo軼i, przesz這嗆 i przysz這嗆 traktuj帷 tylko praktycznie, jako pami耩 i planowanie. Nie tworzy obrazu siebie w przysz這軼i, poniewa nie chce by nikim szczeg鏊nym, tylko po prostu p造nie. Dlatego przestaje go te interesowa 篡cie po 鄉ierci, ustaje parcie do utrzymania ci庵這軼i istnienia, a co za tym idzie - zako鎍zenie ci庵u inkarnacji. Kto kto nie d捫y do reinkarnacji - nie odrodzi si ( i tak to nie on si odradza Smile ) Wed逝g tego to ch耩 篡cia wiecznego jest podstawowym cierpieniem, kt鏎e te 篡cie w niesko鎍zono嗆 nap璠za. Tylko ci, kt鏎zy akceptuj przemijanie mog wyrwa si z kr璕u inkarnacji. W tym znaczeniu chodzi這 mi, 瞠 buddysta niejako d捫y do 鄉ierci. Nie mia喚m na my郵i nic negatywnego, to tylko brzmi nihilistycznie Wink

PS Jak by m鏬 mi poda ksi捫k albo nauki Buddy, w kt鏎ej poczytam o psychologii buddyjskiej, jak klasyfikuj fukcje umys這we, na co dziel 鈍iadomo嗆 itd.


Post zosta pochwalony 0 razy
Nie 21:25, 03 Lut 2013 Zobacz profil autora
Wy鈍ietl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum 安iadomego 好ienia! - psajko.pl Strona G堯wna » Offtop Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Id do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Nast瘼ny
Strona 4 z 5

 
Skocz do: 
Nie mo瞠sz pisa nowych temat闚
Nie mo瞠sz odpowiada w tematach
Nie mo瞠sz zmienia swoich post闚
Nie mo瞠sz usuwa swoich post闚
Nie mo瞠sz g這sowa w ankietach


fora.pl - za堯 w豉sne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin