Forum 安iadomego 好ienia! - psajko.pl Strona G堯wna
RejestracjaSzukajFAQU篡tkownicyGrupyGalerieZaloguj
Dragon- wolna koncentracja

 
Odpowiedz do tematu    Forum 安iadomego 好ienia! - psajko.pl Strona G堯wna » Offtop / Relaks i stany po鈔ednie Zobacz poprzedni temat
Zobacz nast瘼ny temat
Dragon- wolna koncentracja
Autor Wiadomo嗆
Andrewek
Senny Podr騜nik


Do陰czy: 19 Gru 2008
Posty: 1566
Przeczyta: 0 temat闚

Pom鏬: 123 razy
Ostrze瞠: 0/5
Sk康: Gda雟k
P貫: M篹czyzna

Post Dragon- wolna koncentracja
PODSTAWOWA KONCENTRACJA

Prawid這we oddychanie

Najlepsz rzecz przy relaksowaniu si jest odpowiedni zapas tlenu we krwi. Najlepszym sposobem osi庵ni璚ia tego jest nauka Prawid這wego Oddychania. Nie jest to metoda oddychania codziennego. Jest to specyficzne oddychanie, kt鏎e powiniene wykonywa przed 獞iczeniami, relaksem, koncentracj, zdawaniem egzamin闚, bieganiem itp. Oddychanie to powinno by wykonywane tak瞠 wtedy, kiedy poczujesz, 瞠 twoje cia這 potrzebuje dodatkowego bod嬈a tlenowego. Mo瞠 by ono wykonywane w pozycji siedz帷ej lub stoj帷ej, ale musi by ona wygodna. Wydychaj g喚boko, koncentruj帷 si na brzuchu. Teraz zacznij bardzo wolno wdycha przez nos. W tym samym czasie wypchnij wolno okolice brzucha /u篡j mi窷ni brzucha i przepony/, pozwalaj帷 aby powietrze wesz這 do ni窺zej cz窷ci twoich p逝c. Kontynuuj wolne wdychanie, teraz rozszerzaj帷 klatk piersiow jak najbardziej. /Mo瞠 to wymaga lekkiego wci庵ni璚ia brzucha/. Jednocze郾ie podnie barki jak najbardziej do g鏎y, utrzymuj帷 przez ca造 czas maksymalnie wypchni皻 klatk piersiow. Pozwoli ci to dostarczy do p逝c maksymaln ilo嗆 powietrza. Zatrzymaj oddech na czas liczenia do pi璚iu. Teraz wolno wydychaj, relaksuj帷 barki, tu堯w i brzuch. Kiedy wydech jest zako鎍zony, powt鏎z 獞iczenie. Wykonaj je pi耩 razy, potem relaks. Chocia jest to proste 獞iczenie, nie traktuj go ma這 powa積ie. Jest to jedna z najwa積iejszych rzeczy, jakiej kiedykolwiek si nauczy貫. Prawid這we Oddychanie jest tak samo potrzebne do osi庵ni璚ia zdrowia jak od篡wianie si. Powiniene wykonywa je co najmniej raz dziennie, przez ca貫 swoje 篡cie. Jest to 獞iczenie, kt鏎e mo瞠sz wykonywa gdziekolwiek: w pracy, w szkole lub w domu i nikt nawet nie zauwa篡, 瞠 wykonujesz to 獞iczenie. B璠ziesz zdziwiony jak cz瘰to b璠ziesz u篡wa tego oddychania. Kiedy b璠ziesz zdenerwowany lub podniecony, spr鏏uj tej techniki oddychania. Pozwoli ci ona zmniejszy nat篹enie pracy organizmu. Zdenerwowanie powoduje kurczenie si mi窷ni przepony, klatki piersiowej i gard豉. Powoduje to wtedy skr鏂enie oddechu i mniej powietrza dostaje si do p逝c za ka盥ym wdechem. Oddech staje si bardziej przyspieszony. Wykonuj prawid這we oddychanie przed ka盥 seri 獞iczeniow /ale nie przed ka盥ym 獞iczeniem/, a nast瘼nie relaks. U篡waj tego 獞iczenia tak cz瘰to jak tylko chcesz. Korzy嗆 z niego nie zaciera si, mo瞠 si tylko uwypukli przez 獞iczenia. Pami皻aj, 瞠 Prawid這we Oddychanie r騜ni si od g喚bokiego oddychania. Przed ka盥ym 獞iczeniem powiniene oddycha w pe軟i, tzn. g喚boki wdech i g喚boki wydech kilka razy. Prawid這we oddychanie jest ju samym 獞iczeniem i powinno by wykonywane na pocz徠ku i na ko鎍u ka盥ej serii 獞iczeniowej, a nie przed ka盥ym 獞iczeniem.

Wyj徠kowa potrzeba oddychania

Je郵i kiedykolwiek widzia貫 m鎩 pokaz, by貫 prawdopodobnie zdziwiony sposobem oddychania, jakie wykonywa貫m przed demonstracj mojej si造. Jest to bardzo wyolbrzymiona forma Prawid這wego Oddychania. Podczas potrz御ania g這w z jednej strony w drug, bior kilka szybkich i kr鏒kich "造k闚" powietrza. Kiedy jestem w pe軟ym stanie Chi, wej軼ie w relaks Prawid這wym Oddychaniem pozwala mi odda cia這 pod kontrol 鈍iadomo軼i. Ryzykuj wtedy nawet wpadni璚iem w 酥i帷zk. Wiele razy, kiedy daj pokaz si造 Chi nie zdaj sobie sprawy, 瞠 znajduj si przed publiczno軼i. Poprzez kr鏒ki wdychanie i wydychanie jestem w stanie o篡wi prac p璚herzyk闚 p逝cnych, przez co moje p逝ca dostarczaj maksymaln ilo嗆 tlenu do krwi, stawiaj帷 wn皻rze mojego cia豉 w stan wyj徠kowy. W sekcji 4 b璠 m闚i bardziej szczeg馧owo o wyczynach si造 i "stanie wyj徠kowym". Zanim rozpoczniemy koncentracyjne 獞iczenia Chi musz przestrzec ci. Koncentracja pozwala twojej pod鈍iadomo軼i by bardziej niezale積. Niekt鏎zy ludzie 豉twiej si koncentruj i szybciej osi庵aj rezultat. Pami皻aj, 瞠 pod鈍iadomo嗆 podczas koncentracji jest tylko po這wicznie kontrolowana. Nie pozw鏊, aby twoje cia這 zda這 si na 豉sk twoich pod鈍iadomych my郵i. Nie jest to przypadek, 瞠 posiadasz 鈍iadomy i pod鈍iadomy umys musz one pracowa razem. Zawsze, kiedy odczujesz, 瞠 ca趾owicie wpadasz pod kontrol twojej pod鈍iadomo軼i, zacznij szybko potrz御a g這w i bra kr鏒kie 造ki powietrza, aby oczy軼i sw鎩 umys. Nie obawiaj si swojej koncentracji.

Zaczynaj powoli

Aby rozpocz望 u篡wanie swojej si造 Chi musisz zabra si do tego przy pomocy prostych 獞icze. Jeszcze nie jeste gotowy pr鏏owa czego takiego, jak przerywanie kajdanek. Wyczyn ten jest bardzo zaawansowanym pokazem si造 Chi. Musisz rozpocz望 od prostych rzeczy, u篡waj帷 pod鈍iadomo軼i do kontrolowania swojego cia豉 i 鈍iadomego dzia豉nia. Jak ju wiesz, twoja pod鈍iadomo嗆 jest bardzo podatna na sugestie. Nie podlega ona logicznemu my郵eniu. Sk豉da si tylko z wyobra幡i, a to wyobra幡ia tworzy zwi您ek, kt鏎y kontroluje twoje dzia豉nie. Pewnego dnia, kiedy by貫m dzieckiem, moja matka zrobi豉 czekoladowy placek. Kiedy placek by gotowy, a matka by豉 w sklepie, postanowi貫m go spr鏏owa. Zjad貫m ca貫 ciasto i nie wiadomo dlaczego poczu貫m szybko md這軼i. Do dzisiejszego dnia nie mog je嗆 czekoladowych plack闚. Moja pod鈍iadomo嗆 陰czy czekoladowe ciasto z uczuciem md這軼i i nudno軼i. Jestem pewien, 瞠 mia貫 podobne do鈍iadczenia, albo z jedzeniem albo piciem, kiedy tw鎩 umys 陰czy nieprzyjemne uczucie z widokiem lub zapachem jakiej potrawy. Gwa速owne i budz帷e odraz wyobra瞠nia s zwykle bardzo mocne. Np. jest mo磧iwe odczucie b鏊u brzucha tylko przez widok lub zapach czego co uwa瘸sz za obrzydliwe. Umys tw鎩 kojarzy uczucie choroby z czym nieprzyjemnym nie ma znaczenia czy ten "odra瘸j帷y" obiekt jest w pobli簑 ciebie, czy nie.

Pierwszy wizerunek kontroli Chi

Ten sam typ zwi您ku wyobra瞠niowego wyst瘼uje podczas rozpoczynania rozwijania swojego Chi. Twoj pierwsz pr鏏 w u篡waniu Chi b璠zie formowanie wyobra瞠 w twojej pod鈍iadomo軼i. Je郵i pierwsze wyobra瞠nie jest dobre, pod鈍iadomo嗆 szybko zaakceptuje twoj kontrol. Jednak kiedy twoja pr鏏a jest negatywna, tak jak pr鏏owanie czego na co nie jeste jeszcze gotowy, twoja pod鈍iadomo嗆 b璠zie broni si przed t kontrol. Z tej to przyczyny musisz zabra si do tego powoli i zbudowa silne i odporne podstawy. Musisz nauczy si najpierw relaksowa, potem koncentrowa, a w ko鎍u modelowa i kontrolowa pod鈍iadom wyobra幡i, kt鏎a kieruje twoim dzia豉niem i reakcjami.

Przygotowanie do koncentracji

Powiniene umie軼i w swoim planie czas przeznaczony na koncentracj. Upewnij si, 瞠 koncentrujesz si w najbardziej odpowiedni dla twojego cia豉 czasie. Czasami jest to pora tu po treningach, kiedy twoje cia這 t瘰kni za spokojem i odpoczynkiem. Nie pr鏏uj si koncentrowa po zjedzeniu posi趾u, gdy wtedy twoje cia這 bardzo aktywnie skupia si na trawieniu. Staraj si unika 鈔odk闚 pobudzaj帷ych takich jak coca-cola i kawa. Wybierz sobie ciche miejsce. Mo瞠 by to to samo miejsce, kt鏎e wybra貫 do wykonywania 獞icze Chi. Nie musisz by koniecznie sam, ale jest to wskazane. Wyja郾ij wtedy innym, 瞠 nie powiniene by niepokojony w czasie koncentracji i nie pr鏏uj wchodzi w stan koncentracji zbyt szybko jest to nieprzyjemne uczucie podobne do nag貫go wyrwania ci z g喚bokiego snu. Najspokojniejsze s naturalne rzeczy. Wielu ludzi 鈍ietnie si koncentruje obok zielonych warzyw lub kwiat闚, albo w pobli簑 okna z przyjemnym widokiem. Jednak nie jest to konieczne. Nie patrz bezpo鈔ednio w 廝鏚這 鈍iat豉. 安iat這 powinno by przyciemnione, aby nie razi這 twoich oczu. Mo瞠sz le瞠 lub sta, ale pozycja musi by wygodna. Je郵i jeste zaawansowany w 獞iczeniu pozycji lotosu, mo瞠sz u篡 w豉郾ie tej, ale musi by ona wygodna. Wykonaj trzy razy Prawid這we Oddychanie i relaks. Je郵i w czasie koncentracji poczujesz, 瞠 pozycja staje si niewygodna, powiniene poprawi j lub je郵i zaistnieje taka potrzeba nawet ziewn望 lub podrapa si. Powiniene wykona Prawid這we Oddychanie natychmiast po przyj璚iu odpowiedniej pozycji do koncentracji. W stanie koncentracji jeste nie鈍iadomy przemijaj帷ego czasu. Dobrze jest mie w pobli簑 zegarek, ale nie powinno by s造cha jego tykania. Podczas koncentracji mo瞠sz mie p馧otwarte oczy, aby wiedzie jak d逝go wykonujesz 獞iczenie. Kiedy zako鎍zysz koncentracj, otw鏎z wolno oczy, rozci庵nij si /獞iczenie z sekcji 1 s 鈍ietne do przebudzenia cia豉/ i kontynuuj swoje codzienne czynno軼i.

Aby osi庵n望 pe軟 koncentracj musisz przestrzega poni窺zych zalece.

1. Znajd spokojn atmosfer.
2. U堯 cia這 w odpowiedniej pozycji.
3. Wykonaj trzy razy Prawid這we Oddychanie
4. Zamknij oczy.
5. Relaks.


Ca趾owity relaks

Musisz pami皻a, aby ca趾owicie si zrelaksowa, kiedy wykonujesz 獞iczenia koncentracyjne. Musisz nauczy si, jak si czuje twoje cia這 kiedy jest zrelaksowane. Pomo瞠 ci w tym Prawid這we Oddychanie, kt鏎e tak jak nauka napr篹ania mi窷ni pozwoli ci czu odpr篹enie cia豉. Jednak sama pomoc ci nie wystarczy, musisz nauczy si czu relaks. Zacznij od rozkazania cia逝 odpr篹y si. Pozw鏊 aby ko鎍zyny, barki i kark sta造 si mi瘯kie. Teraz wszystko sprawd. Czy twoje oczy, mi窷nie karku, sk鏎a czaszki, szcz瘯i, barki, brzuch, nogi, palce i oddychanie s ca趾owicie zrelaksowane? Musisz nauczy si czu relaks i zanim nie wejdzie ci to w nawyk, powiniene zawsze wszystko sprawdzi. Tak jak twoja lista i notatki, jest to jedyna droga do pozbycia si jakiegokolwiek napi璚ia. Kiedy twoje cia這 jest ju zrelaksowane, zr鏏 to samo ze swoimi my郵ami. Naucz si odczuwa wn皻rze swojego cia豉, a nie tylko otaczaj帷y 鈍iat. Zamknij oczy i czuj wn皻rze siebie a nie otoczenie. Nie mo瞠sz zatrzyma procesu my郵enia, ale mo瞠sz my郵e terminami odczucia, a nie s這wami. Jest to podobne do oczyszczania twojej linii komunikacyjnej mi璠zy 鈍iadomym i pod鈍iadomym umys貫m jest to prawie jak sen na jawie.

Wolna Koncentracja
Kiedy jeste w stanie koncentracji znajdujesz si tylko po這wicznie pod kontrol. Rezygnujesz z po這wy swej mentalnej kontroli na rzecz pod鈍iadomego umys逝. Spr鏏uj nast瘼uj帷ej koncentracji. My郵 o oddychaniu. Twoje oddychanie nie musi by regulowane - mo瞠sz oddycha normalnie. Z ka盥ym wdechem my郵 "in", a z ka盥ym wydechem "out". Nie wypowiadaj tych s堯w, ale my郵 o ich brzmieniu. My郵 innnnnnnnn, ouououououou /d德i瘯 "t" mo瞠 by zbyt szorstki i czasami 豉twiej jest my郵e tylko "ou"/. Kiedy to wykonujesz utrzymuj ca趾owity relaks, koncentruj帷 si tylko na oddychaniu. Twoja pod鈍iadomo嗆 pozwala aby inne my郵i wchodzi造 do twojego umys逝. Wykonuj to 獞iczenie przez dziesi耩 lub pi皻na軼ie minut i zobacz, kt鏎e my郵i dopuszcza do siebie tw鎩 umys. Wyobra sobie te my郵i jako chmury na niebie. Nie mo瞠sz zatrzyma ich przesuwania si, ale mo瞠sz na nie spogl康a i my郵e o ich przemijaniu. Nie staraj si kontrolowa tych my郵i. Pozw鏊 po prostu, aby twoja pod鈍iadomo嗆 w璠rowa豉. Taka sesja koncentracyjna obni瘸 zawarto嗆 kwasu mlekowego w twoim ciele. Kwas mlekowy powstaje podczas zm璚zenia organizmu. W czasie snu jego zawarto嗆 znacznie si obni瘸. Dzi瘯i wolnej koncentracji mo瞠sz poczu si tak od鈍ie穎ny, jakby si na pewien czas zdrzemn掖. Nawyk dobrej koncentracji powiniene rozpocz望 ju dzisiaj, po鈍i璚aj帷 na to dziesi耩 do pi皻nastu minut. Wykonaj j kilka razy, zanim przejdziesz do bardziej kontrolowanej koncentracji Chi, kt鏎a jest opisana poni瞠j.


毒鏚這- M. Dayton- umys這wa kontrola chi


Post zosta pochwalony 0 razy
Sob 21:55, 23 Kwi 2011 Zobacz profil autora
Wy鈍ietl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum 安iadomego 好ienia! - psajko.pl Strona G堯wna » Offtop / Relaks i stany po鈔ednie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie mo瞠sz pisa nowych temat闚
Nie mo瞠sz odpowiada w tematach
Nie mo瞠sz zmienia swoich post闚
Nie mo瞠sz usuwa swoich post闚
Nie mo瞠sz g這sowa w ankietach


fora.pl - za堯 w豉sne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin