Forum 安iadomego 好ienia! - psajko.pl Strona G堯wna
RejestracjaSzukajFAQU篡tkownicyGrupyGalerieZaloguj
Joga Snu i 好ienia- wyk豉d Tenzin Wangyala Rinpocze

 
Odpowiedz do tematu    Forum 安iadomego 好ienia! - psajko.pl Strona G堯wna » 安iadome rozmowy Zobacz poprzedni temat
Zobacz nast瘼ny temat
Joga Snu i 好ienia- wyk豉d Tenzin Wangyala Rinpocze
Autor Wiadomo嗆
Andrewek
Senny Podr騜nik


Do陰czy: 19 Gru 2008
Posty: 1566
Przeczyta: 0 temat闚

Pom鏬: 123 razy
Ostrze瞠: 0/5
Sk康: Gda雟k
P貫: M篹czyzna

Post Joga Snu i 好ienia- wyk豉d Tenzin Wangyala Rinpocze
Tak wi璚 drug cz窷 praktyki rozpoczynamy od koncentracji na gardle w momencie zasypiania. Przez ca造 dzie przygotowywujemy si do wywo豉nia 鈍iadomego snu i niezale積ie od tego czy b璠ziemy go mieli czy nie gdy si k豉dziemy przyci庵amy swa uwag do czakry gard豉 i wizualizujemy tam cztery czerwone p豉tki lotosu w kt鏎ego centrum stoi 鈍ietliste "A".

Natura tego "A" jest kryszta這wa. Kiedy po這篡cie kryszta na czerwonym kwiecie zobaczycie czerwony kryszta mimo i w rzeczywisto軼i nie jest on czerwony tylko wydaje si by czerwony - tutaj jest ta sama zasada. To co staramy si utrzyma to czysto嗆 i przejrzysto嗆 tego kryszta逝 r闚nocze郾ie utrzymuj帷 鈍iadomo嗆 energii czakry gard豉.

Podobnie kiedy 酥iewamy sylab "A" nasz umys staje si czysty i otwarty - nagle co widzicie i wtedy na jakikolwiek obiekt by軼ie nie spogl康ali istnieje zagro瞠nie, 瞠 ten obiekt zaciemni te wasz przejrzysto嗆. Jednak kiedy wasz umys jest wystarczaj帷o jasny i czysty to ten obiekt nie spowoduje 瘸dnego zaciemnienia ale wci捫 b璠ziecie go postrzega.

Tak samo z do鈍iadczeniem emocji, emocje mog przychodzi a umys pozostawa czysty, mo瞠cie do鈍iadcza emocji w tej czystej przestrzeni. przyk豉dem tego mo瞠 by praktyka pi璚iu sylab w kt鏎ej to do鈍iadczenie przejrzysto軼i zwi您ane z "A" musicie utrzyma a przejdziecie przez wszystkie pi耩 czakr. Je郵i tego nie zrobicie to stracicie aspekt jako軼i, pojawi si uwarunkowanie, a spontaniczne dzia豉nie pojawia si tylko w nie uwarunkowanym otwartym stanie umys逝. Je郵i nie utrzymamy tej przejrzysto軼i zwi您anej z do鈍iadczeniem sylaby "A" pojawi si napi璚ie i walka jak w zwyk造m 篡ciu.

Praktyka z "A" pomaga nam to zmieni. Podobnie jest z praktyk koncentracji na czakrze gard豉 z wizualizacj czerwonego lotosu i sylaby "A". Czerwony kwiat jest zwi您any z energi w tym konkretnym miejscu natomiast "A" z otwarto軼i i przejrzysto軼i umys逝.

Czakra ta ma zwi您ek z dum, ta energia ca造 czas tam jest a kiedy wyobra瘸cie sobie "A" w tym miejscu to powinna ona przemieni t energi dumy w spok鎩. Poprzez t praktyk staramy si rozwin望 ten spok鎩.

Mo瞠cie sobie wyobrazi, 瞠 to wy jeste軼ie tym "A" smacznie sobie 酥i帷ym w pa豉cu z tych czerwonych p豉tk闚. Wyobra嬈ie sobie, 瞠 te p豉tki was ochraniaj. Ta pierwsza praktyka zwi您ana jest z rozwijaniem spokoju, poprzez uwa積o嗆 i 鈍iadomo嗆.

Je郵i dla kogo te wyja郾ienia s zbyt skomplikowane spr鏏uj pro軼iej. Przyci庵am swoj uwag do gard豉, odczuwam, 瞠 jest tam czerwony kwiat, w jego centrum pr鏏uje zobaczy "A", odczu, ze jest tam "A" i nawet je郵i to zrobimy przez kr鏒ka chwil to jest to w porz康ku. Pr鏏ujemy utrzyma 鈍iadomo嗆 w tym miejscu czyli tak zrelaksowan uwag w tym miejscu. Wasza uwaga musi by rozlu幡iona aby軼ie spokojnie zasn瘭i. Utrzymuj帷 to zasypiacie i to jest pierwsza praktyka.

Po dw鏂h godzinach kto was budzi i sprawdzacie czy wam si uda這, uzyskujecie kolejn szans aby si ponownie skupi. Za ka盥ym razem kiedy si budzicie wracacie do tego skupienia na gardle. To jest bardzo prosta praktyka, kt鏎a wykonujemy w nocy.

Wyja郾i teraz dlaczego wa積e jest aby j wykonywa. Czasami m闚imy o czterech pozytywnych w豉軼iwo軼iach. Pami皻acie jakie to by造 jako軼i?

Uspokajaj帷a, Powi瘯szaj帷a, Pot篹na i Nieustraszona. Wszystkie tantryczne b鏀twa reprezentuj kt鏎捷 z tych jako軼i. G喚boko w nas istniej te cztery czyste jako軼i. Bycie spokojnym oznacza, 瞠 jeste鄉y w kontakcie z tym naszym wewn皻rznym spokojem. Ta praktyka snu s逝篡 rozwini璚iu tego kontaktu.

Je郵i b璠ziemy wykonywali t praktyk rozwiniemy ten spok鎩 t pierwotn jako嗆 naszego umys逝. Zwykle kiedy pr鏏ujemy oczy軼i nasze emocje np. poprzez praktyk sze軼iu loka to skupiamy si na czakrach u篡wamy mantr itp. np. przez godzin a p騧niej ko鎍zy si praktyka i wracamy do zwyk造ch aktywno軼i. Kiedy wykonujemy t praktyk Jogi Snu skupiaj帷 si na kwiecie, kryszta這wej sylabie "A" i zasypiamy z tym do鈍iadczeniem wtedy nasza praktyka mo瞠 trwa przez ca造 okres snu. Mo瞠cie przenie嗆 j do snu i o to w tym chodzi.

Tak samo kiedy jeste軼ie 幢i na kogo i zasypiacie z my郵 "Najch皻niej bym go zabi" to wtedy rozwijacie to przez ca豉 noc;-)

Je瞠li zasypiaj帷 my郵icie o tym, 瞠 jutro musze wsta o 5 rano to jest prawdopodobne, 瞠 obudzicie si o 5, niekt鏎ym si to nie udaje, ale jest wielu ludzi, kt鏎zy to potrafi. Oznacza to, ze mo瞠my si zaprogramowa i utrzymujemy to co chcemy przez ca豉 noc. To do鈍iadczenie z kt鏎ym zasypiacie, je瞠li jest ono dobrym do鈍iadczeniem to rozwija w was dobr jako嗆, je瞠li jest z造m do鈍iadczeniem to b璠zie wam szkodzi.

Je郵i np. 酥imy na pi皻rowym 堯磬u m闚imy sobie "ani si rusz" i samo powiedzenie tego wystarcza aby鄉y spali nieruchomo i nie spadli - tak dzia豉 uwa積o嗆. W klasztorach mnisi maj bardzo w御kie 堯磬a, 酥i帷 na takim 堯磬u trzeba przez ca豉 noc utrzymywa jedn pozycj i dlatego jest si bardzo uwa積ym. U篡wa si te skrzy medytacyjnych w kt鏎ych te si 酥i - s逝篡 to temu aby nas wesprze w praktyce uwa積o軼i. Utrzymuje si odpowiednia pozycj co pomaga nam utrzyma 鈍iadomo嗆.

Dlatego utrzymanie odpowiedniej pozycji w trakcie snu jest bardzo pomocne w naszej praktyce. Dlatego wspominamy o wa積o軼i pozycji w czasie zasypiania, aby lewa strona cia豉 by豉 otwarta, nie 軼i郾i皻a itp. Dlatego te wa積a jest zasypianie, koncentracja, p騧niej budzimy si sprawdzamy jak nam posz這, zn闚 ponawiamy nasz koncentracj i kolejny raz pr鏏ujemy w ten spos鏏 rozwijaj帷 nasz praktyk.

Mo瞠my postrzega to w ten spos鏏, 瞠 praktyka ta jest jakby bram do spokoju i kiedy skupicie si to tak jakby軼ie przekraczali t bram, jakby軼ie wchodzili przez t bram do tego do鈍iadczenia.

Kiedy spotykamy jakie drzwi szukamy klucza, tu klucz sk豉da si z dwu rzeczy: 鈍iat豉 i energii. 安iat這 to uwa積o嗆, nasza 鈍iadomo嗆. Sylaba "A" jest 鈍iat貫m a czerwone p豉tki energi.

To nie jest tak, 瞠 staracie si z wizualizowa kwiat i sylab "A" to tylko symbole. Symbol co reprezentuje. Kiedy patrzycie na sylab "A" kojarzy wam si ona z czyst 鈍iadomo軼i a przynajmniej mam tak nadziejWink))) P豉tki s jedn cz窷ci klucza a sylaba drug.

Odczucie energii w czakrze gard豉 jest tym kwiatem za "A" jest wasz czyst 鈍iadomo軼i.

Przez chwil zamknijcie oczy, zr鏏cie trzy oczyszczaj帷e oddechy, stopniowo skierujcie uwag do swojego gard豉. Odczujcie tam obecno嗆 czterech czerwonych p豉tk闚, poczujcie wszystko to czego do鈍iadczacie w tym obszarze cia豉.

Teraz odczujcie obecno嗆 鈍ietlistego A na szczycie tego kwiatu i do鈍iadczcie czystej 鈍iadomo軼i w tym obszarze, w tym miejscu.

Poczujcie p豉tki kwiatu i sylab A. Innymi s這wy, do鈍iadczcie energii miejsca w ciele i jasnej 鈍iadomo軼i tych wra瞠, uwa積o軼i w tym miejscu.

Ta energia czyli te p豉tki i wasza 鈍iadomo嗆, uwa積o嗆, sylaba A - zobaczcie ich zwi您ek, zobaczcie, 瞠 s ze sob po陰czone.

Mo瞠my my郵e o tym w kategorii dw鏂h obraz闚, albo dw鏂h rodzaj闚 do鈍iadczenia.

Jeszcze inaczej mo積a powiedzie, aby軼ie popatrzyli na te dwa obrazy, obraz kwiatu i sylaby A i postarajcie si odczu te dwa obrazy. Teraz zostawcie te obrazy i utrzymujcie te dwa do鈍iadczenia czyli wra瞠nie tego cokolwiek czujecie w tym obszarze i poczucie obecno軼i jasnej 鈍iadomo軼i w tym miejscu. Czy to jasne?

Czasami ludzie za bardzo skupiaj si na obrazie tak mocno, 瞠 nie mog zasn望. Mo瞠cie zobaczy to “A” skupi si na nim a p騧niej o nim zapomnie, ale utrzyma to do鈍iadczenie. Stopniowo przechodzimy od wizualizacji do do鈍iadczenia je郵i zbyt wcze郾ie porzucimy klucz czyli t wizualizacj to nie b璠ziemy mogli przez te drzwi przej嗆 i nie rozwiniemy do鈍iadczenia spokoju.

Potem budzicie si sprawdzacie w jakim jeste軼ie stanie, mo瞠cie zm闚i modlitw Bodhiczitty lub rozbudzi w sobie intencj obym przez t praktyk si rozwija, wzrasta po czym zn闚 wracacie do tej wizualizacji i k豉dziecie si spa. Po nast瘼nych dw鏂h godzinach zn闚 si budzicie i powtarzacie wszystko.

Zanim po這篡cie si spa mo瞠cie usi捷 gdzie na zewn徠rz rozlu幡i si otworzy zmys造 i stworzy tak senn atmosfer tak jakby軼ie w tej chwili w豉郾ie 鈍iadomie 郾ili. Mo瞠cie rozejrze si popatrze na wszystko i pomy郵e to jest sen. Zapomnijcie o innych praktykach usi康嬈ie gdzie rozlu幡ieni rozpoznajcie wszystko jako sen, chwile tak posied嬈ie rozwijaj帷 to do鈍iadczenie po czym wykonajcie praktyk Guru Yogi i po堯盧ie si spa tak jak to dzi opisywa貫m."

I jeszcze to:

Praktyka 好ienia

wprowadzenie

Praktyka nocna jest bardzo wa積a, poniewa noc stanowi po這w naszego 篡cia. 安iadome 郾ienie jest bardzo wa積e dla praktykuj帷ych. Nie tylko posiadanie pewnego rodzaju przejrzysto軼i, co jest drugorz璠n rzecz. Poniewa nie mamy du穎 czasu na praktyk w ci庵u dnia, najwa積iejsze dla praktykuj帷ych jest u篡wanie 鈍iadomego 郾ienia. Wi璚 je郵i jest si 鈍iadomym w czasie snu, mo積a u篡wa praktyki we 郾ie. Mo積a r闚nie osi庵n望 lepsze rezultaty, ni robi帷 praktyk w ci庵u dnia, poniewa w ci庵u dnia jest si zale積ym od fizycznego cia豉. Jest si zale積ym od postrzegania zmys豉mi. Je瞠li zamkniemy oczy, nie widzimy niczego. To, co zamykamy, to nie nasza 鈍iadomo嗆 wzroku czy oczu, tylko organ oka, wi璚 nasze 鈍iadomo軼i zmys堯w s zale積e od organ闚. Je瞠li zamykamy uszy, nie s造szymy niczego.

Ale we 郾ie nie jeste鄉y ju zale積i od organ闚 zmys堯w. We 郾ie wszystkie zmys造 鈍iadomo軼i po陰czone s z umys貫m – to si nazywa cia貫m mentalnym. Kiedy wi璚 cia這 mentalne 郾i, jest aktywne. To si nazywa snem do czasu, kiedy si obudzimy. Wtedy wiemy, kiedy stajemy si 鈍iadomi podczas snu i jeste鄉y 鈍iadomi pewnych wa積ych rzeczy, kt鏎e mo瞠my osi庵n望 dzi瘯i tym metodom. Na przyk豉d, 瞠 mo瞠my wej嗆 w praktyk i mie takie do鈍iadczenie. Je瞠li mamy naprawd fantastyczne do鈍iadczenie w czasie snu, kiedy budzimy si jeste鄉y pod jego wp造wem. Ju do鈍iadczyli鄉y tego, mo瞠my powt鏎zy to do鈍iadczenie, mo瞠my pog喚bi nasz praktyk, wi璚 jest to bardzo wa積e dla praktykuj帷ych. Wi璚 powinno si robi praktyk sn闚 w ten spos鏏. To bardzo wa積e w 篡ciu codziennym, poniewa po這w naszego 篡cia jest sen; pami皻aj帷 o tym, nie 酥imy oboj皻nie. Je瞠li ta praktyka nie b璠zie wam si udawa i zapomnicie par nocy, nie martwcie si. Zawsze mo瞠cie zapomnie. Ale nie powinni鄉y by oboj皻ni.

przygotowanie

Je瞠li nie ma si wielu przejrzystych sn闚, albo nie pami皻a si, albo sen nie jest bardzo przejrzysty, powinno si praktykowa aby to zmieni. Kiedy 酥imy, zawsze 郾imy, je郵i wi璚 zapytamy kogo, co mu si 郾i這 ostatniej nocy, a ta osoba odpowie, 瞠 nic nie b璠zie to prawd – wszyscy 郾imy, mo瞠my najwy瞠j nie pami皻a. Nie zauwa瘸my sn闚, poniewa mamy umys, kt鏎y nigdy si nie zatrzymuje. Nie pami皻amy, by mo瞠 z powodu g喚bokiego snu. Aby zwi瘯szy nieco przejrzysto嗆 naszych sn闚 powinni鄉y zmieni nieco swoj diet, zwr鏂i uwag na to, co jemy przed snem. Nie powinni軼ie je嗆 ci篹kich rzeczy ani pi alkoholu – wtedy 豉two nam b璠zie pami皻a swoje sny. Czasem nie pami皻amy ich, je郵i nasz poziom energetyczny nie jest zharmonizowany.

Je瞠li ma si problem ze zbyt g喚bokim snem – niekt鏎zy ludzie zasypiaj natychmiast po znalezieniu si w 堯磬u: je瞠li ma si tego typu problem, 瞠 po za郾i璚iu zapada si w bardzo g喚boki sen i jest trudno 郾i przejrzy軼ie, wtedy powinno si robi innego rodzaju praktyk. I b璠帷 w takim stanie, zrelaksowa si i zasn望. To pomaga takim ludziom. Je瞠li dana praktyka przeszkadza w za郾i璚iu i nawet je瞠li jest si zrelaksowanym, wizualizacja mo瞠 nie pozwala zasn望, w takim przypadku zmieniamy wizualizacj i to r闚nie pomaga przejrzysto軼i sn闚.

Zazwyczaj przyczyna jest jedna: mamy nieuporz康kowane energie lub brakuje jakiej funkcji. Ma to zwi您ek z poziomem naszej energii. Musimy skoordynowa nasz energi za pomoc diety, ruch闚, nastawienia, praktyk w rodzaju jantra jogi czy praktyk oddechowych, poniewa trening oddechu jest jedn z g堯wnych metod koordynacji energii prany. Je郵i wi璚 wam si nie udaje, powinni軼ie r闚nie praktykowa ruchy, pozycje itp. Poniewa pomagaj one w koordynacji energii. Nast瘼nie powinni軼ie praktykowa mantr, aby skoordynowa i wzmocni energi. Czasem wasza energia nie jest w wielkim nie豉dzie, ale jest s豉ba, wtedy mo瞠cie mie ten sam problem. W tym przypadku powinni軼ie j wzmocni. Mamy wiele praktyk d逝giego 篡cia i mo瞠my przed逝篡 swoje 篡cie, nie znaczy to jednak, 瞠 mamy wie嗆 n璠zne 篡cie. Nie potrzebujemy tego. Potrzebujemy d逝窺zego i pomy郵nego 篡cia, co oznacza koordynacj i wzmocnienie energii. Wa積e jest wi璚, by skoordynowa to z praktyk d逝giego 篡cia.

– (1) –
Praktyka w ci庵u dnia

W ci庵u dnia musimy mie intencj: “No dobrze, dzisiaj w nocy chc by 鈍iadomy sn闚” i mocno si jej trzyma. To bardzo pomaga, poniewa sen jest bardzo zwi您any z dniem, z tym, co si wtedy dzieje. Jest si te wy獞iczonym i jest 豉twiej zmienia sen.

Nast瘼nie powinno si r闚nie robi praktyk podczas dnia, my郵帷, 瞠 wszystko co si wydarza, okoliczno軼i, w kt鏎ych si znajdujemy, s snem. To nast瘼na metoda.

Aby rozpozna sen podczas 郾ienia i uzyska zdolno嗆 do kontrolowania snu i kierowania nim, nale篡 w ci庵u dnia nieustannie my郵e, 瞠 wszystko co si wydarza, wszystko, co si widzi i robi, ca豉 wizja, tak jak nam si jawi w dzie, jest w istocie snem. Innymi s這wy, powinno si po陰czy ze sob stan snu i stan jawy.

My郵imy “sen”. Kiedy wstajecie rano i jecie 郾iadanie, my郵icie: “No tak, to jest sen. Teraz jem i 郾i, id帷 do biura, 郾i, pracuj帷 porozumiewaj帷 si z lud幟i”. Pr鏏ujcie pami皻a, by robi tego rodzaju praktyk przez dwa, trzy dni, zauwa篡cie, 瞠 to naprawd bardzo pomaga; po pierwsze je郵i chodzi o wasze sny, po drugie to pomaga zmniejszy napi璚ia i przywi您anie. Wi璚 potrzebujemy r闚nie tego rodzaju praktyki. W czasie dnia mo積a 獞iczy sw鎩 umys. Post瘼 w praktyce 郾ienia w du篡m stopniu zale篡 od treningu i 獞icze umys逝 na jawie.

[Pierwszym przygotowaniem jest przekszta販enie 郵ad闚 karmicznych, - polega to na przypominaniu sobie od rana do wieczora, 瞠 wszystko jest jak sen. Gdy wchodzimy w kontakt z jakimkolwiek obiektami, pami皻amy, 瞠 istniej one tak jak sen. Gdy wstajemy rano niezale積ie od tego co pierwsze zauwa篡my powtarzamy sobie: to jest m鎩 sen. Id帷 do kuchni m闚imy sobie: to jest m鎩 sen., przygotowuj帷 herbat r闚nie my郵imy o tym jak o 郾ie. Pami皻amy o tym zawsze. Nazywa si to przekszta販aniem 郵ad闚 karmicznych poniewa na co dzie uwa瘸my wszystko za bardzo realne. Pij帷 rano herbat my郵imy ,瞠 ju si obudzili鄉y i teraz wszystko dzieje si naprawd. Pr鏏ujemy wi璚 zmieni takie podej軼ie. Wewn徠rz nas zachodz wtedy wielkie zmiany.

Drugie przygotowanie mo積a nazwa g堯wn atrakcj, poniewa w 篡ciu co pewien czas spotykamy takie g堯wne atrakcje. Jednak w rzeczywisto軼i nazywamy je przezwyci篹eniem przywi您ania. 砰jemy w rutynie, dzie w dzie powtarzamy te same schematy zachowa i jeste鄉y do tego przywi您ani. Wszystko jest takie same i to nas ot瘼ia. Chyba, 瞠 nagle co ulegnie zmianie lub powstanie g喚bokie, wewn皻rzne pragnienie zmiany, lub pod鈍iadomie ta osoba porusza si w kierunku zmiany. Je郵i zmiana nast徙i, zacznie si od sn闚. Tak wi璚 powinni鄉y czyni rzeczy kt鏎e zrywaj rutyn i to jest drugie przygotowanie. Mo瞠my p鎩嗆 inn drog do pracy, inaczej si ubra, wybra si na wycieczk, zmienia to co sta這 si rutyn. W ten spos鏏 wybijasz sw鎩 umys z rutyny, zwi瘯szasz uwa積o嗆 i 鈍iadomo嗆 co bardzo mocno odbija si w snach.

Trzecie przygotowanie, zanim p鎩dziemy spa polega na odtworzeniu w umy郵e wydarze, kt鏎e mia造 miejsce w ci庵u dnia. Zamiast zwali si nieprzytomnie do 堯磬a natychmiastowo zasypiaj帷, przytomnie ko鎍zymy dzie odtworzeniem wszystkiego co nagra這 si w naszym umy郵e. Odtwarzaj帷 te codzienne wydarzenia ponownie okre郵amy je jako sen – wszystko co si wydarzy這 by這 jak sen. Nast瘼nie zasypiamy.

Takie 獞iczenie nie tylko zwi瘯sza uwa積o嗆 ale rozwija nasz zdolno嗆 pami皻ania sn闚. Je郵i b璠ziecie pr鏏owa tego przez kolka dni, sami stwierdzicie, jak sny si zmieniaj. To tylko kwestia treningu umys逝 – w utrzymywaniu tej zasady nieustannie w 篡ciu codziennym. Powinni鄉y dzia豉 regularnie, bez przerwy, a nie my郵e, 瞠 kiedy w przysz這軼i trzeba co zmieni.
Ostatnie, czwarte przygotowanie jest podczas rannego wstawania. Przygl康amy si temu, co dzia這 si z nami: mia貫m ten nadzwyczajny sen, by mo瞠 by to 鈍ietlisty sen, by貫m 鈍iadomy we 郾ie. Powinni鄉y rozwija w sobie t pot篹n rado嗆 jaka wyp造wa ze 鈍ietlistych sn闚. Taka rado嗆 wytwarza w nas wi璚ej si造. A je郵i nie by這 sukcesu? Nie powinni鄉y si tym przejmowa, lecz pr鏏owa dalej i trwa w aktywnej nadziei na pojawienie si 鈍ietlistych sn闚.

Te cztery przygotowania s bardzo wa積e dla rezultat闚 w praktyce 郾ienia (Tenzin Wangyal Rinpocze Wyk豉dy)]

Milam Trung. Jest to praktyka polegaj帷a na tym ,瞠 np. patrzycie na ocean i my郵icie, 瞠 to nie ocean tylko niebo, wiecie, 瞠 to jest ocean, nie niebo. Potem patrzycie na drzewo i my郵icie, 瞠 to nie jest drzewo, tylko ska豉 – na odwr鏒. To nie znaczy, 瞠 ocean staje si niebem, a drzewo ska陰 – to niemo磧iwe – ale 獞iczy si umys w zaburzaniu i wtedy w czasie snu jest bardzo 豉two zmienia rzeczy. Ale je瞠li ma si wystarczaj帷 przytomno嗆 w czasie snu, wtedy zmienianie nie jest trudne. Staje si bardzo 豉twe.

Przed za郾i璚iem pr鏏ujcie medytowa. Je瞠li wykonujemy formaln praktyk to jest w porz康ku, ale nie koniecznie zawsze tak trzeba robi. Po prostu przed p鎩軼iem spa spr鏏ujcie nawi您a kontakt z sob samym i rozlu幡ijcie si. Przypomnijcie sobie form swojego mistrza i wizualizujcie go w sercu.

Starajcie si zasn望 z rado軼i i poczuciem p造n帷ego od niego b這gos豉wie雟twa. Je郵i jeste鄉y zm璚zeni i 篡jemy w stresie, to w nocy odczuwamy skutki tego. Najlepiej p鎩嗆 spa maj帷 umys przygotowany do snu.

Kiedy zaczynamy 郾i, mo瞠 si pojawi jeden z dw鏂h rodzaj闚 sn闚. Pierwszy to sny karmiczne zwi您ane z napi璚iami, a drugi to sny przejrzysto軼i zwi您ane z klarowno軼i.

W obr瑿ie kategorii sn闚, kt鏎ych przyczyn jest karma, wyr騜niamy sny, kt鏎e s g堯wnie zwi您ane z trzema stanami istnienia, czyli cia貫m, energi lub mow, oraz napi璚iami umys逝 jednostki; istnieje r闚nie inny rodzaj sn闚, zwi您any z karmicznymi 郵adami. Drugi z wymienionych posiada trzy przyczyny, kt鏎ymi s karmiczne 郵ady powsta貫: w poprzednim 篡ciu, w m這do軼i oraz w niedawnej przesz這軼i jednostki.

Co rozumiemy pod poj璚iem sn闚 zwi您anych z trzema egzystencjami jednostki? Te sny powstaj wskutek dowolnych do鈍iadcze cia豉, mowy czy umys逝. W ten spos鏏, do鈍iadczenia bezpo鈔ednio zwi您ane z elementami, energi i emocjami jednostki, mog natychmiast sta si przyczynami pojawienia si we 郾ie pozytywnych, negatywnych b康 neutralnych do鈍iadcze.

Na przyk豉d osoba, kt鏎a 酥i w niewygodnej pozycji, mo瞠 odczuwa niewygod lub b鏊. Ta przeszkoda mo瞠 sta si natychmiastow przyczyn pojawienia si negatywnego snu. Mo瞠 si te zdarzy tak, 瞠 je郵i dana osoba wskutek k這pot闚 z oddychaniem nie 酥i dobrze, mog si pojawi sny, w kt鏎ych si d豉wi lub dusi. Nie jest ponadto trudno zrozumie, 瞠 kojarzone z umys貫m uczucia takie jak rado嗆 czy smutek, mog r闚nie stanowi drugorz璠n przyczyn powstania tego typu sn闚. S to przyk豉dy sn闚 zwi您anych ze stanami trzech egzystencji jednostki.

Je郵i chodzi o sny zwi您ane z karmicznymi 郵adami, to ten rodzaj sn闚 obejmuje sny, kt鏎e powsta造 w poprzednim 篡ciu. W tego typu snach mog si pojawi nieznane 郾i帷emu rzeczy, kt鏎ych nie do鈍iadczy w tym 篡ciu, na przyk豉d wizje innych kraj闚 lub dziwnych ludzi o nieznanych obyczajach i j瞛yku. Te sny mog si pojawia tak cz瘰to, 瞠 郾i帷y zyska znajomo嗆 nieznanego sobie 鈍iata. Tego typu do鈍iadczenia sugeruj istnienie bardzo silnego nawyku z poprzedniego 篡cia, kt鏎y pozostawi karmiczny 郵ad w jednostce. Mo瞠 si te pojawi sen o niezwyk造m kraju i dziwnej osobie, kt鏎a chce wp璠zi w k這poty lub zabi 郾i帷ego, w wyniku czego 郾i帷y do鈍iadczy bardzo silnego uczucia strachu. Czasami oznacza to, 瞠 podobna sytuacja mia豉 miejsce w poprzednim 篡ciu; wskutek silnego oddzia造wania jaki wywar豉 na stan jednostki, pozostawi豉 po sobie karmiczny 郵ad. Ten 郵ad ponownie pojawia si w chwili, gdy dojrzewaj drugorz璠ne warunki. Ten pierwszy rodzaj karmicznego snu pojawia si, chocia niezbyt cz瘰to do鈍iadczaj go wszyscy ludzie.

Karmiczne sny drugiego rodzaju maj miejsce wtedy, gdy ich przyczyny rozwin窸y si w m這do軼i 郾i帷ego. Je瞠li w m這do軼i kto zosta niespodziewanie przestraszony lub mia wypadek, to do鈍iadczenie to mo瞠 pozostawi 郵ad i w p騧niejszym okresie 篡cia mog pojawi si sny, dos這wnie lub tematycznie zwi您ane z tym wydarzeniem. Mo瞠 te zdarzy si tak, 瞠 je郵i na przyk豉d jako dziecko do鈍iadczy這 si trz瘰ienia ziemi, kt鏎e spowodowa這 u danej osoby wielki strach, to w toku p騧niejszego 篡cia odpowiednia, drugorz璠na przyczyna – na przyk豉d prze篡cie innego trz瘰ienia ziemi – mo瞠 zaktywizowa potencja zawarty w tym 郵adzie.

Do trzeciego rodzaju karmicznych sn闚 zaliczaj si sny powsta貫 z ostatnich dzia豉, kt鏎e g喚boko poruszy造 dan osob. Ta osoba mog豉 by w ostatnim czasie bardzo zagniewana, wskutek czego mog豉 z kim walczy. Ten silny gniew pozostawia 郵ad. W wyniku tego powstaje sen podobny sytuacj lub tematem.

Przyczyny wszystkich tych trzech rodzaj闚 sn闚 s zasadniczo karmiczne, co oznacza, 瞠 wi捫 si z wydarzeniem, kt鏎e w g喚boki spos鏏 wp造n窸o na dan jednostk, pozostawiaj帷 郵ady napi耩, strachu czy innej silnej emocji. Logiczne jest wi璚, 瞠 po pozostawieniu 郵adu, cz窷ciej b璠 si pojawia sny o odpowiednim temacie.

W tradycji medycyny tybeta雟kiej lekarz, kt鏎y prowadzi badania 廝鏚e choroby, bierze r闚nie pod uwag to, do kt鏎ej z tych trzech egzystencji odnosz si sny chorej osoby. Dzi瘯i posiadaniu tej informacji, lekarz mo瞠 odkry prawdziwy stan i sytuacj cia豉, energii i umys逝 chorej osoby. Niekiedy jednostka, kt鏎a jest powa積ie chora na trudn do wyleczenia chorob, mo瞠 si znajdowa w tym stanie z powodu karmicznych 郵ad闚, jakie powsta造 w jej m這do軼i lub nawet w poprzednim 篡ciu. Mo瞠 si r闚nie zdarzy, 瞠 choroba stanowi rezultat jakiego karmicznego 郵adu, kt鏎y zamanifestowa si z wykonywanych przez ni niedawno dzia豉. W ten spos鏏 metoda badania sn闚 staje si jednym z najwa積iejszych 鈔odk闚 analizowania i odkrywania g堯wnych i drugorz璠nych przyczyn problemu.

Istniej te podobne odmiany sn闚, zwi您ane z przejrzysto軼i jednostki, czyli sny zwi您ane z trzema egzystencjami oraz karmicznymi 郵adami.

Je郵i chodzi o ten rodzaj snu przejrzysto軼i, kt鏎y jest zwi您any z trzema egzystencjami, to wszyscy ludzie w swej rzeczywistej naturze posiadaj niesko鎍zony potencja i nieprzejawione mo磧iwo軼i. Chocia s這鎍e 鈍ieci nieustannie, to czasem, kiedy zakryj je chmury, nie widzimy go, podczas gdy w innych wypadkach przez kilka chwil widzimy je pomi璠zy chmurami. W podobny spos鏏 czasami pojawia si spontaniczna przejrzysto嗆 jednostki, wskutek czego ma ona przejrzyste sny.

Ludzie, kt鏎zy praktykuj Dharm, pr鏏uj si zrelaksowa. Dzi瘯i zrelaksowaniu cia豉, energii i umys逝, elementy i energie staj si zr闚nowa穎ne, a za spraw tej drugorz璠nej lub natychmiastowej przyczyny, powstaj r騜ne rodzaje sn闚 przejrzysto軼i. Jest to szczeg鏊nie prawdziwe w przypadku praktykuj帷ego, kt鏎y wykonuje praktyki zwi您ane z czakrami i kana豉mi, kontroluj帷ymi pran i energi.

W przypadku pewnych jednostek, te rodzaje przejrzysto軼i sn闚 powstaj dzi瘯i przejrzysto軼i ich umys堯w, nawet bez konieczno軼i zastosowania drugorz璠nych metod rozlu幡ienia cia豉 czy kontrolowania energii. Kiedy praktykuj帷y rozwin掖 si lub osi庵n掖 dojrza這嗆, zmniejszaj si przeszkody, kt鏎e zazwyczaj zaciemniaj naturaln przejrzysto嗆 umys逝. Korzystaj帷 z analogii s這鎍a, chmury obecnie w znacznej mierze znikn窸y, a niesko鎍zone promienie s這鎍a s w stanie bezpo鈔ednio si zamanifestowa.

Kiedy wszystkie warunki s poprawne, a cia這, mowa i umys wskutek rozwijaj帷ej si praktyki s zrelaksowane, w闚czas pojawia si wiele najrozmaitszych sn闚 przejrzysto軼i, a niekt鏎e spo鈔鏚 nich mog antycypowa przysz貫 wydarzenia. Podobnie jak zwyk貫 sny, kt鏎e zawieraj karmiczne przyczyny z poprzednich 篡wot闚, mog si r闚nie obudzi sny przejrzysto軼i, zwi您ane z poprzedni karm. Je瞠li 郾i帷y posiada odpowiednie zdolno軼i, mo瞠 sobie przypomnie sto, a nawet sto tysi璚y 篡wot闚. W 鈍iadectwach 篡cia bodhisattw闚 i arhat闚 mo瞠my przeczyta o tych niezwyk造ch snach, pojawiaj帷ych si dzi瘯i nie zas這ni皻ej przejrzysto軼i.

Mo積a poda nast瘼uj帷y przyk豉d snu przejrzysto軼i, jaki praktykuj帷y mo瞠 mie w rezultacie karmicznych 郵ad闚 nagromadzonych w m這do軼i. We wcze郾iejszym okresie swego 篡cia dana osoba mog豉 spotka wielu niezwyk造ch nauczycieli, otrzyma od nich nauki i inicjacje, lub nauczy si metod praktyki. P騧niej mo瞠 郾i, 瞠 osi庵a g喚bsz wiedz na ten temat; mo瞠 te naby we 郾ie wiedz lub zyska znajomo嗆 metod praktyki, o kt鏎ych nigdy wcze郾iej nie s造sza豉. Mo瞠 si pojawi wiele interesuj帷ych sn闚 tego rodzaju.

Sny przejrzysto軼i zwi您ane z do鈍iadczeniami, mog powstawa w spos鏏 nast瘼uj帷y: Dana osoba mo瞠 co czyta, by mo瞠 bardzo wa積y tekst Dharmy lub prowadzi g喚bok rozmow na temat praktykowania Dharmy. Mo瞠 to sta si przyczyn pojawienia si sn闚 zwi您anych z przesz這軼i, tera幡iejszo軼i lub nawet przysz這軼i.

Takie mamy rodzaje sn闚 przejrzysto軼i. Kontynuuj one i rozwijaj zwyk造 rodzaj sn闚 i powstaje g堯wnie u praktykuj帷ych, kt鏎zy ju mieli pewne do鈍iadczenia pracy z w豉snymi snami, lub kt鏎zy we 郾ie do鈍iadczyli utrzymywania si klarowno軼i i 鈍iadomo軼i. S to te rodzaje sn闚, kt鏎e manifestuj si poprzez przejrzysto嗆 stanu umys逝 jednostki, czyli Rigpy.

Wiele metod praktykowania Dharmy, kt鏎ych uczymy si na jawie, mo積a zastosowa we 郾ie, po rozwini璚iu si 鈍iadomo軼i snu. Praktyki te mo積a w istocie 豉twiej i szybciej rozwin望 we 郾ie, je瞠li tylko posiada si zdolno嗆 klarownego 郾ienia. W niekt鏎ych ksi捫kach m闚i si nawet, 瞠 je郵i dana osoba stosuje jak捷 praktyk we 郾ie, to jest ona dziewi耩 razy skuteczniejsza od tej samej praktyki stosowanej na jawie.

Stan snu jest nierzeczywisty. Kiedy we 郾ie odkryjemy to sami dla siebie, przemo積a si豉 tej realizacji mo瞠 wyeliminowa przeszkody zwi您ane z uwarunkowan wizj. Z tego powodu praktyka snu jest bardzo wa積a dla wyzwolenia nas od nawyk闚. Szczeg鏊nie potrzebujemy tego pot篹nego wsparcia, poniewa emocjonalne przywi您ania, uwarunkowania i uwydatnienie ego, kt鏎e sk豉daj si na nasze zwyk貫 篡cie, by造 wzmacniane przez wiele, wiele lat.

W rzeczywistym sensie, wszystkie wizje, jakie mamy w ci庵u 篡cia, s jakby wielkim snem. Je瞠li dobrze je zbadamy, stwierdzimy, 瞠 wielki sen 篡cia i mniejsze sny jednej nocy, nie tak bardzo r騜ni si od siebie. Je瞠li naprawd ujrzymy istotn natur obu, zobaczymy, 瞠 pomi璠zy nimi nie ma faktycznej r騜nicy. Je瞠li dzi瘯i temu w ko鎍u wyzwolimy si z 豉鎍ucha emocji, przywi您a i ego, zyskamy mo磧iwo嗆 osi庵ni璚ia ostatecznego o鈍iecenia.


// Na podstawie wyk豉d闚 Tenzin Wangyala Rinpocze


Post zosta pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez Andrewek dnia Sob 22:06, 23 Kwi 2011, w ca這軼i zmieniany 1 raz
Sob 22:03, 23 Kwi 2011 Zobacz profil autora
Heser



Do陰czy: 20 Mar 2011
Posty: 248
Przeczyta: 0 temat闚

Pom鏬: 3 razy
Ostrze瞠: 0/5
Sk康: Lublin
P貫: M篹czyzna

Post
Sk康 to wszystko masz? Very Happy


Post zosta pochwalony 0 razy
Sob 22:04, 23 Kwi 2011 Zobacz profil autora
Andrewek
Senny Podr騜nik


Do陰czy: 19 Gru 2008
Posty: 1566
Przeczyta: 0 temat闚

Pom鏬: 123 razy
Ostrze瞠: 0/5
Sk康: Gda雟k
P貫: M篹czyzna

Post
G堯wnie z neta. Mam wi璚ej gdzie pewnie.


Post zosta pochwalony 0 razy
Sob 22:33, 23 Kwi 2011 Zobacz profil autora
Wy鈍ietl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum 安iadomego 好ienia! - psajko.pl Strona G堯wna » 安iadome rozmowy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie mo瞠sz pisa nowych temat闚
Nie mo瞠sz odpowiada w tematach
Nie mo瞠sz zmienia swoich post闚
Nie mo瞠sz usuwa swoich post闚
Nie mo瞠sz g這sowa w ankietach


fora.pl - za堯 w豉sne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin