Forum 安iadomego 好ienia! - psajko.pl Strona G堯wna
RejestracjaSzukajFAQU篡tkownicyGrupyGalerieZaloguj
Podstawy Jogi Snu

 
Odpowiedz do tematu    Forum 安iadomego 好ienia! - psajko.pl Strona G堯wna » 安iadome rozmowy Zobacz poprzedni temat
Zobacz nast瘼ny temat
Podstawy Jogi Snu
Autor Wiadomo嗆
Andrewek
Senny Podr騜nik


Do陰czy: 19 Gru 2008
Posty: 1566
Przeczyta: 0 temat闚

Pom鏬: 123 razy
Ostrze瞠: 0/5
Sk康: Gda雟k
P貫: M篹czyzna

Post Podstawy Jogi Snu
"W dzie powinna 獞iczy si w postrzeganiu wszystkiego jako snu. Oznacza to spoczywanie w zrelaksowany i naturalny spos鏏, nie poprawiaj帷 niczego co si pojawia. Pozostaw swoje do鈍iadczenia spontanicznie wolne i otwarte. Spoczywaj z rozleg陰 鈍iadomo軼i i bez dualistycznych zwi您a. Wieczorem powinna przyj望 uwa積o嗆 za 軼ie磬. Oznacza to zwi瘯szenie 鈍iadomo軼i u schy趾u dnia oraz czujne i przebudzone spoczywanie, nie pozwalaj帷 sobie na popadni璚ie w ospa這嗆 czy odr皻wienie. O p馧nocy zmieszaj stan g喚bokiego snu z Dharmat i 酥ij w stanie bez my郵i. Zastosuj siln determinacj my郵帷 "Rozpoznam ,瞠 moje sny s snami". Dzi瘯i temu b璠ziesz mog豉 zapami皻a Dharmat podczas 郾ienia i uwolnisz si od przebudzenia i koszmar闚. Rano powinna przyj望 Dharmat za 軼ie磬. Oznacza to, 瞠 kiedy budzisz si ze snu i twoje cia這 odczuwa wygod, przywo豉j pami耩 Dharmaty i praktykuj t samoistn uwa積o嗆 bez dualistycznego zwi您ania, medytowania czy ospa這軼i. Nie b康 leniwa ani senna, ale praktykuj z otwart czujno軼i, utrzymuj帷 w豉軼iw dyscyplin.

\Kryszta這wa Girlanda Bezb喚dnej Praktyki - Terma\

Przechodz帷 do techniki jest par 獞icze kt鏎e powinni軼ie si nauczy, pierwsze z nich nazywa si zmian 郵ad闚 karmicznych.
Polega ono na tym, 瞠 na jawie wyobra瘸my sobie, 瞠 to jest sen i m闚imy do siebie, "to jest sen".
Chodzi o to aby鄉y tego wewn皻rznie do鈍iadczyli poprzez nasz percepcj, poczuli to wewn皻rznie. Stworzyli sobie tak rozlu幡ion zrelaksowan postaw wewn皻rzn.
Aby鄉y jakby na chwil zdystansowali si do tego co jest na zewn徠rz, rozlu幡iaj帷 nasze uwarunkowania zewn皻rzne w stosunku do sytuacji w kt鏎ej si znajdujemy i przez te kilka minut odczuli t wolno嗆, tak jak we 郾ie w kt鏎ym u鈍iadamiamy sobie, 瞠 郾imy.
Utrzymuj帷 t wewn皻rzn postaw powtarzamy sobie "to jest sen" , w ten spos鏏 praktykuj帷 na jawie rozlu幡iamy nasze uwarunkowania karmiczne.

Postrzeganie wszystkiego jako snu. Patrzenie na wszystko co postrzegamy poprzez nasze zmys造 jako na sen, rozpoznawanie 瞠 wszystkie te do鈍iadczenia maj natur snu. Np. kiedy widz drzewo my郵 o nim "ono jest snem", wszystko cokolwiek postrzegacie traktujecie jako sen, m闚icie sobie: "To jest snem" - to jest pierwsze 獞iczenie.

Je郵i patrzymy na co jako na jaw – co realnego mo瞠 to stwarza napi璚ia, kiedy popatrzymy na to jako na co nierealnego, co co jest snem te negatywne emocje i zwi您ane z nimi napi璚ia mo瞠my rozlu幡i. Np. kiedy spotykamy kogo kogo nie lubimy, mo瞠my si zdenerwowa, ale je郵i pomy郵imy o tym jako o 郾ie to zdystansujemy si do tego i nie musimy si denerwowa bo to tylko sen;-)


Kolejna praktyka, polega na tym, 瞠 rozpoznajemy, i jakie zjawisko jest snem, ale w momencie, kiedy na nie reagujemy. W momencie kiedy pojawia si w nas silniejsza reakcja ni zwykle np. czego si przestraszymy postrzegamy to - boje si, ale ten l瘯 jest snem. Co nam si bardzo spodoba stwierdzamy to nam si podoba, ale to te jest snem - wszystkie nasze reakcje, wszystkie rzeczy, kt鏎e wzbudzaj w nas jakie reakcje emocjonalne s wysoce prawdopodobne, 瞠 wywo豉j nasze sny, pojawi si w naszych snach dlatego zwracaj帷 na nie uwag. Rozpoznawanie ich jako sn闚 pomaga nam si rozlu幡i a p騧niej rozpozna w czasie snu, 瞠 郾imy. To jest bardzo proste.
Aby to wyja郾i jeszcze bardziej w pierwszej praktyce, wszystko co widz rozpoznaj jako sen - my郵, 瞠 to jest sen. W drugim 獞iczeniu chodzi o to, 瞠 wszystko na co w jaki spos鏏 reaguj emocjonalnie, zwracam na to szczeg鏊n uwag i rozpoznaj jako sen.

Trzecie 獞iczenie polega na tym, 瞠 wieczorem zanim za郾iemy dokonujemy przegl康u ca貫go naszego dnia, podsumowujemy swoje do鈍iadczenia przypominamy sobie np. poranek by 鈍ietny, p騧niej ko這 jedenastej mia貫m naprawd fajne spotkanie a ko這 trzeciej natkn掖em si na t naprawd nieprzyjemn osob i by這 niezbyt fajnie, ale w sumie ca造 dzie sp璠zi貫m tak i tak i by on dobrym dniem. Te wszystkie do鈍iadczenia dobre i z貫 s w porz康ku poniewa one wszystkie s snem.
Chodzi o to, aby przed za郾i璚iem zgodzi si 鈍iadomie na te wszystkie rzeczy, na kt鏎e zazwyczaj nie zgadzamy si pod鈍iadomie - 瞠by rozpozna te rzeczy jako pozytywne nawet je郵i uwa瘸my gdzie tam, 瞠 nie by造 w porz康ku. Chodzi o to aby zasypia w dobrym nastroju nie obci捫onym jakimis przykrymi do鈍iadczeniami, problemami, aby nie wnosi ich do snu.
Np. idziecie ulica widzicie jaka osob i my郵icie hmm ona naprawd jest dziwna. Idziecie i my郵icie, ale dziwak i to wszystko - poszli軼ie dalej. Nigdy nie zastanowili軼ie si dlaczego tak uwa瘸cie co to dla was znaczy, 瞠 ta osoba jest dziwna - porostu pojawi豉 si w was ta my郵 zosta odci郾i皻y ten 郵ad i poszli軼ie dalej. W nocy przypomnicie sobie "o ta osoba by豉 dziwna”, ale na 鈍iecie jest tyle dziwnych ludzi ta nie by豉 a tak dziwna to by這 w porz康ku, „by這 jak sen". W ten spos鏏 przepracowujecie t my郵 i w ko鎍u dochodzicie do stwierdzenia, ze to by這 w porz康ku tak aby軼ie nie zasn瘭i z jakimi nieprzyjemnymi nie fajnymi my郵ami na tym polega 獞iczenie nr 3.

Lepiej t praktyk robi wtedy, kiedy wasze cia這 jest zm璚zone, kiedy gdzie wypoczywacie, wtedy 豉twiej mo瞠cie do鈍iadcza odczuwa to wszystko jako sen.
Jest wtedy mniej w was konceptualnej aktywno軼i, mniej oceny, jeste軼ie bardziej ukorzenieni, mo瞠 ju troszeczk 酥i帷y to te jest dobrze.
Kiedy wykonujecie jog snu to jest to taki specjalny wyj徠kowy stan, kt鏎y wspiera wasz praktyk snu taka lekka senno嗆, wtedy mo瞠cie powiedzie sobie, ze to jest sen i postrzega to jako sen. Patrzycie na rzeczy i odczuwacie je wszystkie jako sen, ale jeste軼ie 鈍iadomi, jeste軼ie uwa積i. Wasza 鈍iadomo嗆 i uwa積o嗆 utrzymuje si w stanie podobnym do snu. Czy to jest jasne?
Staracie si wp造n望 na te stany umys逝 aby by bardziej 鈍iadomymi w tych stanach senno軼i umys逝. Kiedy b璠ziecie wykonywa t praktyk i rozpoznawa wszystko jako sen i je瞠li wtedy wam si zdarzy jaka ma豉 drzemka to jest to w porz康ku. To jest ten moment w kt鏎ym budujecie zwi您ek. To jest jeden moment praktykowania.

Id spa nie bior帷 ze sob wszystkich spraw, problem闚 jakie mia貫 w ci庵u dnia czy tych du篡ch czy tych mniejszych.

Oczy軼i i zasn望 w spos鏏 zrelaksowany, je郵i to zrobicie zmienicie jako嗆 swojego snu, b璠ziecie mieli spokojne sny, wypoczniecie w tych snach, obudzicie si z jasno軼i i dobrym samopoczuciem rano. Zaczniecie czysto z rado軼i dzie i wprowadzicie j w dzia豉nie w waszym dzia豉niu b璠zie si przejawia豉 ta czysto嗆 i rado嗆 wi璚 wyda ona bardziej pozytywne owoce, b璠zie bardziej tw鏎cza i sprawi to, 瞠 b璠ziecie bardziej szcz窷liwi. Wtedy mo瞠cie wzbudzi rado嗆 przez dzia豉nie i zn闚 wnie嗆 to w sen, a je郵i wam si nie udaje wi璚 zn闚 spr鏏ujcie przed snem a wam si to uda. Kiedy uda wam si wprowadzi taki cykl w swoje 篡cie to bardzo du穎 zmieni to na lepsze. Taka jest moja rada.(...).
Po prostu id嬈ie spa z czystym umys貫m kiedy to wam si uda to potem porozmawiamy dalej.

Zanim p鎩dziecie spa przyjrzyjcie si swemu cia逝, oddechowi i kiedy co odkryjecie u篡jcie ruchu oddechu, przekierujcie uwag. (...)
Rozpoznajcie przed za郾i璚iem co dzieje si w waszym ciele mowie i umy郵e i oczy嗆cie to przed za郾i璚iem w celu rozwini璚ia przejrzystego snu, radosnego przebudzenia i dobrego dnia.

Zdajemy sobie spraw z tego, 瞠 mamy cia這, 瞠 mamy oddech i mamy nasz umys i nasze 篡cie sp璠zamy poprzez te trzy aspekty. Przez te trzy aspekty gromadzimy wiele napi耩, blokad wi璚 kiedy idziemy spa, ci kt鏎zy nie maj sn闚 zapadaj w sen ignorancji, maj nadmiar wyczerpania, brak im przejrzysto軼i, to odzwierciedla co si dzieje w ich 篡ciu. W ich 篡ciu brak przejrzysto軼i. S inni ludzie u kt鏎ych natychmiast kiedy zasypiaj 郾i im si koszmary. Samsaryczne aktywno軼i z ca貫go dnia s w nas tak silne, 瞠 tylko w momencie kiedy zasypiamy z pe軟 si陰 pojawiaj si w umy郵e i tworz r騜ne sny w kt鏎ych brak przejrzysto軼i a tak瞠 sny w kt鏎ych brak jednego w徠ku, kt鏎e s pe軟e pomieszania s to z貫 sny w kt鏎ych nie ma 鈍iadomo軼i a kiedy si budzimy czujemy si po takich snach wyczerpani, czujemy si niezbyt szcz窷liwi, przygn瑿ieni, ca豉 idea praktyki jogi snu i 郾ienia polega na zmianie tych wzorc闚, staramy si stworzy warunki, przyczyny, w naszym codziennym zachowaniu poniewa to nasze codzienne zachowanie tworzy przyczyny kt鏎e pojawiaj si w nocy w czasie naszego snu i 郾ienia.

Na 10-15min przed p鎩軼iem spa, pr鏏ujemy wzbudzi w umy郵e tak intencj, lub przygotowa umys w ten spos鏏 przez delikatne m闚ienie: „Obym mia 鈍iadomy sen, obym mia sen w kt鏎ym dokona si jakie przekszta販enie.”

Zanim po這篡cie si spa mo瞠cie usi捷 gdzie na zewn徠rz rozlu幡i si otworzy zmys造 i stworzy tak senn atmosfer tak jakby軼ie w tej chwili w豉郾ie 鈍iadomie 郾ili. Mo瞠cie rozejrze si popatrze na wszystko i pomy郵e to jest sen. Zapomnijcie o innych praktykach usi康嬈ie gdzie rozlu幡ieni rozpoznajcie wszystko jako sen, chwile tak posied嬈ie rozwijaj帷 to do鈍iadczenie po czym wykonajcie praktyk Guru Yogi i po堯盧ie si spa

Kiedy jeszcze jeste鄉y 鈍iadomi to wzbudzamy jak捷 pozytywn jako嗆 np. spok鎩, wsp馧czucie itp. i utrzymujemy jej do鈍iadczenie. Kiedy zasypiamy to staramy si utrzyma do鈍iadczenie tej jako軼i, nasz zwi您ek z ni staje si coraz bardziej subtelny, ale nie tracimy go. Jeste鄉y na coraz g喚bszym poziomie, utrzymujemy t jako嗆 i wnosimy j do snu.
W pierwszej cz窷ci praktyki powinni鄉y przygotowa si do tego poprzez wyra瞠nie woli, 瞠by tego dokona, powinni鄉y si pomodli o to i powinni鄉y 獞iczy. To jest istota Jogi Sn闚. Istnieje wiele praktyk, przygotowuj帷ych do Jogi Snu, kt鏎e maj nam w tym pom鏂.


Przed za郾i璚iem najwa積iejsze jest, aby鄉y obserwowali nasze emocje, my郵i, odczucia.
Aby鄉y u鈍iadomili sobie nasze my郵i, emocje odczucia i spr鏏owali nastawi si pozytywnie. Aby鄉y oczy軼ili nasze my郵i, emocje i odczucia i zasypiali z pozytywnym nastawieniem to znacznie poprawi jako嗆 naszego snu. Nasze my郵i odczucia przed za郾i璚iem to bardzo wa積e.

Sen samsaryczny to sen z dualistycznym stanem umys逝, dyskomfort na skutek tego stanu umys逝, pojawia si on na skutek chwytania. Gniew jest samasar dzia豉nie wynikaj帷e z gniewu, osoba do鈍iadczaj帷a gniewu wi璚 jest to ka盥y sen zwi您any z emocjami – zazwyczaj nie jest dost瘼ny inny rodzaj 郾ienia. 好imy o ludziach, o l瘯ach, przywi您aniach itp. Jedne s nieprzyjemne inne bardziej przyjemne, ale s to snu samsaryczne. Jest on rezultatem wyczerpania cia豉, my郵enia, emocji i dzia豉 wynikaj帷ych z emocji.


// Na podstawie wyk豉d闚 Tenzina


Post zosta pochwalony 2 razy
Sob 21:59, 23 Kwi 2011 Zobacz profil autora
Pikarotta



Do陰czy: 14 Gru 2010
Posty: 197
Przeczyta: 0 temat闚

Pom鏬: 7 razy
Ostrze瞠: 0/5
Sk康: z nienacka (Bydgoszcz)
P貫: Kobieta

Post
Spoko, podoba mi si. W wielkiej pigu販e. Tylko nie rozumiem jednej rzeczy:
(Je郵i patrzymy na co jako na jaw – co realnego mo瞠 to stwarza napi璚ia, kiedy popatrzymy na to jako na co nierealnego, co co jest snem te negatywne emocje i zwi您ane z nimi napi璚ia mo瞠my rozlu幡i. Np. kiedy spotykamy kogo kogo nie lubimy, mo瞠my si zdenerwowa, ale je郵i pomy郵imy o tym jako o 郾ie to zdystansujemy si do tego i nie musimy si denerwowa bo to tylko sen;-) )
Ja tak nie mam, chodzi mi konkretnie o ludzi. Nie mam tak(albo mi si wydaje), 瞠 kogo lubi albo nie. Mam natomiast tak, 瞠 nie akceptuj (nie lubi) pewnych zachowa, kt鏎e s krzywdz帷e, dla tej lub innej osoby. Nie mam te tak, 瞠 uwa瘸m kogo za dziwnego. Wiele rzeczy natomiast mnie ciekawi, jest to zazwyczaj dla mnie ciekawe. Smile

Ale jednak sens tego 豉pi. U cioci na imieninach Wink , przydatne hehe

Wprowadzaj帷 to dzi mia豉m dwie sytuacje, w kt鏎ych jeszcze wczoraj zareagowa豉bym inaczej. Z wi瘯szym napi璚iem stara豉bym si postawi na swoim ale z豉pa豉m dystans i roz鄉ieszy這 mnie to tylko. Wiadomo rodzinne spotkanie, ka盥y ma jakie swoje racje i takie tam.


Post zosta pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pikarotta dnia Nie 19:45, 24 Lip 2011, w ca這軼i zmieniany 2 razy
Nie 15:39, 24 Lip 2011 Zobacz profil autora
Andrewek
Senny Podr騜nik


Do陰czy: 19 Gru 2008
Posty: 1566
Przeczyta: 0 temat闚

Pom鏬: 123 razy
Ostrze瞠: 0/5
Sk康: Gda雟k
P貫: M篹czyzna

Post
Wed逝g mnie nie ma to tu znaczenia co do sytuacji, bo wystarcz same wyobra瘸nia na temat czego. W ci庵u dnia mamy setki, albo tysi帷e okazji 瞠by uwik豉 si w co i stworzy przyczyn karmicznego snu i tu nie musi by kontakt z obiektem fizycznym czy osob, mo瞠 by skojarzenie itp i najcz窷ciej tak jest.
Generalnie ta technika jest 鈍ietna, ale wed逝g mnie podstaw jest medytacja bo bez tego raczej si pogubimy i efekt闚 spektakularnych nie b璠zie.


Post zosta pochwalony 0 razy
Nie 21:44, 24 Lip 2011 Zobacz profil autora
Pikarotta



Do陰czy: 14 Gru 2010
Posty: 197
Przeczyta: 0 temat闚

Pom鏬: 7 razy
Ostrze瞠: 0/5
Sk康: z nienacka (Bydgoszcz)
P貫: Kobieta

Post
Andrewek napisa:
Wed逝g mnie nie ma to tu znaczenia co do sytuacji, bo wystarcz same wyobra瘸nia na temat czego. W ci庵u dnia mamy setki, albo tysi帷e okazji 瞠by uwik豉 si w co i stworzy przyczyn karmicznego snu i tu nie musi by kontakt z obiektem fizycznym czy osob, mo瞠 by skojarzenie itp i najcz窷ciej tak jest.
Generalnie ta technika jest 鈍ietna, ale wed逝g mnie podstaw jest medytacja bo bez tego raczej si pogubimy i efekt闚 spektakularnych nie b璠zie.


A dla mnie ma akurat znaczenie to co ja zaobserwowa豉m. Nie wynajd od razu setek albo tysi璚y sytuacji w ci庵u jednego dnia. Pozwolisz, 瞠 b璠 pracowa豉 swoim tempem i obserwowa豉 to co ma dla mnie jakie znaczenie.
Nie rozumiem, sytuacje nie maj znaczenia, a wyobra瞠nia maj. No w豉郾ie pokaza豉m, 瞠 rozprawi豉m si z tym na poziomie moich wyobra瞠 na temat danej sytuacji.


Post zosta pochwalony 0 razy
Nie 22:02, 24 Lip 2011 Zobacz profil autora
Andrewek
Senny Podr騜nik


Do陰czy: 19 Gru 2008
Posty: 1566
Przeczyta: 0 temat闚

Pom鏬: 123 razy
Ostrze瞠: 0/5
Sk康: Gda雟k
P貫: M篹czyzna

Post
Wed逝g mnie, w tym przypadku to nie ma znaczenia.
Tu mniejsze znaczenia odgrywa tre嗆 do鈍iadczenia czy jego przyczyna, a wi瘯sze nasza reakcja na nie. W tych technikach chodzi o dystans do emocji, tre軼i do鈍iadczenia, o nie produkowanie karmy.

Uwa瘸m te, 瞠 tych sytuacji nie musisz wynajdowa, bo one po prostu s, ka盥y z nas wik豉 si setki/tysi帷e razy w ci庵u dnia, kwestia co z tym zrobimy.

Pami皻aj, 瞠 za這瞠nie tu s takie- wizja jest umys貫m, umys jest pusty i z tego poziomu nale篡 patrze na te techniki.

P.S
Wed逝g mnie, co do lubienia/nie lubienia ludzi itp. to zazwyczaj jest tak, 瞠 samo zobaczenie czy wyobra瞠nie danej osoby odpala okre郵one nawykowe emocje (karma, kotwice) i cz瘰to dane zachowania przez nie filtrujemy, oczywi軼ie najcz窷ciej dzieje si to pod鈍iadomie. Na poziomie umys逝 wygl康a to tak 瞠 kiedy pojawia si w nim np. jakie wyobra瞠nie czy my郵 to automatycznie chwytamy si tego i pojawia si reakcja. W tych technikach chodzi o spojrzenie z innej perspektywy i przez to uwolnienie si od tego, oczyszczenie wizji. Czyli np widzisz osob, pojawiaj si nawykowo emocje to dystansujesz si do tego i rozpuszczasz to. Tyle 瞠 w taki spos鏏 reagujemy, chwytamy si praktycznie przez wi瘯szo嗆 czasu, bardzo du穎 i cz瘰to.


Post zosta pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Andrewek dnia Nie 22:39, 24 Lip 2011, w ca這軼i zmieniany 1 raz
Nie 22:26, 24 Lip 2011 Zobacz profil autora
Pikarotta



Do陰czy: 14 Gru 2010
Posty: 197
Przeczyta: 0 temat闚

Pom鏬: 7 razy
Ostrze瞠: 0/5
Sk康: z nienacka (Bydgoszcz)
P貫: Kobieta

Post
Andrewek napisa:
Wed逝g mnie, w tym przypadku to nie ma znaczenia.
Tu mniejsze znaczenia odgrywa tre嗆 do鈍iadczenia czy jego przyczyna, a wi瘯sze nasza reakcja na nie.


A co ja niby napisa豉m?:

Wprowadzaj帷 to dzi mia豉m dwie sytuacje, w kt鏎ych jeszcze wczoraj zareagowa豉bym inaczej.
Andrewek napisa:
P.S
Wed逝g mnie, co do lubienia/nie lubienia ludzi itp. to zazwyczaj jest tak, 瞠 samo zobaczenie czy wyobra瞠nie danej osoby odpala okre郵one nawykowe emocje (karma, kotwice) i cz瘰to dane zachowania przez nie filtrujemy, oczywi軼ie najcz窷ciej dzieje si to pod鈍iadomie. Na poziomie umys逝 wygl康a to tak 瞠 kiedy pojawia si w nim np. jakie wyobra瞠nie czy my郵 to automatycznie chwytamy si tego i pojawia si reakcja. W tych technikach chodzi o spojrzenie z innej perspektywy i przez to uwolnienie si od tego, oczyszczenie wizji. Czyli np widzisz osob, pojawiaj si nawykowo emocje to dystansujesz si do tego i rozpuszczasz to. Tyle 瞠 w taki spos鏏 reagujemy, chwytamy si praktycznie przez wi瘯szo嗆 czasu, bardzo du穎 i cz瘰to.

Dok豉dnie takie mia豉m podej軼ie: nawet roz鄉ieszy這 mnie to, 瞠 najpierw stwierdzi豉m i nie jestem taka, 瞠 nie lubi pewnych ludzi ale kiedy dowiedzia豉m si kto dzi b璠zie na imprezie, to poczu豉m jak odpala mi negatywne emocje. Po czym przypomnia豉m sobie <to jest sen> i z豉pa豉m inne nastawienie. I cho ta osoba i tak zachowywa豉 si w taki spos鏏, 瞠 dra積i豉 wszystkich to mia豉m do tego wi瘯szy dystans ni zwykle
Wink

P.S.
Rozumiem te, 瞠 w tej technice nie chodzi o to aby zmienia sobie warunki z nieprzyjemnych na przyjemne ale 瞠by wyj嗆 poza uwarunkowania dlatego w豉郾ie j wybra豉m. Smile


Post zosta pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pikarotta dnia Pon 12:46, 25 Lip 2011, w ca這軼i zmieniany 4 razy
Nie 22:33, 24 Lip 2011 Zobacz profil autora
Andrewek
Senny Podr騜nik


Do陰czy: 19 Gru 2008
Posty: 1566
Przeczyta: 0 temat闚

Pom鏬: 123 razy
Ostrze瞠: 0/5
Sk康: Gda雟k
P貫: M篹czyzna

Post
Og鏊nie m闚i si o 4 praktykach wst瘼nych- pierwsza z nich jest bardzo wa積a poniewa od niej zale篡 jak b璠ziemy dzia豉 za dnia- rozwijanie radosnego wysi趾u- przypominamy sobie sny i postanawiamy praktykowa za dnia. To postanowienie jest bardzo wa積e poniewa ukierunkowywuje pod鈍iadomo嗆, uwag na praktykowanie tego. Osobi軼ie mog powiedzie 瞠 cz瘰to jest to kluczowe.

Dalej "w豉軼iwe" postrzeganie jako snu- albo zanim powstanie reakcja na do鈍iadczenia, albo gdy ju karma si posypa豉 to rozpuszczamy- to nast瘼ne dwie praktyki. Wtedy uwalniamy, dystansujemy si, rozpuszczamy. Co tam potrafimy.

I trzecia kiedy czy軼imy pozosta這軼i za dnia wieczorem.

Idealnie jest wtedy kiedy przez wi瘯szo嗆 dnia utrzymamy czyst wizj i tylko czy軼imy pozosta這軼i wieczorem, jednak nie jest to 豉twe i bez ugruntowania w szine nie ma o czym gada, dlatego polecam od tego zacz望.

W tych technikach, szczeg鏊nie na pocz徠ku w豉郾ie bardziej przekszta販a si nieprzyjemne na przyjemne. Lepiej by uwarunkowanym pozytywnie ni negatywnie i od tego najcz窷ciej si zaczyna. Bardzo trudno jest wyj嗆 poza uwarunkowanie od tak, poniewa nawyki s bardzo silne i dlatego u篡wa si wielu uwarunkowanych metod.

Przy tych technikach (jak i innych) polecam uwa瘸, poniewa istnieje szansa 瞠 si pogubimy . Uwa瘸m, 瞠 aby to mia這 sens i aby te techniki mia造 dokona jakiej silnej zmiany osobowo軼i bardzo dobrze mie pewne do鈍iadczenia w medytacji, a najlepiej znajomo嗆 tantry/dzogczen (nie m闚i帷 ju o praktykach wst瘼nych- nyndro- osobi軼ie widz po sobie braki). Umys bardzo cz瘰to miota nas w skrajno軼i w skrajno嗆 i 豉two pogubi si a tre軼iach umys逝 my郵帷 瞠 wychodzimy poza i straci kilka miesi璚y/lat na rozwijanie pomieszania.


Post zosta pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez Andrewek dnia Pon 13:20, 25 Lip 2011, w ca這軼i zmieniany 2 razy
Pon 13:13, 25 Lip 2011 Zobacz profil autora
Pikarotta



Do陰czy: 14 Gru 2010
Posty: 197
Przeczyta: 0 temat闚

Pom鏬: 7 razy
Ostrze瞠: 0/5
Sk康: z nienacka (Bydgoszcz)
P貫: Kobieta

Post
Oooo, ile w tym troski. Dzi瘯uj, to mi貫 Smile

Moi drodzy trzymajcie za mnie kciuki, je郵i rozpoznacie u mnie pierwsze oznaki szale雟twa to prosz mi od razu m闚i Wink


Post zosta pochwalony 0 razy
Pon 14:18, 25 Lip 2011 Zobacz profil autora
Andrewek
Senny Podr騜nik


Do陰czy: 19 Gru 2008
Posty: 1566
Przeczyta: 0 temat闚

Pom鏬: 123 razy
Ostrze瞠: 0/5
Sk康: Gda雟k
P貫: M篹czyzna

Post
Smile
M闚i z w豉snego do鈍iadczenia.
To s silne praktyki, daj帷e silne efekty.
Wydaje mi si, 瞠 zazwyczaj albo kto si za to zabiera i po kilku tygodniach/miesi帷ach odpuszcza i efekty s s豉be, albo kto si zabiera na powa積ie i ma zaj璚ie na kilka/kilkana軼ie/kilkadziesi徠 lat. To jest 軼ie磬a, kt鏎a si idzie ca貫 篡cie, warto si dobrze przygotowa Smile
Tak u siebie widz, 瞠 sam nie jestem dobrze przygotowany Wink Wi璚 polecam po prostu uwa瘸.

P.S
btw, w dalszej cz窷ci ksi捫ki Tenzina opisuje on fajne kr鏒kie praktyki, jedna z nich polega na utrzymywaniu uwagi na ciele przez ca造 dzie. Polecam.


Post zosta pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Andrewek dnia Pon 20:08, 25 Lip 2011, w ca這軼i zmieniany 1 raz
Pon 20:06, 25 Lip 2011 Zobacz profil autora
Pikarotta



Do陰czy: 14 Gru 2010
Posty: 197
Przeczyta: 0 temat闚

Pom鏬: 7 razy
Ostrze瞠: 0/5
Sk康: z nienacka (Bydgoszcz)
P貫: Kobieta

Post
Dobrze jest kiedy kto uczy si na b喚dach, jeszcze lepiej kiedy uczy si na czyi b喚dach. A najlepiej kiedy pobiera sprawdzone nauki. Wiadomo Wink
Samemu to si mo積a nie幢e zap皻li, spoks.
W szine to ju jak捷 praktyk mam, b璠 j sobie pog喚bia i kolejno wprowadza pozosta貫.
Napisa貫:
Dalej "w豉軼iwe" postrzeganie jako snu-
Rozumiem, 瞠 chodzi o dystansowanie si od silnych emocji, a nie o olewatorskie podej軼ie.

P.S. Sny mia豉m dzi bardzo spokoje.


Post zosta pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pikarotta dnia Wto 12:52, 26 Lip 2011, w ca這軼i zmieniany 1 raz
Wto 12:29, 26 Lip 2011 Zobacz profil autora
Andrewek
Senny Podr騜nik


Do陰czy: 19 Gru 2008
Posty: 1566
Przeczyta: 0 temat闚

Pom鏬: 123 razy
Ostrze瞠: 0/5
Sk康: Gda雟k
P貫: M篹czyzna

Post
Tak. Chodzi o dystans do emocji, a nie o olewanie wszystkiego.
Tenzin m闚i na ten temat troch na wyk豉dach w 2005 roku.
Jest taka opcja, 瞠 kto zacznie wykorzystywa te praktyki do lekcewa瞠nia. Ja tak mia貫m przez pewien czas, jednak szybko to rozpozna貫m i wyprostowa貫m.
Jednak wtedy problem tkwi w jednostce, nie w naukach Smile


Post zosta pochwalony 0 razy
Wto 13:23, 16 Sie 2011 Zobacz profil autora
Dreaman01



Do陰czy: 19 Sie 2013
Posty: 62
Przeczyta: 0 temat闚

Ostrze瞠: 0/5
Sk康: Z帳ki
P貫: M篹czyzna

Post
Witam!

Czy kto z Was mo瞠 zapoznawa si ju wcze郾iej z ksi捫k "M康ro嗆 Nocy"?

[link widoczny dla zalogowanych]

M闚i ona o tybeta雟kiej jodze podczas snu.

Dopiero dokona貫m jej zakupu przez Internet, ale je瞠li kto j ju czyta, jestem bardzo ciekaw opinii Smile


Post zosta pochwalony 0 razy
Wto 9:08, 20 Sie 2013 Zobacz profil autora
Dreaman01



Do陰czy: 19 Sie 2013
Posty: 62
Przeczyta: 0 temat闚

Ostrze瞠: 0/5
Sk康: Z帳ki
P貫: M篹czyzna

Post
Ok, w takim razie ja j opisz.

Dosta貫m j co prawda dzisiaj, ale wbrew opisowi sugeruj帷emu, 瞠 dzi瘯i "M康ro軼i Nocy" nauczymy si medytowa... c騜, taka osoba raczej si zawiedzie.

Jest to zbi鏎 r騜nych my郵i. Zar闚no ludzi z zachodu jak i Azji, na temat czym jest sen w bardzo mocno filozoficznym kontek軼ie, ani瞠li teoretycznym.

Nie powiem jednak 瞠 by造 to 幢e wydane pieni康ze. Jak na razie przeczyta貫m prawie 10% my郵i. Ksi捫ka spe軟ia swoj funkcj, cho inn. Inspiruje do zg喚biania 鈍iata sn闚 jak i dodatkowo motywuje do medytacji we 郾ie.

Jak sam autor poleca we wprowadzeniu, proponuje On przeczyta 1 lub 2 strony przed snem. W豉郾ie po to, aby nape軟i nasz umys wol czystego 郾ienia.


Post zosta pochwalony 0 razy
Wto 19:55, 20 Sie 2013 Zobacz profil autora
Wiktoria



Do陰czy: 21 Gru 2016
Posty: 8
Przeczyta: 0 temat闚

Ostrze瞠: 0/5
Sk康: Mys這wice
P貫: Kobieta

Post
Dreaman01 napisa:
Witam!

Czy kto z Was mo瞠 zapoznawa si ju wcze郾iej z ksi捫k "M康ro嗆 Nocy"?


M闚i ona o tybeta雟kiej jodze podczas snu.

Dopiero dokona貫m jej zakupu przez Internet, ale je瞠li kto j ju czyta, jestem bardzo ciekaw opinii Smile


Tak, czyta豉m niedawno t ksi捫k.
Troch hermetyczne s這wnictwo. Nie jest to 豉twa lektura


Post zosta pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Wiktoria dnia Czw 14:25, 19 Sty 2017, w ca這軼i zmieniany 1 raz
Wto 16:38, 03 Sty 2017 Zobacz profil autora
Andrewek
Senny Podr騜nik


Do陰czy: 19 Gru 2008
Posty: 1566
Przeczyta: 0 temat闚

Pom鏬: 123 razy
Ostrze瞠: 0/5
Sk康: Gda雟k
P貫: M篹czyzna

Post
Te by貫m rozczarowany ksi捫k, do嗆 niesp鎩ny zbi鏎 tekst闚. Niekt鏎e fajne. ale lepiej ju kupi ksi捫k dot. Jogi Snu jako takiej, Wangyala Rinpocze albo Norbu Rinpocze.


Post zosta pochwalony 0 razy
Pon 11:57, 28 Sie 2017 Zobacz profil autora
Wy鈍ietl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum 安iadomego 好ienia! - psajko.pl Strona G堯wna » 安iadome rozmowy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie mo瞠sz pisa nowych temat闚
Nie mo瞠sz odpowiada w tematach
Nie mo瞠sz zmienia swoich post闚
Nie mo瞠sz usuwa swoich post闚
Nie mo瞠sz g這sowa w ankietach


fora.pl - za堯 w豉sne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin