Forum 安iadomego 好ienia! - psajko.pl Strona G堯wna
RejestracjaSzukajFAQU篡tkownicyGrupyGalerieZaloguj
Praktyka Glowna Tybetanskiej Jogi Snu i Snienia

 
Odpowiedz do tematu    Forum 安iadomego 好ienia! - psajko.pl Strona G堯wna » Problemy i pytania Zobacz poprzedni temat
Zobacz nast瘼ny temat
Praktyka Glowna Tybetanskiej Jogi Snu i Snienia
Autor Wiadomo嗆
Benio



Do陰czy: 19 Kwi 2011
Posty: 211
Przeczyta: 0 temat闚

Ostrze瞠: 0/5

Post Praktyka Glowna Tybetanskiej Jogi Snu i Snienia
Witam.
Chcialbym zapytac czy ktos wykonywal lub wciaz wykonuje praktyke glowne z ksiazki "Tybetanska Joga Snu i Snienia". Konkretniej chodzi o to czy przynioslo to jakies rezultaty? Czytajac to wydaje sie to troche skomplikowane, wstawanie co 2h, pozycje lwa itp. Chetnie bym zacytowal ta praktyke, ale niestety pisze z komorki. Jakbyscie mogli opiszcie swoje wrazenia.
Pozdrawiam


Post zosta pochwalony 0 razy
字o 19:50, 15 Lut 2012 Zobacz profil autora
Andrewek
Senny Podr騜nik


Do陰czy: 19 Gru 2008
Posty: 1566
Przeczyta: 0 temat闚

Pom鏬: 123 razy
Ostrze瞠: 0/5
Sk康: Gda雟k
P貫: M篹czyzna

Post
Cze嗆.
Ja wykonywa貫m przez pierwsze 6 miesi璚y prawie codziennie, p騧niej rzadziej, a aktualnie czasem (cho wracam do tego)
Jjog 郾ienia robi貫m w 90% z gard貫m.
Og鏊nie je郵i troch rozwinie si t praktyk i ustabilizuje si w niej to jest ona niesamowicie skuteczna i efekty s niesamowite. Efekty s konkretne, charakterystyczne dla danej czakry i powtarzalne.

U mnie efekty by造 takie (z czakr gard豉):
- kiedy umie軼isz uwag w gardle to zapadasz w bardzo mi造, przyjemny spok鎩 kt鏎y utrzymuje si i pog喚bia do za郾i璚ia
- zasypiaj帷 wytrzymujesz d逝瞠j z subteln 鈍iadomo軼i i 豉twiej wy豉pa moment za郾i璚ia (czyli moment gdzie przestaje funkcjonowa umys, poczucie "ja" a zaczyna si sen g喚boki i mo磧iwo嗆 rozpoznania "przejrzystego 鈍iat豉")
- budz帷 si w nocy Twoja uwaga jest w gardle, co oznacza 瞠 by豉 tam przez ca造 czas snu i 郾ienia (!!!)
- jak si troszk bardziej wy獞iczy to masz 鈍iadomo嗆 przed obudzeniem si (masz przytomno嗆 tego 瞠 酥isz i 瞠 zaraz si obudzisz, do鈍iadczasz tego jak po kolei pojawia si umys i zmys造)
- j.w. budz帷 si dodatkowo jest co takiego, 瞠 by貫m zajebi軼ie przytomny (czu貫m si tak, jakbym mia ci庵這嗆 przytomno軼i, jakbym w og鏊e nie spa, od pierwszego u豉mka sekundy po przebudzeniu wiedzia貫m 瞠 spa貫m, jestem w 堯磬u, strumienia my郵i itp itd- w przeciwie雟twie do normalnego zamulenia i "o co chodzi?" po przebudzeniu)
- budzisz si odczuwaj帷 niesamowity, g喚boki spok鎩- lekko嗆, przejrzysto嗆, b這go嗆 przekszta販aj帷e si w tzw. samadhi (medytacyjne wch這ni璚ie)
- ten spok鎩 kt鏎y opisuj jest konkretnie zwi您any konkretnie z gard貫m (nie wa積e jak praktyk robisz zwi您an z gard貫m to gdy jeste zrelaksowany i dobrze poczujesz ten obszar zawsze pojawia si dok豉dnie ten sam spok鎩- tylko na r騜nych poziomach)
- radosne sny (tak jak opisane w ksi捫ce) i sny przejrzyste (to o co chodzi w jodze 郾ienia), sny w kt鏎ych medytowa貫m, otrzymywa貫m wskaz闚ki i rady
- 豉twiej do jogi snu wej嗆


Dla czo豉 pojawia豉 si przejrzysto嗆 a dla serca przestrze (cho wi璚ej z czo貫m ni z sercem robi貫m) tak jak opisuje si to w naukach.

Podsumowuj帷:
Praktyka g堯wna jogi 郾ienia jest czym zupe軟ie innym ni jakakolwiek inna praktyka oneironautyczna. Tak na prawd jest to wy窺zy level 郾ienia bo nie pracuje si z pod鈍iadomo軼i a ze 鈍iadomo軼i. Efekty kt鏎e dzi瘯i temu si uzyskuje s charakterystyczne i zupe軟ie odmienne ni przy zwyk造ch praktykach. R騜nica pomi璠zy praktyk g堯wn jogi 郾ienia a zwyk造m oneiro s ogromne (jak Dragon stwierdzi jak marcedes do roweru).
Wszystkie efekty tj odczucia i sny i efekty w 篡ciu doskonale si sprawdzaj.

Poza charakterystycznymi dla gard豉 (uwaga w gardle, gard這wy spok鎩) efekty te (b這go嗆, sny przejrzyste, przytomno嗆) pojawiaj si przy ka盥ej praktyce tego typu, cho niewiele jest praktyk kt鏎e dzia豉j podobnie- g堯wnie medytacja.

Oczywi軼ie bez medytacji (np. szine) trudno o te efekty, czy w og鏊e o zjednoczenie uwagi z gard貫m. Wskazane s te praktyki wst瘼ne (4 opisywany w ksi捫ce)- imo bez tego mo積a marzy o efektach. Poza tym praktykowa regularnie to po kilku tygodniach zacznie by ciekawie Smile
Poza tym praktyka bardzo mocno wp造wa na 篡cie.
R騜nice pomi璠zy oneiro i jog 郾ienia wynikaj z fundamentalnych r騜nic (joga 郾ienia to praktyka jogiczna i medytacja czyli 鈍iadomo嗆, a oneiro to g堯wnie programowanie pod鈍iadomo軼i)

Co do samej praktyki g堯wnej obowi您uj trzy zasady:
- skoncentruj si
- sta si tym
- zapomnij

Chodzi o to, 瞠 koncentrujemy si na miejscu i po pewnym czasie nasza uwaga "lokuje", "zatrzaskuje si", "umieszcza", "陰czy si" z czakr i wtedy po prostu zasypiamy, poniewa nie potrzebujemy ju wysi趾u, 鈍iadomej koncentracji i uwaga sama spoczywa w czakrze. Jest to anlogiczne do szine (forsowna koncentracja, bezwysi趾owa koncentracja, zjednoczenie uwagi z obiektem). Bo nie chodzi o to, 瞠by zasypia si koncentruj si na tym miejscu (bo pr璠zej czy p騧niej to utracimy) a o to 瞠by umie軼i uwag w tym miejscu (zjednoczy z nim 鈍iadomo嗆) i zasn望 (wtedy 鈍iadomo嗆 ca造 czas tam jest)

S dwie opcje:
- pracujesz ze wszystkimi czakrami po kolei
- pracujesz z jedn do ugruntowania, p騧niej z kolejn itd.

Masz pytania- pisz.

Pozdrawiam i 篡cz powodzenia i polecam praktyk bo jest cudowna.

P.S.
Wydaje si skomplikowana, ale jak zrozumie si o co chodzi to jest bardzo prosta. Pozycja lwa jest w porz康ku i ma swoje zalety (przede wszystkim nie uciska serca jak na lewym jest), ale my郵 瞠 na plecach te mo積a. Wa積e ,瞠by nie by powiginanym i m鏂 si dobrze zrelaksowa.


Post zosta pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Andrewek dnia Czw 0:19, 16 Lut 2012, w ca這軼i zmieniany 2 razy
Czw 0:13, 16 Lut 2012 Zobacz profil autora
Benio



Do陰czy: 19 Kwi 2011
Posty: 211
Przeczyta: 0 temat闚

Ostrze瞠: 0/5

Post
Wielkie dzieki za odpowiedz. Wlasnie na takie cos liczylem Smile
Choc nie spodziewalem sie ze ktos straci na mnie az tyle czasu Very Happy
Chyba zaczne (jak ty) skupiac sie na poczatku na czakrze gard豉.
Mam pytanie odnosnie medytacji shine: czy musze dokladnie przestrzegac wszystkich reg馧 (otwarte oczy itp.) gdyz ta medytacja jest dla mnie tyci ciezka. I czy wstawales co 2h?
Jeszcze raz dzieki za odp Wink


Post zosta pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Benio dnia Czw 10:53, 16 Lut 2012, w ca這軼i zmieniany 1 raz
Czw 9:13, 16 Lut 2012 Zobacz profil autora
Andrewek
Senny Podr騜nik


Do陰czy: 19 Gru 2008
Posty: 1566
Przeczyta: 0 temat闚

Pom鏬: 123 razy
Ostrze瞠: 0/5
Sk康: Gda雟k
P貫: M篹czyzna

Post
Nie ma sprawy. I nie ma czego takiego jak strata czasu.
Gard這 na pocz徠ek to dobry pomys.

Co do shine s tam regu造 dotycz帷e: spojrzenia (p馧otwarte oczy, czyli otwarte ale rozlu幡ione, wzrok przed siebie) cia豉 (5 punktowa pozycja cia豉) i umys逝 (ca造 czas utrzymujesz uwag na obiekcie- wa積e- nie tracisz obiekty ani na sekund!)
Co do cia豉 to chodzi o to aby siedzie proste i 瞠by m鏂 si w tej pozycji zrelaksowa (klatka do przodu i broda troch w d馧)i nie zasn望 (pozycja siedz帷a) Ja siedz np na skraju krzes豉.
Og鏊nie chodzi o to, 瞠by usi捷 prosto i nie zasn望.

Oczy otwarte na pocz徠ku s konieczne je郵i koncentrujesz si na obiekcie zewn皻rznym. Mo瞠sz te koncentrowa si na obiekcie wewn皻rznym (wyobra瞠nie, d德i瘯) ale wg mnie na pocz徠ek zewn皻rzny obiekt jest baardzo wskazany.

Skoro ta medytacja jest dla Ciebie ci篹ka to normalne, bo gdyby by豉 豉twa to nie musia豚y jej wykonywa Smile
Jest ci篹ka, bo jak sama nazwa wskazuje jest to forsowne szine. Jest ono konieczne, aby si wyciszy i przej嗆 do naturalnego szine. Koncentracja nie jest celem samym w sobie, ale 鈔odkiem do wyciszenia umys逝 i bram do naturalnego szine a p騧niej szine bez obiektu (ostatecznego szine). Medytacja, koncentracja to nie cel sam w sobie, ale metoda aby si wyciszy i spocz望 w czystym zrelaksowanym stanie.

Mo瞠 wydawa si to Tobie trudne, ale zauwa jak fajnie b璠zie kiedy ju zdob璠ziesz do鈍iadczenie i jak 豉twe to wtedy dla Ciebie b璠zie.

Co do budzenia. Czasami si budzi貫m (1, 2 lub 3 razy w nocy) a czasami nie. Og鏊nie pobudki bardzo pomagaj. Kiedy rozwinie si troch t praktyk, pobudki s 豉twe, przyjemne i fajne.


A co do medytacji to jest ona 鈔odkiem do osi庵ni璚ia celu- a celem jest wyciszenie, zrelaksowanie, spocz璚ie w czystym zrelaksowanym stanie. Medytacja jest stanem zrelaksowanej 鈍iadomo軼i. Shine k豉dzie aspekt na 鈍iadomo嗆/ przejrzysto嗆 (w tej praktyce najpierw zdobywa si przejrzysto嗆 i w tym stanie relaksuje).
Jest wiele praktyk, r騜ne podej軼ia (np. najpierw relaks a p騧niej przejrzysto嗆 np tu: http://www.psajko.fora.pl/offtop,11/dragon-wolna-koncentracja,4266.html te jest to rodzaj szine tylko troch od innej strony).

Og鏊nie m闚i si o 3 bramach czyli: cia這, oddech, umys. Szine to praca z umys貫m, warto pracowa na wszystkich 3 poziomach, czyli np. najpierw bierzesz 5-10 minut relaksacji, p騧niej 10-20 zrelaksowanych pe軟ych oddech闚 pog喚biaj帷 relaks, p騧niej szine- wtedy b璠zie duuu穎 bardziej skutecznie)

A co do szine to na pocz徠ku warto robi kr鏒kie sesje ale cz窷ciej. Ja zaczyna貫m od 10 minut dwa razy dziennie, po kilku dniach by這 2x10 minut dwa razy dziennie. P騧niej jak przewa瘸 naturalne i ostateczne szine nad forsownym to mo積a robi np 3x20 minut i jest fajnie i przyjemnie.

Baaaardzo wa積e i tak na prawd kluczowe jest integrowanie praktyki z 篡ciem. To oznacza, 瞠 je郵i wyciszysz si w sesji szine to utrzymujesz ten stan tak d逝go jak potrafisz mi璠zy sesjami (na pocz徠ku jest to kr鏒ko, p騧niej jest to d逝瞠j i jest to stabilne, a p騧niej mo積a tak ca造 dzie by wyciszonym). Wtedy nie zaczynasz w ka盥ej sesji od nowa, a pog喚biasz ca造 czas i post瘼 jest szybki i naturalny. Do utrzymywanie szine 鈍ietne sa praktyki wst瘼ny jogi 郾ienia (osobi軼ie jedne z moich ulubionych praktyk og鏊nie) i polecam je.

A tak si sk豉da, 瞠 wczoraj (po d逝窺zej przerwie) wr鏂i貫m do jogi snu/郾ienia r闚nie, wi璚 b璠ziemy 獞iczy razem.

Na forum masz du穎 tekst闚 o jodze 郾ienia (wyszukiwarka: joga 郾ienia, joga snu, Dragon)

Jak masz pytania to wal.

Powodzenia.


PS 2
No to tez b璠 praktykowa, relacj b璠 tu:
http://www.psajko.fora.pl/relacje,3/andrewka-powrot-do-jogi-snu-i-snienia,5667.html#54137


Post zosta pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Andrewek dnia Czw 12:25, 16 Lut 2012, w ca這軼i zmieniany 2 razy
Czw 11:43, 16 Lut 2012 Zobacz profil autora
Wy鈍ietl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum 安iadomego 好ienia! - psajko.pl Strona G堯wna » Problemy i pytania Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie mo瞠sz pisa nowych temat闚
Nie mo瞠sz odpowiada w tematach
Nie mo瞠sz zmienia swoich post闚
Nie mo瞠sz usuwa swoich post闚
Nie mo瞠sz g這sowa w ankietach


fora.pl - za堯 w豉sne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin