Forum 安iadomego 好ienia! - psajko.pl Strona G堯wna
RejestracjaSzukajFAQU篡tkownicyGrupyGalerieZaloguj
MILD
Id do strony 1, 2  Nast瘼ny
 
Odpowiedz do tematu    Forum 安iadomego 好ienia! - psajko.pl Strona G堯wna » 安iadome rozmowy Zobacz poprzedni temat
Zobacz nast瘼ny temat
MILD
Autor Wiadomo嗆
Andrewek
Senny Podr騜nik


Do陰czy: 19 Gru 2008
Posty: 1566
Przeczyta: 0 temat闚

Pom鏬: 123 razy
Ostrze瞠: 0/5
Sk康: Gda雟k
P貫: M篹czyzna

Post MILD
Czy u篡wanie techniki MILD?
Na mnie dzia豉 ona bardzo dobrze, szczeg鏊nie gdy 獞icz pami耩 intencji, czyli "gdy zobacz x, zrobi y"


Post zosta pochwalony 0 razy
字o 23:44, 03 Lut 2010 Zobacz profil autora
Jacked`
Senny Podr騜nik


Do陰czy: 30 Lis 2009
Posty: 391
Przeczyta: 0 temat闚

Pom鏬: 18 razy
Ostrze瞠: 0/5
Sk康: Szkoda, 瞠 nie z Dallas... :(
P貫: M篹czyzna

Post
Na mnie MILD te dzia豉, lepiej ni np. WILD. Cho WILD to technika transowa, a MILD "pami璚iowa" Very Happy

@edit: W aktualnym czasie ju nie Smile teraz zdecydowanie wol WILD Smile (02-18-2011)


Post zosta pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jacked` dnia Pi 22:18, 18 Lut 2011, w ca這軼i zmieniany 1 raz
Czw 10:53, 04 Lut 2010 Zobacz profil autora
Andrewek
Senny Podr騜nik


Do陰czy: 19 Gru 2008
Posty: 1566
Przeczyta: 0 temat闚

Pom鏬: 123 razy
Ostrze瞠: 0/5
Sk康: Gda雟k
P貫: M篹czyzna

Post
Ja ceni MILD, za to 瞠 jest to technika prosta, opieraj帷a si na pami璚i i nawet nie ma tu czego spieprzy, bo wielu pocz徠kuj帷ych ma problem z robieniem test闚 rzeczywisto軼i, ja sam boryka貫m si z tym problemem, przez ok p馧 roku, a MILD jest prosty i skuteczny, cho zale篡 to oczywi軼ie od ka盥ego indywidualnie.


Post zosta pochwalony 0 razy
Pi 18:24, 05 Lut 2010 Zobacz profil autora
skwierczyk



Do陰czy: 23 Cze 2008
Posty: 19
Przeczyta: 0 temat闚

Ostrze瞠: 0/5

P貫: M篹czyzna

Post
M鏬豚y kto poda opis tej techniki?


Post zosta pochwalony 0 razy
Sob 14:49, 06 Lut 2010 Zobacz profil autora
Johny
Senny Podr騜nik


Do陰czy: 05 Maj 2006
Posty: 2562
Przeczyta: 0 temat闚

Pom鏬: 134 razy
Ostrze瞠: 0/5

P貫: M篹czyzna

Post
Jaki MILD-owy ekstrakt znajdziesz (mo瞠 kto Ci zacytuje), jednak wi瘯szo嗆 technik tak naprawd wykorzystuje pami耩 prospektywn, czy skojarzeniow (kt鏎a jest esencj MILD). Ja sam MILD traktuj jako "usprawniacz" do innych technik. :) Najlepiej na mnie dzia豉 przed samym snem poczucie zrobienia 'czego' (lub nakierowanie czego) za jaki czas w 鈔odku nocy. Czyli nastawienie odwrotne do "k豉dzenia si po to, 瞠by si dopiero obudzi rano".


Post zosta pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Johny dnia Sob 15:21, 06 Lut 2010, w ca這軼i zmieniany 1 raz
Sob 15:20, 06 Lut 2010 Zobacz profil autora
Jacked`
Senny Podr騜nik


Do陰czy: 30 Lis 2009
Posty: 391
Przeczyta: 0 temat闚

Pom鏬: 18 razy
Ostrze瞠: 0/5
Sk康: Szkoda, 瞠 nie z Dallas... :(
P貫: M篹czyzna

Post
Cytat pochodzi ze strony [link widoczny dla zalogowanych] Autor: SasQ

Cytat:
Owocem jego pracy jest technika MILD [ang. Mnemonic Induction of Lucid Dreams - Pami璚iowe Wywo造wanie 安iadomych Sn闚]. Z pocz徠ku, indukuj帷 swoje 鈍iadome sny, doktor LaBerge stosowa autosugesti przed snem w postaci wypowiadanego zdania: "Dzi w nocy b璠 mia 鈍iadomy sen". Nie by to jednak najlepszy spos鏏. Przy jego pomocy LaBerge osi庵a od 4 do 5 鈍iadomych sn闚 na miesi帷 [czyli niedu穎], i to przy sporej motywacji. Jednak gdy ulepszy t technik, zmieniaj帷 wypowiadane zdanie na: "Nast瘼nym razem, gdy b璠 郾i, chc pami皻a 瞠 郾i", ilo嗆 鈍iadomych sn闚 wzros豉 u niego do 21 miesi璚znie. Dzia豉nie tej techniki opiera si na sile autosugestii i pami璚i. Na pewno nie raz, id帷 do sklepu, powtarza貫 sobie w my郵ach: "疾bym tylko nie zapomnia kupi mas豉". Na tej samej zasadzie dzia豉 technika MILD. Powtarzanie tego zdania nastawia ci, by pami皻a o sprawdzaniu czy 郾isz. Poniewa jest to autosugestia, musisz wierzy w to co m闚isz, by tego ca趾owicie pewnym i koncentrowa si wy陰cznie na tym zdaniu. Je郵i zauwa篡sz, 瞠 twoje my郵i zacz窸y b陰dzi, powr鵵 ponownie do swego zamiaru. Gdy ju znajdziesz si we 郾ie, zauwa篡sz to, i poprzez prosty odruch warunkowy przypomnisz sobie, 瞠 mia貫 pami皻a o tym 瞠 郾isz.

Kiedy pierwszy raz przeczyta貫m gdzie o technice MILD, wywnioskowa貫m 瞠 najwa積iejszym jej elementem jest wizualizacja snu. Dopiero niedawno odkry貫m, 瞠 sercem ca貫j techniki jest autosugestia pami皻ania o tym, 瞠 si 郾i. Przedtem my郵a貫m, 瞠 ta technika wog鏊e nie dzia豉! Teraz jednak, prawid這wo wykonana, zaowocowa豉 鈍iadomym snem ju tej samej nocy, kiedy zacz掖em j stosowa! Dlatego wa積e jest, aby zawsze dok豉dnie przeczyta i zrozumia, w jaki spos鏏 dzia豉 dana technika, 瞠by potem nie zrobi takiego b喚du jak ja. I jeszcze jedna wa積a uwaga do techniki MILD: Powinno si j wykonywa po obudzeniu si z conajmniej pi璚iogodzinnego snu! Inaczej efekty b璠 mizerne, albo wog鏊e nie zadzia豉. Dzieje si tak ze wzgl璠u na rozk豉d cykli snu w ci庵u nocy. Na pocz徠ku trudno trafi na faz REM, w kt鏎ej prze篡wamy sny, wi璚 do momentu rozpocz璚ia si snu mo瞠my 豉two zapomnie o naszej sugestii. Faza REM wyd逝瘸 si z biegiem nocy, dlatego najlepiej jest u篡 snu, z kt鏎ego w豉郾ie si obudzi貫. Dla pog喚bienia efektu mo瞠sz wyobra瘸 sobie podczas zasypiania, 瞠 jeste ju we 郾ie i rozpoznajesz to. W ten spos鏏 mo瞠sz nawet powr鏂i do tego snu i kontynuowa go.

Z tego w豉郾ie za這瞠nia wyszed Raffers z listy ONEIRO, kt鏎y udoskonali technik MILD. Zauwa篡 on, 瞠 technika MILD wychodzi豉 mu najlepiej, gdy obuzi si po 5..6 godzinach snu, przebuja si troch i wr鏂i do snu. Dodatkowo stara si w mi璠zyczasie sp造ci sw鎩 sen. Najlepsza do tego celu okaza豉 si by zwyczajna herbata! Herbata zawiera tein i troch kofeiny, a wi璚 zwi您ki chemiczne powoduj帷e og鏊ne rozbudzenie organizmu. Technika Raffersa m闚i: "Ob鏚 si po 5 do 6 godzinach snu. Nast瘼nie rozbud si troch - poczytaj ksi捫k, pograj w gr, wypij mocn herbat. Po oko這 15..30 minutach po堯 si ponownie spa stosuj帷 si do techniki MILD". Gdy testowa貫m technik Raffersa, dzia豉豉 ona na mnie jeszcze lepiej, ni MILD LaBerge'a, wi璚 je郵i j poprawnie zastosujesz, powinna zadzia豉 w stu procentach! Uwa瘸j tylko, by nie rozbudzi si za bardzo, bo mo瞠sz mie p騧niej trudno軼i z ponownym za郾i璚iem.



Post zosta pochwalony 3 razy
Nie 15:06, 07 Lut 2010 Zobacz profil autora
Andrewek
Senny Podr騜nik


Do陰czy: 19 Gru 2008
Posty: 1566
Przeczyta: 0 temat闚

Pom鏬: 123 razy
Ostrze瞠: 0/5
Sk康: Gda雟k
P貫: M篹czyzna

Post
Z adambytof.pl
Cytat:
Dr Stephen LaBerge jest jednym z najbardziej znanych ameryka雟kich badaczy zjawiska 鈍iadomego snu. Jest znanym fizjologiem i dyrektorem Lucidity Institute w Palo Alto, w kt鏎ym prowadzi si wszechstronne badania i eksperymenty. Prowadz帷 badania do swojej pracy doktorskiej na temat 鈍iadomych sn闚 odkry technik MILD. Litery tego skr鏒u pochodz od s堯w "Mnemonic Induction of Lucid Dreams", co mo積a przet逝maczy jako "Pami璚iowe Wywo造wanie 安iadomych Sn闚". Technika ta podkre郵a rol pami璚i w ca造m procesie, kt鏎a powoduje wyst瘼owanie zwi您ku w豉軼iwej reakcji na okre郵ony bodziec (Kiedy zobaczysz X, zr鏏 Y...).

Niezb璠nym przygotowaniem do tej techniki jest specyficzny trening pami璚i, polegaj帷y na tym, by reagowa przypomnieniem sobie o tym, 瞠 mia這 si pami皻a, by sobie przypomnie (troch to skomplikowane w opisie, ale w praktyce bardzo proste), na pojawiaj帷e si w ci庵u dnia okre郵one wcze郾iej okoliczno軼i. Wariantem tego 獞iczenia jest robienie w tych okoliczno軼iach tzw. testu rzeczywisto軼i, czyli skupienie si na obserwacji otoczenia i rzetelne ocenienie, czy to co widzisz jest snem czy jaw.

Na przyk豉d, w poniedzia貫k rano postanawiasz, 瞠 przypomni ci si, by zrobi test rzeczywisto軼i z ka盥ym razem, gdy:
# zobaczysz bardzo 豉dn dziewczyn (albo przystojnego ch這paka)
# us造szysz swoje imi
# dotkniesz pieni璠zy

We wtorek twoimi celami b璠:
# gdy us造szysz przekle雟two (je瞠li nie pracujesz na budowie...)
# gdy w陰czysz lub wy陰czysz 鈍iat這
# gdy zobaczysz czerwony samoch鏚



Ka盥ego dnia zmieniasz swoje cele, by wyrobi pewn dyspozycj pami璚i, a nie konkretne skojarzenie z okre郵onym bod嬈em. Po kilkunastu dniach praktyki zauwa篡sz, 瞠 twoja pami耩 ulega poprawie i coraz 豉twiej b璠zie ci reagowa przypomnieniem o zrobieniu testu rzeczywisto軼i w zaplanowanych sytuacjach. Wtedy przejd do drugiej fazy techniki MILD.

Oto druga faza techniki MILD:

1. Wcze郾ie rano obud si spontanicznie ze snu.

2. Po zanotowaniu snu, zaanga簑j si przez 10 - 15 minut w czytanie albo jak捷 inn aktywno嗆 wymagaj帷 pe軟ej przytomno軼i.

3. Po ponownym po這瞠niu si do 堯磬a skup uwag na my郵i: "Nast瘼nym razem gdy b璠 郾i(a), chc pami皻a, aby rozpozna 瞠 郾i." Po堯 nacisk na funkcj pami璚i, u篡waj帷 tej umiej皻no軼i, kt鏎 wy獞iczy貫 (wy獞iczy豉) podczas treningu pami璚i opisanego w pierwszej fazie techniki MILD.

4. W czasie gdy powtarzasz swoje postanowienie rozpoznania stanu snu, wizualizuj jak stajesz si 鈍iadomy(a) we 郾ie, z kt鏎ego si przebudzi貫(a). Umie嗆 tam jaki "znak snu"* i wyobra sobie, 瞠 powoduje to u ciebie skupienie uwagi i rozpoznanie, 瞠 郾isz. Poczuj t niezwyk陰 ekscytacj, kt鏎 w tobie si pojawi, gdy u鈍iadomisz sobie, 瞠 郾isz i wyobra sobie to, co b璠ziesz robi w 鈍iadomym 郾ie. Zaplanuj jakie konkretne dzia豉nie, np. spotkanie z konkretn osob, odwiedzenie konkretnego miejsca albo zrobienie jakiego niezwyk貫go eksperymentu...

5. Powtarzaj punkt 3 i 4 dop鏦i nie poczujesz, 瞠 twoje postanowienie jest wyra幡ie utrwalone lub nie za郾iesz. Je瞠li potrwa to d逝瞠j ni 20 minut i zaczniesz si nudzi, rozlu幡ij si i przesta wizualizowa. Uwa瘸j jednak by ostatni twoj my郵 przed za郾i璚iem by豉 intencja pami皻ania, by u鈍iadomi sobie sen.

Do wizualizacji w pkt. 4 dobrze jest u篡wa snu, z kt鏎ego obudzi貫(a) si kilkadziesi徠 minut temu. Po za郾i璚iu najprawdopodobniej znajdziesz si ponownie we 郾ie, kt鏎y wizualizowa貫(a) (albo w jakim innym 郾ie) i rozpoznasz, 瞠 郾isz.

*znak snu - wydarzenie, sytuacja, przedmiot, osoba, kt鏎a wyra幡ie wskazuje, 瞠 郾imy, np. umiej皻no嗆 latania albo oddychania pod wod.



Indukuj帷 swoje 鈍iadome sny dr LaBerge stosowa wizualizacj i autosugesti przed snem, w postaci wypowiadanego zdania: "Dzi w nocy b璠 mia 鈍iadomy sen." Osi庵n掖 cz瘰totliwo嗆 pojawiania si 鈍iadomych sn闚 w postaci 5,4 na miesi帷 (przy bardzo silnej motywacji). Po zmianie nastawienia na zapami皻anie, kt鏎e wyra瘸這 si zmian powtarzanego zdania na: "Nast瘼nym razem, gdy b璠 郾i chc pami皻a, 瞠 郾i", ilo嗆 鈍iadomych sn闚 wzros豉 do 21,5 miesi璚znie.


Osobi軼ie polecam 獞iczenie takiej pami璚i, u mnie daje to do嗆 du穎 LDk闚. Dobre jest to, 瞠 mo積a obudzi si na 1-2 minuty.


Post zosta pochwalony 2 razy
Nie 19:55, 07 Lut 2010 Zobacz profil autora
Heser



Do陰czy: 20 Mar 2011
Posty: 248
Przeczyta: 0 temat闚

Pom鏬: 3 razy
Ostrze瞠: 0/5
Sk康: Lublin
P貫: M篹czyzna

Post
Spr鏏uj dok豉dnie tak jak napisano Very Happy


Post zosta pochwalony 0 razy
Pon 13:41, 21 Mar 2011 Zobacz profil autora
mary jane



Do陰czy: 22 Maj 2011
Posty: 11
Przeczyta: 0 temat闚

Ostrze瞠: 0/5

P貫: Kobieta

Post
Czy MILD jest dobr metod je郵i cz瘰to budz si w nocy? Tzn. Czy zadzia豉 je郵i za ka盥ym razem kiedy si obudz, chocia przez 5 min zrobi skr鏒ow wersje?


Post zosta pochwalony 0 razy
Pon 20:11, 23 Maj 2011 Zobacz profil autora
Andrewek
Senny Podr騜nik


Do陰czy: 19 Gru 2008
Posty: 1566
Przeczyta: 0 temat闚

Pom鏬: 123 razy
Ostrze瞠: 0/5
Sk康: Gda雟k
P貫: M篹czyzna

Post
To zale篡 od Ciebie.
Na mnie, gdy stosowa貫m MILDa dzia豉這 to prawie zawsze.
Wa積e jest wy獞iczenie pami璚i i zrozumienie techniki.
Nawet 5 minut styka.


Post zosta pochwalony 0 razy
Wto 20:58, 24 Maj 2011 Zobacz profil autora
DesertRose
Go嗆





Post
Andrewek napisa:
Cytat:
Na przyk豉d, w poniedzia貫k rano postanawiasz, 瞠 przypomni ci si, by zrobi test rzeczywisto軼i z ka盥ym razem, gdy:
# zobaczysz bardzo 豉dn dziewczyn (albo przystojnego ch這paka)
# us造szysz swoje imi
# dotkniesz pieni璠zy

We wtorek twoimi celami b璠:
# gdy us造szysz przekle雟two (je瞠li nie pracujesz na budowie...)
# gdy w陰czysz lub wy陰czysz 鈍iat這
# gdy zobaczysz czerwony samoch鏚


Czy takie 獞iczenia nie spowoduj, 瞠 we 郾ie b璠ziemy reagowa tylko na wymy郵one przez nas na jawie bod嬈e? Np. postanowi豉m, 瞠 b璠 robi RT, kiedy us造sz swoje imi, kiedy dotkn kubka oraz 150 innych pomys堯w... I tak b璠 robi przez jaki czas... Ale w tym czasie nie przy郾i mi si ani kubek ani 瞠 kto mnie wo豉 ani 150 innych bod嬈闚... Tzn. wiem, 瞠 to og鏊nie ma by 獞iczenie na pami耩, ale boj si, 瞠 b璠 w豉郾ie w jaki spos鏏 uzale積iona od tych wymy郵onych, konkretnych bod嬈闚 i bez nich sobie nie przypomn, 瞠 mia豉m pami皻a, 瞠by pami皻a, 瞠 mam zrobi RT, 瞠by sprawdzi, czy 郾i :P
Czw 7:28, 02 Cze 2011
Andrewek
Senny Podr騜nik


Do陰czy: 19 Gru 2008
Posty: 1566
Przeczyta: 0 temat闚

Pom鏬: 123 razy
Ostrze瞠: 0/5
Sk康: Gda雟k
P貫: M篹czyzna

Post
Dlatego zmienia si cele na ka盥y dzie.
Tu 獞iczy si pami耩.


Post zosta pochwalony 0 razy
Czw 10:44, 02 Cze 2011 Zobacz profil autora
Renekton



Do陰czy: 07 Lip 2011
Posty: 8
Przeczyta: 0 temat闚

Ostrze瞠: 0/5
Sk康: Le瘸jsk
P貫: M篹czyzna

Post
A ja wpad貫m na taki pomys. Aby tak jak robi si np za dnia TR m闚i sobie "Nast瘼nym razem kiedy b璠 郾i, b璠 pami皻a 瞠by rozpozna, 瞠 郾i"

Jak my郵icie, mo瞠 to wp造n望 na poprawienie dzia豉nia tej techniki?

I jeszcze pytanie zwi您ane z tym
Cytat:
Na przyk豉d, w poniedzia貫k rano postanawiasz, 瞠 przypomni ci si, by zrobi test rzeczywisto軼i z ka盥ym razem, gdy:
# zobaczysz bardzo 豉dn dziewczyn (albo przystojnego ch這paka)
# us造szysz swoje imi
# dotkniesz pieni璠zy

We wtorek twoimi celami b璠:
# gdy us造szysz przekle雟two (je瞠li nie pracujesz na budowie...)
# gdy w陰czysz lub wy陰czysz 鈍iat這
# gdy zobaczysz czerwony samoch鏚


Jak wy dzia豉li軼ie z tym 獞iczeniem? Ja ca造 czas zapominam o tych celach, mo瞠 dobrze by by這 napisa sobie gdzie te cele i co jaki czas przypomina np. kartka w kieszeni.


Post zosta pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Renekton dnia Nie 17:12, 31 Lip 2011, w ca這軼i zmieniany 1 raz
Nie 17:11, 31 Lip 2011 Zobacz profil autora
Altair
Senny Podr騜nik


Do陰czy: 08 Kwi 2011
Posty: 643
Przeczyta: 0 temat闚

Pom鏬: 29 razy
Ostrze瞠: 0/5

P貫: M篹czyzna

Post
Kwestia przystosowania. Je瞠li si postarasz to ci si uda. Wkr鏒ce wejdzie ci to w nawyk.


Post zosta pochwalony 0 razy
Nie 18:46, 31 Lip 2011 Zobacz profil autora
Fowo236
Senny Podr騜nik


Do陰czy: 03 Wrz 2012
Posty: 380
Przeczyta: 0 temat闚

Pom鏬: 5 razy
Ostrze瞠: 0/5
Sk康: Bydgoszcz
P貫: M篹czyzna

Post
Andrewek napisa:

Na przyk豉d, w poniedzia貫k rano postanawiasz, 瞠 przypomni ci si, by zrobi test rzeczywisto軼i z ka盥ym razem, gdy:
# zobaczysz bardzo 豉dn dziewczyn (albo przystojnego ch這paka)
# us造szysz swoje imi
# dotkniesz pieni璠zy

We wtorek twoimi celami b璠:
# gdy us造szysz przekle雟two (je瞠li nie pracujesz na budowie...)
# gdy w陰czysz lub wy陰czysz 鈍iat這
# gdy zobaczysz czerwony samoch鏚



Ka盥ego dnia zmieniasz swoje cele, by wyrobi pewn dyspozycj pami璚i, a nie konkretne skojarzenie z okre郵onym bod嬈em.



mog sobie rano te rzeczy par razy powt鏎zy jak przy nauce?


Post zosta pochwalony 0 razy
Nie 21:07, 07 Pa 2012 Zobacz profil autora
Wy鈍ietl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum 安iadomego 好ienia! - psajko.pl Strona G堯wna » 安iadome rozmowy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Id do strony 1, 2  Nast瘼ny
Strona 1 z 2

 
Skocz do: 
Nie mo瞠sz pisa nowych temat闚
Nie mo瞠sz odpowiada w tematach
Nie mo瞠sz zmienia swoich post闚
Nie mo瞠sz usuwa swoich post闚
Nie mo瞠sz g這sowa w ankietach


fora.pl - za堯 w豉sne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin