Forum 安iadomego 好ienia! - psajko.pl Strona G堯wna
RejestracjaSzukajFAQU篡tkownicyGrupyGalerieZaloguj
Dragon- o zasypianiu, 郾ieniu

 
Odpowiedz do tematu    Forum 安iadomego 好ienia! - psajko.pl Strona G堯wna » 安iadome rozmowy Zobacz poprzedni temat
Zobacz nast瘼ny temat
Dragon- o zasypianiu, 郾ieniu
Autor Wiadomo嗆
Andrewek
Senny Podr騜nik


Do陰czy: 19 Gru 2008
Posty: 1566
Przeczyta: 0 temat闚

Pom鏬: 123 razy
Ostrze瞠: 0/5
Sk康: Gda雟k
P貫: M篹czyzna

Post Dragon- o zasypianiu, 郾ieniu
Witaj Wojtku!
Co do Twoich spostrze瞠 to s one ciekawe i warto si nad nimi zastanowi aczkolwiek nie podchodzi bym do nich dogmatycznie. Pob鏚ki w nocy jak piszesz mog by korzystne, ale nie zawsze i zale篡 to te od ich t豉 i wielu innych czynnik闚.
Podobnie jest z pobudkami w fazie REM (zak豉dam, 瞠 pisz帷 o fazie REM masz na my郵i okres snu, kiedy 郾i Ci si sny - chyba 瞠 sypiasz z EEG na g這wie:-) z mojego do鈍iadczenia wynika, 瞠 r騜nie z tym bywa cho by mo瞠 co w tym jest.
Co do d逝go軼i spania to zapewne te masz racj, ale zalezy to od okoliczno軼i niekiedy d逝窺zy sen mo瞠 by korzystny i wskazany.
Warto tu jeszcze doda, 瞠 przede wszystkim jako嗆 snu jak i pami皻anie sn闚 zale篡 przede wszystkim od stopnia zrelaksowania w okresie kiedy k豉dziemy si spa. Og鏊nie mozna powiedzie, 瞠 im lepiej si zrelaksujemy zasypiaj帷 tym lepiej si wy酥imy i moim zdaniem to jest klucz do dobrego snu - nawyk dobrej relaksacji przed snem i w momencie zasypiania - co skoro wspomnia貫 o LD zwi瘯sza szans na LD. Z bada nad LD wynika, 瞠 jedyna r霩nica jaka wyst瘼uje mi璠zy LD a przeci皻nymi snami to wzrost fal alfa a wi璚 relaksacji nic wi璚 dziwnego, 瞠 spontaniczne LD pojawiaj si cz瘰to u ludzi praktykuj帷ych medytacj wyciszaj帷 za ludziom zestresowanym i rozproszonym zdecydowanie trudniej osi庵n望 LD. Jak podaje LaBerg ilo嗆 LD u medytuj帷ych jest wi瘯sza i wy窺zej jako軼i ni u ludzi stosuj帷ych inne metody. Trudno te osi庵n望 LD za bardzo si staraj帷, naciskaj帷 lub pragn帷 LD bo to wywo逝je napi璚ia a wi璚 zmniejsza szans na pojawienie si LD mimo, 瞠 jak wiesz motywacja odgrywa tu wa積 rol. Warto jednak pami皻a, 瞠 LD bywaj te r騜nej jako軼i i wywo豉ne r騜nymi czynnikami np. sporo spontanicznych LD to LD wywo豉ne wzrostem uwagi pod wp造wem silnego nagatywnego stanu emocjonalnego zwi您anego z koszmarem wi璚 w tym wypadku wi捫 si te ze wzrostem napi璚ia. Inne LD powstaj pod wp造wem nacisku i sp造cenia snu itp. s to wi璚 niskiej jako軼i LD powsta貫 pod wp造wem napi璚ia za z drugiej strony mamy wspania貫 LD powsta貫 pod wp造wem rozlu幡ienia i pozytywnych emocji. St康 niekt鏎zy m闚i, 瞠 LD poprawia jako嗆 ich snu a inni, 瞠 nie wysypiaj si przez LD.
Moim zdaniem wiele czynnik闚 wp造waj帷ych na jako嗆 snu ma indywidulany charakter i tak jest np. z d逝go軼i snu. Niekt鏎zy ludzie 酥i za d逝go i przez to nie wysypiaj si i nie maj energii inni 酥i tyle samo a funkcjonuj kwitn帷o i wysypiaj si inni za 酥i za kr鏒ko i nie wysypiaj si a jeszcze inni 酥i kr鏒ko i doskonale im to s逝篡 Warto poobserwowa siebie i zobaczy jak to jest u nas.
Ja miewam okresy, 瞠 sypiam kr鏒ko i wszystko funkcjonuje doskonale, ale miewam te okresy, 瞠 potrzebuj troch wi璚ej snu - np. sypiam po 5 godzin na dob, doskonale pamietam sny a w dzie mam wiele energii a czasami czuj napi璚ie i wtedy potrzebuj pospa np. przez dzie lub dwa po 12 albo i wi璚ej godzin aby uwolni si od napi耩 i poczu jak nowo narodzony, przeci皻nie za sypiam ok 7-8 godzin. Zauwa篡貫m, 瞠 okres snu zazwyczaj skraca mi si kiedy jestem dobrze zrelaksowany. Intensywnie relaksuj帷 si przed snem mog miesi帷ami funkcjonowa na najwy窺zych obrotach w doskona貫j formie sypiaj帷 po 4-6 godzin na dob (Cho nie polecam na d逝窺z met
Dzi瘯i za spostrze瞠nia mam nadziej, 瞠 inni te podziel si swoimi uwagami i do鈍iadczeniami w tej mierze i 瞠 mo瞠 przyniesie to komu po篡tek. Niestety znaj帷 ludzi maj帷ych problemy ze snem wiem, 瞠 maj oni psychoz na punkcie snu, kt鏎a zazwyczaj sama jest przyczyn tych zaburze i kiedy s造sz o skracaniu snu dostaj sza逝 bo ich chora wiara w to, 瞠 trzeba d逝go spa bywa fanatyczna i wojownicza

Masz 100% racji wszystko zalezy od stanu umys逝 przed snem i ca豉 sztuka to rozwin望 w豉軼iwy stan umys逝 kiedy zasypiamy. Wysi貫k fizyczny doskonale sprzyja (o ile nie przegina si pa造 dobrym snom i relaksacji. U mnie dobrze mi s逝瘸 wieczorne relaksuj帷e wyciszaj帷e spacery. Tym niemniej nie ma czego takiego jak brak podatno軼i na relaksacj czy medytacj, tego poprostu trzeba si nauczy i znale潭 dla siebie odpowiedni metod a przede wszystkim nabra w tym troch do鈍iadczenia i umie zastosowa to co w danym momencie jest potrzebne i efektywne - pi瘯nie to wyja郾ia Tenzin Wangyal Rinpocze we fragmencie wyk豉du jaki przytoczy貫m w cz窷ci po鈍i璚onej milam. U mnie cz瘰to cud闚 dokonuj proste ruchowe relaksacjie b康 automasa relaksacyjny przed snem pozwalaj帷 uwolni si od napi耩 w ciele i b這go zasn望 by 郾i relaksuj帷e sny. Z kolei relaksacja odechowa zwi瘯sza intensywno嗆 sn闚 i doskonale wp造wa na pami皻anie sn闚, og鏊nie ka盥a forma relaksacji wykonywana w豉軼iwie bardzo korzystnie wp造wa na sen i 郾ienie i sprzyja wyst徙ieniu LD. W sumie to z bada nad LD wynika, 瞠 ld niczym nie r霩ni si od innych sn闚 z wyj徠kiem tego, 瞠 zazwyczaj jest w nich wi璚ej fal alfa a wi璚 s to bardziej zrelaksowane sny. Twoje spostrze瞠nie dotycz帷e wysi趾u fizycznego s bardzo cenne i dobrze, 瞠 o tym napisa貫 my郵, 瞠 dla wielu mo瞠 to by bardzo cenna metod


Post zosta pochwalony 3 razy
Sob 21:57, 23 Kwi 2011 Zobacz profil autora
Wy鈍ietl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum 安iadomego 好ienia! - psajko.pl Strona G堯wna » 安iadome rozmowy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie mo瞠sz pisa nowych temat闚
Nie mo瞠sz odpowiada w tematach
Nie mo瞠sz zmienia swoich post闚
Nie mo瞠sz usuwa swoich post闚
Nie mo瞠sz g這sowa w ankietach


fora.pl - za堯 w豉sne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin