Forum 安iadomego 好ienia! - psajko.pl Strona G堯wna
RejestracjaSzukajFAQU篡tkownicyGrupyGalerieZaloguj
Cztery praktyki podstawowe jogi 郾ienia

 
Odpowiedz do tematu    Forum 安iadomego 好ienia! - psajko.pl Strona G堯wna » Techniki Zobacz poprzedni temat
Zobacz nast瘼ny temat
Cztery praktyki podstawowe jogi 郾ienia
Autor Wiadomo嗆
Andrewek
Senny Podr騜nik


Do陰czy: 19 Gru 2008
Posty: 1566
Przeczyta: 0 temat闚

Pom鏬: 123 razy
Ostrze瞠: 0/5
Sk康: Gda雟k
P貫: M篹czyzna

Post Cztery praktyki podstawowe jogi 郾ienia
Polecam szczeg鏊nie 獞iczenie trzecie- oczyszczanie wra瞠 przed snem. Bardzo skuteczne. Polecam wl帷zy je jako codzienn praktyk.


CZTERY PRAKTYKI PODSTAWOWE
W jodze 郾ienia wyr騜niamy cztery g堯wne praktyki podstawowe. Chocia tradycyjnie nazywa si je Czterema Praktykami Przygotowawczymi, nie oznacza to, 瞠 s mniej wa積e od praktyki g堯wnej i 瞠 dopiero po nich nast徙i “prawdziwa" praktyka. S przygotowawcze w takim sensie, i stanowi podstaw, od kt鏎ej zale篡 powodzenie praktyki g堯wnej. Jako嗆 praktyki jogi 郾ienia wyp造wa z tego, jak umys pracowa w ci庵u dnia i tym w豉郾ie zajmuj si praktyki podstawowe. To, w jaki spos鏏 u篡wamy umys逝 w ci庵u dnia, wyznacza rodzaj sn闚, jakie pojawi si w nocy, oraz wp造wa na nasze codzienne 篡cie. Je瞠li zmienicie nastawienie do obiekt闚 i ludzi, kt鏎ych spotykacie na co dzie, zmieni si r闚nie wasze do鈍iadczenie snu. Ostatecznie “ja" 篡j帷e snem codziennego 篡cia jest tym samym “ja", kt鏎e 篡je snem w nocy. Je瞠li przez ca造 dzie b璠ziesz rozproszony i pogr捫ony w zawi這軼iach konceptualnego umys逝, we 郾ie prawdopodobnie zachowasz si tak samo. Z drugiej strony, je瞠li b璠ziesz bardziej 鈍iadomy w codziennym 篡ciu, odnajdziesz t przytomno嗆 umys逝 r闚nie we 郾ie.

PIERWSZA: PRZEMIANA 印AD6W KARMICZNYCH
Pewna wersja tej praktyki jest dobrze znana na Zachodzie, poniewa badacze sn闚 i inni zainteresowani tematyk odkryli, 瞠 umo磧iwia ona 鈍iadome prze篡wanie sn闚 Praktyka ta polega na tym, i w ci庵u dnia 獞iczy si zrozumienie, 瞠 篡cie jest w swej istocie podobne do snu, a w ko鎍u owo rozpoznanie zacznie si przejawia r闚nie we 郾ie. Rano po obudzeniu si pomy郵 zatem: “Budz si we 郾ie". Kiedy wejdziesz do kuchni, rozpoznaj, 瞠 jest ona snem. Nalej mleka, kt鏎e jest snem, do kawy b璠帷ej snem. “To wszystko jest snem" – pomy郵 – “to sen". Przypominaj sobie o tym przez ca造 czas w ci庵u dnia. W czasie wykonywania tej praktyki g堯wny nacisk powiniene po這篡 na do鈍iadczanie siebie -郾i帷ego jako snu, a mniejszy na obiekty. Stale u鈍iadamiaj sobie, ze 郾isz w豉sne do鈍iadczenia: gniew, szcz窷cie, zm璚zenie, niepok鎩 – to wszystko jest cz窷ci snu. D帳, kt鏎y podziwiasz, samoch鏚, kt鏎ym jedziesz, osoba, z kt鏎 rozmawiasz, s r闚nie cz窷ci snu. W ten spos鏏 stworzysz now tendencj w umy郵e – patrzenie na do鈍iadczenie jak na co, co pozbawione jest tre軼i, na co ulotnego, przypominaj帷ego w swej istocie projekcje umys逝. Kiedy postrzega si zjawiska jako przemijaj帷e i pozbawione trwa貫j esencji, lgni璚ie do nich zmniejsza si. Ka盥e do鈍iadczenie zmys這we i umys這we staje si przypomnieniem, 瞠 wszystko jest w swej istocie podobne do snu. W ko鎍u zrozumienie to pojawi si we 郾ie i doprowadzi do rozpoznania, 瞠 sen jest snem, do rozwoju przytomno軼i umys逝 w czasie snu. Istniej dwa sposoby zrozumienia prawdy, 瞠 wszystko jest snem. Pierwszym jest potraktowanie tego jako metody umo磧iwiaj帷ej przemian 郵ad闚 karmicznych. Wykonywanie wy瞠j opisanej praktyki, podobnie jak innych praktyk, zmienia nasze nastawienie do 鈍iata. Dzi瘯i przemianie nawykowych, w du瞠j mierze nie鈍iadomych reakcji na pojawiaj帷e si zjawiska, zmienia si spos鏏 do鈍iadczania 篡cia i snu. Kiedy traktujemy do鈍iadczenie jako “tylko sen", staje si ono dla nas mniej “rzeczywiste". Traci nad nami w豉dz – kt鏎 zreszt sami mu przekazali鄉y – i nie mo瞠 nas ju d逝瞠j niepokoi i popycha w negatywne stany emocjonalne. Zamiast tego zaczynamy prze篡wa wszystkie do鈍iadczenia z wi瘯szym spokojem i przytomno軼i umys逝, a nawet z wi瘯sz 鈍iadomo軼i warto軼i do鈍iadcze. W tym znaczeniu praktyka dzia豉 w sferze psychologicznej, zmieniaj帷 znaczenie, jakie projektujemy na rzeczywisto嗆, kt鏎a znajduje si poza konceptualnym postrzeganiem. Kiedy inaczej ustosunkowujemy si do do鈍iadcze, zmieniamy nasze reakcje na nie, co z kolei zmienia karmiczne 郵ady naszych dzia豉, przez co zmienia si r闚nie 廝鏚這 powstawania sn闚.
Drugim sposobem rozumienia tej praktyki jest u鈍iadomienie sobie, 瞠 codzienne 篡cie jest w豉軼iwie rym samym co sen, 瞠 ca這嗆 normalnego do鈍iadczania zbudowana jest z projekcji umys逝, 瞠 ka盥e znaczenie, jakie przypisujemy zjawiskom, jest nasz projekcj, a nie nale篡 do ich istoty, oraz 瞠 wszystko, czego do鈍iadczamy, jest wynikiem naszej karmy. M闚imy tutaj o subtelnym i szerokim dzia豉niu karmy, niesko鎍zonym cyklu przyczyny i skutku, kt鏎a tworzy tera幡iejszo嗆 ze 郵ad闚 przesz這軼i poprzez ci庵貫 uwarunkowanie b璠帷e wynikiem ka盥ego dzia豉nia. Jest to jeden ze sposob闚 wyra瘸nia zrozumienia, 瞠 wszystkie zjawiska s puste i 瞠 pozorne samoistnienie istot i obiekt闚 jest iluzj. Nigdzie w codziennym 篡ciu, tak jak we 郾ie, nie znajdziemy bowiem 瘸dnej rzeczywi軼ie istniej帷ej “rzeczy", ale jedynie przelotne, pozbawione esencji zjawiska, pojawiaj帷e si i samowyzwalajace w pustej, 鈍ietlistej podstawie egzystencji. Kiedy w pe軟i urzeczywistnimy prawd stwierdzenia “To jest sen", uwolnimy si od nawyk闚 b喚dnych pogl康闚, a zatem z ograniczonego 篡cia w samsarze, w kt鏎ej j fikcj bierze si za rzeczywisto嗆. Kiedy osi庵niemy to urzeczywistnienie, b璠ziemy “z konieczno軼i" w “tu i teraz", poniewa b璠zie to jedyne miejsce, w jakim mogliby鄉y przebywa. A nie istnieje skuteczniejsza metoda umo磧iwiaj帷a ci庵貫 bycie 鈍iadomym w czasie snu ni sta貫 utrzymywanie ~; ,przytomno軼i umys逝 w ci庵u dnia. Jak wspomnia貫m wy瞠j, istotn cz窷ci tej praktyki jest ', do鈍iadczanie samego siebie jako snu. Wyobra sobie siebie ~'' jako iluzj, jako posta ze snu, z cia貫m, kt鏎e nie jest trwa貫. Wyobra sobie, 瞠 twoja osobowo嗆 i rozmaite to窺amo軼i s jedynie projekcjami umys逝. Trwaj w tera幡iejszo軼i, tej samej przytomno軼i umys逝, jak starasz si rozwin望 w czasie snu, odczuwaj帷 samego siebie jako pozbawionego trwa貫j formy, przemijaj帷ego, zbudowanego jedynie ze 鈍iat豉. Taka postawa tworzy zwi您ek praktykuj帷ego z samym sob, i kt鏎y bardzo r騜ni si od tego, jaki mia dotychczas – jest to relacja swobodna, elastyczna i rozwojowa. Wykonuj帷 te praktyki, nie wystarczy powtarza sobie bez r;
~,' przerwy, 瞠 jest si we 郾ie. Prawd tego stwierdzenia trzeba poczu i do鈍iadczy tego, co znajduje si poza s這wami. Wykorzystaj wyobra幡i, zmys造 i 鈍iadomo嗆, w pe軟i w陰czaj帷 praktyk do prze篡wanego do鈍iadczenia. Je瞠li wytrenujesz j w豉軼iwie, za ka盥ym razem, kiedy pomy郵isz, 瞠 jeste we 郾ie, 鈍iadomo嗆 “tu i teraz" stanie si mocniejsza, a do鈍iadczenie bardziej 篡we. Je瞠li nie ma owej natychmiastowej zmiany w jako軼i do鈍iadczenia, sprawd, czy praktyka nie sta豉 si tylko mechanicznym powtarzaniem frazesu, kt鏎e nie przynosi zbyt du瞠j korzy軼i. Sztuczka nie polega na samym przypominaniu sobie pewnej formu趾i s這wa powinny by wykorzystane do przypominania sobie, aby wprowadzi wi瘯sz 鈍iadomo嗆 i spok鎩 do obecnie prze篡wanej chwili. Kiedy 獞iczysz rozpoznanie, 瞠 wszystko jest snem, wci捫 od nowa “przebudzaj samego siebie" poprzez zwi瘯szanie jasno軼i i przytomno軼i umys逝, a my郵 “To jest sen" spowoduje jednoczesne wzmocnienie i rozja郾ienie 鈍iadomo軼i.
Widzenie wszystkiego jako snu jest pierwsz praktyk przygotowawcz. Powinno si o tym pami皻a w momencie postrzegania do鈍iadczenia, jeszcze zanim pojawi si na nie reakcja. Jest to bardzo pot篹na praktyka sama w sobie i ma ogromny wp造w na praktykuj帷ego. Utrzymuj 鈍iadomo嗆, 瞠 wszystko jest snem, a tw鎩 umys b璠zie przytomny zar闚no w ci庵u dnia, jak i w czasie snu.
Jest jedna rzecz, przed kt鏎 musz was ostrzec, a dotyczy ona tej w豉郾ie praktyki: wa積e jest, aby w czasie jej wykonywania podejmowa normalne obowi您ki i szanowa pewn logik i obowi您ki zwyczajnego 篡cia. Kiedy powtarzasz sobie, 瞠 normalne 篡cie jest snem, jest to prawd, ale je瞠li wyskoczysz z wysokiego pi皻ra, to spadniesz, a nie wzlecisz w chmury. Je瞠li nie p鎩dziesz do pracy, nie b璠ziesz mia pieni璠zy na op豉cenie rachunk闚 Je瞠li w這篡sz r瘯 do ognia, poparzysz si. Niezwykle wa積e jest, aby nadal opiera si na prawach rz康z帷ych rzeczywisto軼i relatywnego 鈍iata, poniewa tak d逝go, jak b璠zie istnie “ty" i “ja", b璠zie istnia 鈍iat relatywny, w kt鏎ym przybywamy, inne istoty, kt鏎e cierpi, oraz konsekwencje decyzji, kt鏎e podejmujemy.

DRUGA: USUWANIE PRZYCI:ANIA I NIECH犴I
Drug praktyk podstawow wykonuje si w celu dalszego zmniejszania przyci庵ania i niech璚i. Podczas gdy pierwsz praktyk stosuje si w momencie pojawienia si okre郵onego do鈍iadczenia, zanim nast徙i na nie reakcja, t praktyk stosuje si, gdy reakcja ju powsta豉. W gruncie rzeczy obie praktyki s takie same, odr騜nia je od siebie jedynie sytuacja, w jakiej si je wykonuje, oraz obiekt, na kt鏎ym skupiamy uwag. Pierwsza kieruje 鈍iadomo嗆 na rozpoznanie wszystkiego jako snu: oddzia逝j帷ych na zmys造 obiekt闚, tego, co rozgrywa si w naszym wn皻rzu, w豉snego cia豉 i tak dalej. Druga praktyka kieruje t sam 鈍iadomo嗆 i przytomno嗆 umys逝 w spos鏏 szczeg鏊ny na zaciemnione emocjami reakcje pojawiaj帷e si w odpowiedzi na elementy do鈍iadczenia. Najlepiej by by這, gdyby stosowa t praktyk, kiedy tylko pojawi si jakiekolwiek przyci庵anie b康 niech耩 w reakcji na obiekt lub sytuacj. Przyci庵aj帷y umys mo瞠 zamanifestowa swoje reakcje w formie po膨dania, gniewu, zazdro軼i, dumy, zawi軼i, 瘸lu, rozpaczy, rado軼i, niepokoju, depresji, strachu, znudzenia lub jakiejkolwiek innej reakcji emocjonalnej. Kiedy pojawia si reakcja, przypomnij sobie, 瞠 ty, obiekt i twoje oddzia造wanie z nim s snem. Pomy郵: “Ten gniew jest snem. To po膨danie jest snem. To oburzenie, 瘸l, entuzjazm s snem". Prawda tego stwierdzenia wydaje si oczywista, kiedy zwr鏂isz uwag na procesy wewn皻rzne tworz帷e stany emocjonalne: okazuje si, 瞠 dos這wnie s one wymy郵ane poprzez z這穎n interakcj my郵i, wyobra瞠, stan闚 fizjologicznych i dozna. Reakcja emocjonalna nie powstaje “gdzie tam" w obiektach. Pojawia si, jest do鈍iadczana i znika w tobie. Istnieje niesko鎍zona liczba bod嬈闚 mog帷ych wywo豉 reakcje. Po膨danie mo瞠 pojawi si na widok przystojnego m篹czyzny lub pi瘯nej kobiety, gniew na kierowc, kt鏎y zaje盥瘸 ci drog, smutek na widok zniszczonego 鈔odowiska, niepok鎩 lub troska o jak捷 osob i tak dalej. Ka盥 sytuacj i reakcj powinno si rozpozna jako sen. Nie przyklejaj ich jednak “na si喚" do ka盥ego w豉snego do鈍iadczenia, ale spr鏏uj rzeczywi軼ie poczu to, i twoje 篡cie wewn皻rzne jest podobne do snu. Kiedy t prawd poczujesz, a nie tylko o niej pomy郵isz, w闚czas zmieni si tw鎩 stosunek do okre郵onej sytuacji, a mocny u軼isk emocji rozlu幡i si. Sytuacja stanie si klarowniejsza i bardziej przestrzenna, a przyci庵anie i niech耩 zostan bezpo鈔ednio rozpoznane jako niewygodne ograniczenia, jakimi w rzeczywisto軼i s. Praktyka ta stanowi bardzo silne antidotum na stany bliskie op皻aniu i obsesji, kt鏎e wyzwalane s przez negatywne stany emocjonalne. Bezpo鈔ednie do鈍iadczenie w wykorzystaniu tej praktyki do rozwi您ania mocnego w瞛豉 negatywnych emocji jest pocz徠kiem prawdziwego 獞iczenia przytomno軼i i elastyczno軼i umys逝, co w rezultacie prowadzi do wolno軼i. Kiedy praktykuje si konsekwentnie, mo積a uwolni si od nawet bardzo silnych stan闚 gniewu, depresji i innych wywo逝j帷ych z貫 samopoczucie. Kiedy si pojawi, natychmiast rozpuszcz si w przestrzeni. Nauki zazwyczaj opisuj t praktyk jako metod zdrowego pozbycia si przywi您a. Mo積a je bowiem porzuci w zdrowy i niezdrowy spos鏏. T逝mienie po膨da nie przynosi nic dobrego – przekszta販aj si one w wewn皻rzn wrzaw lub w pot瘼ianie innych i nietolerancj. Pr鏏a ucieczki przed b鏊em w gonitw za rozrywkami lub przez napinanie cia豉 w celu pozbycia si jakiego do鈍iadczenia dzia豉 przeciwko rozwojowi duchowemu. Zostanie mnichem czy mniszk mo瞠 by zdrowym postanowieniem porzucenia 鈍iatowego 篡cia, mo瞠 te by niezdrow pr鏏 ucieczki przed trudnymi do鈍iadczeniami, ich unikaniem i t逝mieniem. Praktyka jogi 郾ienia uwalnia od przywi您ania, przekszta販aj帷 postrzeganie i rozumienie do鈍iadczanego obiektu lub sytuacji, zmieniaj帷 pogl康 i pozwalaj帷 w ten spos鏏 przenikn望 przez iluzoryczn form obiektu do jego promiennej, 鈍ietlistej natury. W miar rozwoju praktyki praktykuj帷y do鈍iadcza pojawiaj帷ych si obiekt闚 i sytuacji nie tylko z wi瘯sz przejrzysto軼i i jaskrawo軼i, ale rozpoznaje je jako ulotne, niesubstancjalne i nietrwa貫. Zr闚nuje w ten spos鏏 relatywn warto嗆 zjawisk i zmniejsza przyci庵anie i niech耩, kt鏎e oparte s na ocenianiu rzeczy w kategoriach “lubi" i “nie lubi".

TRZECIA: WZMACNIANIE POSTANOWIENIA
Trzecia praktyka przygotowawcza obejmuje dokonanie przegl康u dnia przed za郾i璚iem i wzmacnianie intencji praktykowania w nocy Przygotowuj帷 si do snu, przywo豉j wspomnienia z ko鎍z帷ego si dnia. Cokolwiek przyjdzie do umys逝, rozpoznaj to jako sen. Wspomnienia, jakie najprawdopodobniej si pojawi, b璠 reminiscencj najsilniejszych do鈍iadcze, kt鏎e mog wp造n望 na zbli瘸j帷e si sny. Spr鏏uj ich do鈍iadczy jakby by造 wspomnieniami sn闚-w rzeczywisto軼i s zreszt bardzo do sn闚 podobne. I znowu nie chodzi tutaj o mechaniczne, ci庵貫 powtarzanie: “To by sen"; spr鏏uj naprawd poj望 istot w豉snego do鈍iadczenia i projekcji, kt鏎e je podtrzymuj. Postaraj si naprawd do鈍iadczy, 瞠 w swej istocie podobne s one do snu, i poczu r騜nic mi璠zy traktowaniem do鈍iadcze jako rzeczywistych i jako snu. Nast瘼nie rozwi w sobie silne postanowienie rozpoznania tego, czym naprawd s sny, kt鏎e b璠ziesz prze篡wa tej nocy. Zapragnij jak najmocniej, aby w spos鏏 bezpo鈔edni i 篡wy wiedzie w czasie snu, 瞠 郾isz. Wyra瞠nie owego zamiaru jest jak strza豉, za kt鏎 w nocy pod捫y mo瞠 鈍iadomo嗆, strza豉 nakierowana na utrzymanie przytomno軼i umys逝 w czasie snu. Owo wzbudzanie intencji mo積a przet逝maczy z tybeta雟kiego jako “wysy豉nie 篡czenia". Powinni鄉y mie wi璚 poczucie tego, 瞠 modlimy si, rozwijamy pewne pragnienie, wysy豉my je do swoich nauczycieli, budd闚, b鏀tw medytacyjnych, obiecuj帷 im, 瞠 b璠ziemy starali si pozosta 鈍iadomymi, i prosz帷 o pomoc. Istniej jeszcze inne praktyki, jakie mo積a wykonywa przed p鎩軼iem spa, ale ta dost瘼na jest dla wszystkich.

CZWARTA: ROZWIJANIE PAMI犴I I RADOSNEGO WYSIΘU
Czwart praktyk podstawow wykonuje si rano po obudzeniu. Rozwija ona dalej silne pragnienie, kt鏎e wzbudzili鄉y poprzednio, oraz wzmacnia zdolno嗆 pami皻ania sn闚. Rozpocznij od przypomnienia sobie minionej nocy. Tybeta雟ka nazwa tej praktyki w dos這wnym t逝maczeniu brzmi “pami皻anie". Czy 郾i貫? Czy by貫 鈍iadomy tego, 瞠 jeste we 郾ie? Je瞠li 郾i貫, ale nie osi庵n掖e stanu przytomno軼i umys逝, powiniene pomy郵e: “好i貫m, ale nie rozpozna貫m tego, 瞠 sen by snem. Ale to by sen". Postan闚, 瞠 nast瘼nym razem, kiedy znowu ci si co przy郾i, b璠ziesz 鈍iadomy prawdziwej natury tego snu jeszcze w czasie jego trwania.
Je瞠li trudno jest ci zapami皻a sny, pomocne mo瞠 okaza si wzbudzanie silnego postanowienia, 瞠 b璠ziesz je pami皻a– mo瞠sz przywo造wa t intencj w ci庵u dnia, a szczeg鏊nie przed za郾i璚iem. Mo瞠sz r闚nie zapisywa sny w notatniku lub nagrywa je na ta鄉ie, wzmocni to nawyk traktowania sn闚 jako czego niezwykle warto軼iowego. Sam fakt przygotowywania notatnika czy magnetofonu w nocy u豉twi przypomnienie sobie snu po przebudzeniu. Kiedy wzbudzimy w sobie postanowienie pami皻ania sn闚 i pozostaniemy przy nim, w闚czas nawet ju po kilku dniach problemy z zapami皻ywaniem sn闚 znikn. Je郵i by貫 鈍iadomy w czasie snu, poczuj rado嗆, gdy praktyka si uda豉 i postan闚 nadal rozwija przytomno嗆 umys逝 nast瘼nej nocy. Wci捫 od nowa umacniaj si w tym postanowieniu, wykorzystuj帷 sukcesy i pora磬i jako mo磧iwo嗆 rozwini璚ia jeszcze silniejszego pragnienia urzeczywistnienia praktyki. I pami皻aj, 瞠 nawet to postanowienie jest snem. Na koniec, wzbud rankiem silne pragnienie kontynuowania praktyki w ci庵u dnia i m鏚l si ca造m sercem o powodzenie – modlitwa jest jak magiczna moc, kt鏎 wszyscy posiadamy, lecz kt鏎ej zapominamy u篡wa.
Praktyka ta 陰czy si z praktyk podstawow, czyli rozpoznawaniem, 瞠 wszystko, czego do鈍iadczamy, jest snem. Tym sposobem mo積a je praktykowa bez przerwy, we dnie i w nocy.

WYTRWAΜ汎
Nie mo積a przeceni wagi tych czterech praktyk przygotowawczych dla p騧niejszych etap闚 praktyki jogi 郾ienia. S one pot篹niejsze, ni na to wygl康aj, co wi璚ej, mo瞠 je wykonywa ka盥y. S bardziej nastawione na dzia豉nie psychologiczne ni wiele innych praktyk i nie sprawiaj 瘸dnej trudno軼i praktykuj帷emu. Wykonywanie ich tylko przed p鎩軼iem spa mo瞠 okaza si nieskuteczne, ale wytrwa豉 praktyka w ci庵u dnia sprawi, i du穎 豉twiej b璠zie nam osi庵n望 stan przytomno軼i umys逝 we 郾ie, a nast瘼nie przej嗆 do dalszych praktyk. Zastosowanie tych praktyk powoduje, i wszystko, co si wydarza, staje si przyczyn powrotu do stanu przytomno軼i umys逝. Przynosi to ogromny po篡tek w codziennym 篡ciu oraz doprowadza do urzeczywistnienia praktyki jogi 郾ienia. Je瞠li nie zaobserwujesz natychmiastowych rezultat闚 i je郵i pomimo d逝gotrwa貫j praktyki nie osi庵niesz stanu 鈍iadomo軼i we 郾ie, nie zniech璚aj si. Nie my郵, 瞠 to nie ma sensu i 瞠 i tak nie uda ci si urzeczywistni praktyki. Zauwa, 瞠 r騜nica pomi璠zy tym, jak my郵a貫 i zachowywa貫 si w wieku lat dziesi璚iu, a jak post瘼ujesz i my郵isz teraz, jest ogromna – wida zatem sta陰 zmian. Nie pozwalaj sobie utkn望 w miejscu, s康z帷, i ograniczenia do鈍iadczane przez ciebie w czasie praktyki teraz, b璠 nadal pojawia si w przysz這軼i. Wiedz帷, 瞠 nic nie pozostaje takie samo, nie mo瞠sz wierzy, i spos鏏, w jaki rzeczy manifestuj si teraz, nie zmieni si w przysz這軼i. Poczucie, i 篡cie jest jaskrawe, 鈍ietliste i w swej istocie podobne do snu, sprawia, i do鈍iadczanie staje si bardziej przestrzenne, l瞠jsze i klarowniejsze. Kiedy rozwinie si przytomno嗆 umys逝 w czasie snu i w codziennym 篡ciu, pojawia si wi瘯sza swoboda w pozytywnym kszta速owaniu 篡cia. W ko鎍u pozbywamy si rozr騜niania i dualizmu i ci庵le przebywamy w niedualnej tera幡iejszo軼i.

\\ 毒鏚lo- Tenzin Wangyal Rinpocze- Tybeta雟ka Joga Snu i 好ienia


Post zosta pochwalony 2 razy

Ostatnio zmieniony przez Andrewek dnia Wto 11:27, 28 Gru 2010, w ca這軼i zmieniany 1 raz
Wto 11:11, 28 Gru 2010 Zobacz profil autora
Wy鈍ietl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum 安iadomego 好ienia! - psajko.pl Strona G堯wna » Techniki Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie mo瞠sz pisa nowych temat闚
Nie mo瞠sz odpowiada w tematach
Nie mo瞠sz zmienia swoich post闚
Nie mo瞠sz usuwa swoich post闚
Nie mo瞠sz g這sowa w ankietach


fora.pl - za堯 w豉sne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin