Forum 安iadomego 好ienia! - psajko.pl Strona G堯wna
RejestracjaSzukajFAQU篡tkownicyGrupyGalerieZaloguj
Teoria gier-ksenofobia

 
Odpowiedz do tematu    Forum 安iadomego 好ienia! - psajko.pl Strona G堯wna » Offtop Zobacz poprzedni temat
Zobacz nast瘼ny temat
Teoria gier-ksenofobia
Autor Wiadomo嗆
le_on
Go嗆





Post Teoria gier-ksenofobia
K堯ci貫m sie na innych forach co o tym my郵icie?
Cytat:

Teoria gier na trzech tautologiach.

Jednostk zap豉ty jest zadowolenie.
Graczem jest pojedynczy obywatel-osoba.

Ka盥y gracz d捫y do tego by z garn帷 do siebie jak najwi璚ej jednostek zadowolenia i unika ich tracenia.
Ka盥y gracz pragnie by "model spo貫cze雟twa" by z godny z jej oczekiwaniami. Model nie pasuj帷y do jej pogl康闚 powoduje utrat zadowolenia a zmian(na lepsze) zysk.
Ka盥y wysi貫k oznacza utrat zadowolenia.

Przez dzia豉 zmieniaj帷e systemu rozumie si ka盥e dzia豉nie kt鏎e ma w chocia w minimalnym stopniu ma wp造w na jego kszta速 od k***y pod nosem i debaty po pijaku po czystki etniczne na ulicach.

mamy model a teraz konkretny przyk豉d:

W Holandii jest jest du篡 odsetek muzu軛an闚. Poniewa cz瘰to s imigrantami i s innego wyznania odpowiada im inny model spo貫cze雟twa ni rodowitym Holendrom, co wywo逝je nie zadowolenie. Poniewa ka盥y gracz unika tracenia naszej "waluty" b璠a oni d捫y do zmiany obecnego systemu. Najg這郾iej zmian domaga b璠 si Ci kt鏎ym obecny system najmniej pasuje bo strata zadowolenia na "krzyczenie" jest znacznie mniejsza ni zyski z potencjalnych zmian. Ci kt鏎ym mniej obecny system nie odpowiada s ciszej bo krzyczenie im si mniej op豉ca. Najmniej b璠 krzycze holedrzy kt鏎zy maja "sw鎩 system". Poniewa ka盥a zmiana sytemu(a nawet jej ch耩) na korzy嗆 muzu軛an闚 wywo逝je strat zadowolenia 鈔鏚 Holendr闚 podejm oni przeciwdzia豉nia proporcjonalne do spodziewanych strat i zysk闚. Poniewa bezpo鈔edni przyczyna utraty zadowolenia sa imigranci ich 膨dania. Gospodarze wrogo si do nich usposobi i jest jednym ze sposob闚 przeciwdzia豉nia*.

Id帷 dalej najlepiej z punktu ca貫go spo貫cze雟twa by這by w prowadzenie systemu po鈔edniego i zaoszcz璠zenie zadowolenia wydawanego na wzajemne przeciwdzia豉nia. Logiczne nie?
Tyle ze graczem nie jest ca豉 spo貫czno嗆 a pojedyncze osoby i na taki uk豉d zgodzi豚y si przeci皻ny kowalski bo "po co robi z ig造 wid造" i zadowolenie zaoszcz璠zone na zaprzestaniu przeciwdzia豉 pokry這 by strat zadowolenia wywo豉nego zmian systemu.Ale kowalski ma這 krzyczy to fanatyk krzyczy najg這郾iej. Z jego punktu widzenia ci庵le tak i tak du穎 traci za du穎 dalsza gra jest ci庵le op豉calna.

Z tego wynika 瞠 nie op豉caj si ust瘼stwa wobec fantyk闚 bo i tak si ich nie zaspokoi. Nie przypomina homoseksualist闚/feministek i innych cud闚 wsp馧czesnej cywilizacji?
Wynika tego tez ze najlepsz opcja przeciwdzia豉nia jest zamordyzm -stan w kt鏎ym koszty zwi您ane z "krzyczeniem" przerosn potencjalne zyski.

Czy to nie ciekawe 瞠 "dyktatury s dobre lub z貫"?
I ze wszystkimi dyktatorami afryce(przed arabskawiosnaludow) byli przedstawiciele islamskich mniejszo軼i religijnych kt鏎e inaczej by造 by wyrzni皻e?.
I czy to nie ciekawe 瞠 po wprowadzeniu demokracji do w豉dzy zacz窸y pcha si bractwa muzu軛a雟kie i 瞠 zacz窸y si mordy na tle religijnym chocia dzi瘯i wojsku do w豉dzy de facto nigdzie jeszcze nie doszli?


*Swoja drog do嗆 dobry bo nie wymaga prawie wysi趾u(utraty naszej waluty)za to druga strona mo瞠 straci potencjalnie du穎 energii(>wysi貫k=strata waluty) i nie przeznaczy jej na zmian systemu tylko dlatego 瞠 kto im nie pom鏬 w jakiej 篡ciowej sytuacji.


Og鏊nie beka bo odg鏎nie ustali貫m tylko te kilka zda u g鏎y a reszta sama wysz豉.


Ostatnio zmieniony przez le_on dnia Pon 5:27, 06 Sty 2014, w ca這軼i zmieniany 12 razy
Pon 3:19, 06 Sty 2014
Br您owy Jenkin



Do陰czy: 13 Cze 2012
Posty: 6
Przeczyta: 0 temat闚

Ostrze瞠: 0/5

P貫: M篹czyzna

Post
Ciekawa teoria.

Cytat:
Wynika tego tez ze najlepsz opcja przeciwdzia豉nia jest zamordyzm -stan w kt鏎ym koszty zwi您ane z "krzyczeniem" przerosn potencjalne zyski.


A co je郵i "krzykaczy" nie interesuj zyski tj. zadowolenie? Bywa, 瞠 fanatycy wywracaj ziemi do g鏎y nogami, tylko dlatego, 瞠 mog, lub z jakich innych trywialnych powod闚.
Moim skromnym zdaniem skrajni fanatycy maj co z g這w i dla takich delikwent闚 zasady gry, sukces, pora磬a, d逝go嗆 trwania gry, rywale w grze, czyli generalnie ca豉 "gra" i wszystko, co z ni zwi您ane, nie ma absolutnie, 瘸dnego znaczenia.

Zna kto z was kiedy kogo, kto zawsze wkurza/wy鄉iewa/pogrywa sobie/robi w bambuko innych? Tacy ludzie nigdy nie rezygnowali z takiego zachowania, niezale積ie od tego, gdzie byli i w jakim otoczeniu. Co ich motywuje, ja nie wiem.

Ja wyznaj teori, 瞠 pewnych aspekt闚 篡cia og鏊nie poj皻ego nie da si wsadzi w 瘸den model, gdy ludzk natur b璠zie zawsze wy豉mywanie si ze schemat闚, niewa積e jakimi 鈔odkami. Wszystko ma sw鎩 koniec pr璠zej czy p騧niej.


Post zosta pochwalony 0 razy
Pon 13:01, 06 Sty 2014 Zobacz profil autora
le_on
Go嗆





Post
Cytat:
Ciekawa teoria

Tak tylko dla 軼is這軼i teoria gier to spos鏏 uj璚ia problemu i kole dosta za to nobla:) a sam gra jest moja.

Ze by by這 tak jak nale篡 musia豚ym uargumentowa dlaczego gracze d捫 do zdobywania waluty ale zaj窸oby mi to za du穎 miejsca. Poza tym to prosty model na trzech za這瞠niach.

Jak podstawisz do niego zamiast zadowolenia korzy嗆 np.biologiczn(w przypadku gn瑿ienia bardzo upraszczaj帷 pobudzenie uk豉du nerwowego- nie pobudzone kom鏎ki umieraj)
A w miejsce fanatyka gracza kt鏎y czerpie du瞠 zyski zn璚ania si to o trzymasz kogo kto b璠zie zn璚a si na innymi mimo wszytko bo korzy嗆 przerasta straty. Ciekawe ze tacy ludzie cz窷ciej zn璚aj si na "cieniasami" ni nad "koksami" i 瞠 czesto nie t逝k innych w prost:).
Polecam ksi捫k "w co graja ludzie"Smile

Cytat:
A co je郵i "krzykaczy" nie interesuj zyski tj. zadowolenie? Bywa, 瞠 fanatycy wywracaj ziemi do g鏎y nogami, tylko dlatego, 瞠 mog, lub z jakich innych trywialnych powod闚.
Moim skromnym zdaniem skrajni fanatycy maj co z g這w i dla takich delikwent闚 zasady gry, sukces, pora磬a, d逝go嗆 trwania gry, rywale w grze, czyli generalnie ca豉 "gra" i wszystko, co z ni zwi您ane, nie ma absolutnie, 瘸dnego znaczenia.

Gra ma trywialne za這瞠nia. Kto do篡 do tego by zebra jednostki zaspokojenia swoich potrzeb. Pasuje zar闚no ameby jak do cz這wieka a jak do pisze par uwag to pasuje do kamienia po這穎nego na g鏎ce. Kamie jak bardzo nie鈍iadomy by by swojej sytuacji b璠zie "d捫y" do tego by z tej g鏎ki spa嗆*. Je郵i czynniki ZA przerastaj PRZECIW to nie spadnie, je郵i na odwr鏒 to zleci.
* nie musz tego argumentowa nie?


Ostatnio zmieniony przez le_on dnia Pon 14:35, 06 Sty 2014, w ca這軼i zmieniany 1 raz
Pon 14:31, 06 Sty 2014
Br您owy Jenkin



Do陰czy: 13 Cze 2012
Posty: 6
Przeczyta: 0 temat闚

Ostrze瞠: 0/5

P貫: M篹czyzna

Post
Czyli kr鏒ko m闚i帷, t teori mo積a w r騜noraki spos鏏 kszta速owa, tak, aby pasowa豉 nam do zagadnienia jakie sobie wybierzemy. Zak豉daj帷, 瞠 wszystko co mo瞠my sobie wzi望 w ten "model" b璠zie opiera si na zasadzie, jak to uj掖e, przerastania czynnik闚 za lub przeciw, otrzymamy niejako oczywist oczywisto嗆 w 豉dnym opakowaniu.
Jakby na to nie patrze, to tylko kolejny spos鏏 patrzenia na 鈍iat, wk豉daj帷 czynniki w pewien schemat(model).
O co wi璚 konkretnego k堯ci貫 si na innych forach?


Post zosta pochwalony 0 razy
Pon 15:39, 06 Sty 2014 Zobacz profil autora
le_on
Go嗆





Post
Mniej wi璚ej ale jest fajny zwi瞛造 i matematyczny:). Na pewno mo積a go wykorzysta gdy co jest procesem lub co mo積a to co opisa statystycznie. Dobra jest do opisywania zmian jako軼iowych. W bardziej konkretnych przypadkach trzeba troch uwa瘸- zastanowi si. Ci篹ko tez jej u篡 gdy nie zna si podstawowych praw rz康z帷ych uk豉dem.

Te oczywiste oczywisto軼i nie zawsze s tak oczywiste:).
Dlaczego jak spotkasz alkoholika i b璠ziesz z nim gada to nie wa積e czy powiesz 瞠 mu wsp馧czujesz, rozumiesz, lub m闚isz mu 瞠 nie powinien pi to wejdzie dyskusje a jak powiesz mu 瞠 masz dupie to ze pije to sie obrazi.
Albo dlaczego zwierz皻a/ludzie pomagaj sobie nawzajem skoro z punktu widzenia ewolucji frajer kt鏎y po鈍i璚a sie dla innych powinien mie mniejsze szanse prze篡cia ni osobnik kt鏎y czerpie tylko z tego korzysci a sam sie nie po鈍i璚a? przecie takie zachowanie powinno zosta wyeliminowane po ilu pokoleniach.

btw. nie potrzebnie zacz掖em od "teoria gier:>" porostu ja lubie.

kto za這篡 temat ksenofobia czy razjonalizm. A ja napisa貫m ze nazwa tematu jest g逝pia bo jedno drugie go nie wyklucza. Od razu napisze 瞠 definicja ksenofobii nie m闚i ze jest to przesadna nie ch耩 tylko po prostu niech耩.
Pon 16:29, 06 Sty 2014
Br您owy Jenkin



Do陰czy: 13 Cze 2012
Posty: 6
Przeczyta: 0 temat闚

Ostrze瞠: 0/5

P貫: M篹czyzna

Post
Tak, zgadzam si z Tob. Pozory jednak cz瘰to myl i 豉two si w tych oczywisto軼iach zatraci. To niemal jak analogia naszej pod鈍iadomo軼i, kt鏎a "ignoruje" to, co uwa瘸 za ma這 istotne Smile

Mo瞠sz poda jakie namiary na cz這wieka, kt鏎y dosta za to Nobla?

Dok豉dnie ksenofobia to nie przesadna niech耩, ale przesadne okazywanie tej niech璚i. Jak si patrzy na to jak chocia瘺y we Francji obcokrajowcy "dzia豉j", to w pewnych wypadkach t niech耩 rozumiem.


Post zosta pochwalony 0 razy
Pon 17:05, 06 Sty 2014 Zobacz profil autora
le_on
Go嗆





Post
Definicja m闚i ze to jest porostu nie ch耩.

Obejrzyj film "pi瘯ny umys"Smile.
Pon 18:16, 06 Sty 2014
Wy鈍ietl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum 安iadomego 好ienia! - psajko.pl Strona G堯wna » Offtop Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie mo瞠sz pisa nowych temat闚
Nie mo瞠sz odpowiada w tematach
Nie mo瞠sz zmienia swoich post闚
Nie mo瞠sz usuwa swoich post闚
Nie mo瞠sz g這sowa w ankietach


fora.pl - za堯 w豉sne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin