Forum 安iadomego 好ienia! - psajko.pl Strona G堯wna
RejestracjaSzukajFAQU篡tkownicyGrupyGalerieZaloguj
Przebudzenie
Id do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Nast瘼ny
 
Odpowiedz do tematu    Forum 安iadomego 好ienia! - psajko.pl Strona G堯wna » Offtop / Religia i Filozofia Zobacz poprzedni temat
Zobacz nast瘼ny temat
Przebudzenie
Autor Wiadomo嗆
turbo
Senny Podr騜nik


Do陰czy: 07 Sty 2016
Posty: 447
Przeczyta: 0 temat闚

Pom鏬: 25 razy
Ostrze瞠: 0/5
Sk康: Krak闚
P貫: M篹czyzna

Post
Tu i teraz jest bardzo praktyczne, a zarazem czym czego wielu ludzi nie u鈍iadczy i nie ma na to najmniejszej ochoty,wcale nie dzia豉 w taki spos鏏 jak piszesz Matisek, przynajmniej w moim praktycznym przyk豉dzie:-) Jeste ca這軼i nie tylko jedn 鈍iadomo軼i,z wy窺zej praktyki zobaczy貫m wszystko inaczej, by貫m osob kt鏎a dzia豉豉 machanicznie jak by豉 na bie膨co tworzone moje ego z poczuciem ja. Kiedy stan掖em i zobaczy貫m kim jestem, zacz窸o to wszystko wygl康a jak mechanizm kt鏎y dzia豉 sam a ja mam tylko 鈍iadomo嗆 do鈍iadczania tych czynno軼i,stan掖em zobaczy貫m i zacz掖em zmienia tu i teraz nie my郵帷 o tym co by這 i co b璠zie,wszystko tworzy這 si samo ja tylko ingerowa貫m w te mechanizmy zmieniaj帷 je w jednej chwili,nie wiem jak to dzia豉 ale dzia豉Smile Z tego wszystkiego zacz窸y mi si wszystkie s這wa jak i spos鏏 my郵enia 陰czy w bardziej kreatywny spos鏏 ,sam nie wiedzia貫m 瞠 mog tak my郵e,by貫m tym faktem zdziwiony,rzuci貫m na堯g palenia kt鏎y trwa lata,alkoholu pozby貫m si wcze郾iej, nie za bardzo mia貫m kontakt z kobietami:-) ,znalaz貫m fantastyczn dziewczyn,uwa瘸 mnie za m康rego faceta. A do prowadzi豉 do tego jedna reakcja,zmiany tego co dzieje si w tej chwili, nie p鎩軼iem z fal ,ale p造nn zmian. Dystans do siebie pom鏬 mi w tym wszystkim zacz掖em rozumie 瞠 jestem ca這軼i,篡ciem, nie egoistycznym albo samotnym bytem. My郵a貫m 瞠 nauka jest trudna ,瞠 trzeba wkuwa, zacz掖em tylko czyta i rozumie wi璚ej ju nie by這 mi potrzebne, Wszystko kryje si w prostocie tylko my to komplikujemy,sprawia nam to chyba frajd.Fallen znakomity tekst,Matisek jak zawsze bardziej po ziemi,ale razem dopiero tworzycie zajebisty umys.A dobro i z這 istniej, nie ma co si ok豉mywa bo to nie jest iluzja,te cechy s wsz璠zie w naszej rzeczywisto軼i, odwieczna walka,ale zarazem co co nie mo瞠 篡 bez siebie.Id幟y do przodu nie stoimy w miejscu,nie zastanawiajmy si tylko dzia豉jmy,bo warto:-)


Post zosta pochwalony 1 raz
Pi 10:55, 21 Kwi 2017 Zobacz profil autora
Matisek
Administrator


Do陰czy: 28 Pa 2010
Posty: 1812
Przeczyta: 0 temat闚

Pom鏬: 87 razy
Ostrze瞠: 0/5

P貫: M篹czyzna

Post
Cytat:
zacz掖em zmienia tu i teraz nie my郵帷 o tym co by這 i co b璠zie,wszystko tworzy這 si samo ja tylko ingerowa貫m w te mechanizmy zmieniaj帷 je w jednej chwili,nie wiem jak to dzia豉 ale dzia豉
(...)
A dobro i z這 istniej, nie ma co si ok豉mywa bo to nie jest iluzja


Masz racj, dlatego ja zacz掖em szuka dobrej drogi z obawy, 瞠 swoj woln wol mog to wszystko zepsu wybieraj帷 z這, kt鏎e sprawi, 瞠 uciekn od 篡cia chc帷 prze篡wa po swojemu. Dlaczego Fallen odrzuc idee dobra i z豉? 疾by czu wi瘯szy spok鎩?
JA wcale nie odrzuci貫m idei tu i teraz, a jedynie jej skrajno嗆, jak wg. mnie wykazuje felek komplikuj帷 nie potrzebnie ca陰 wiedz i ulegaj帷 jakim ol郾ieniom. Czy to jest potrzebne?

Wcale nie uwa瘸m, 瞠 Fallen idzie z陰 drog, mam wra瞠nie, 瞠 w og鏊e nie idzie jakoby pe軟e wykorzystanie tej idei pozwala mu ca趾owicie porzuci swoje pragnienia - bo nie s obecnie odczuwalne - to jest odk豉danie na potem co daje mu obecny spok鎩, odrzuca my郵i kt鏎e mu mog cicho podpowiada, 瞠 musi co z tym zrobi bo faktycznie tworz one napi璚ie.
Wi璚 czy bycie tu i teraz daj gwarancje, 瞠 sprawy potocz si same? Wierz, 瞠 tak - turbo jeste tego przyk豉dem, 瞠 zdrowo wykorzystane tu i teraz jest prawid這we je郵i dzia豉my odpowiednio - ale je郵i kto za bardzo si skupia na byciu tu i teraz, ci庵le pog喚bia wiedz upewniaj帷 go w tym i ceni sobie spok鎩 pozbawiony napi耩 to przecie taka osoba b璠zie mia豉 mechaniczn potrzeb unikania niekomfortowych sytuacji zwi您anych ze zdobyciem warto軼i jak np. mi這軼i, bo taka osoba raczej nie odczuje spokoju, kiedy um闚i si na randk, b璠zie zbyt podekscytowany, a je郵i b璠zie spokojnym obserwatorem tu i teraz to nie b璠zie si trudzi, 瞠by jej zaimponowa tylko tu i teraz b璠zie oczekiwa, a dziewczyna sama go poderwie, tak d逝go a sobie p鎩dzie - i co wtedy? Trudniej b璠zie to st逝mi bo tu i teraz b璠ziesz czu, 瞠 post徙i貫 biernie Razz

Cytat:
Id幟y do przodu nie stoimy w miejscu,nie zastanawiajmy si tylko dzia豉jmy,bo warto:-)


Zgadza si Wink
Bycie Tu i teraz w tym pomaga, ale czy pog喚bianie wiedzy o tu i teraz i sta貫 wyszukiwanie spokoju bez napi耩 r闚nie? B喚dem w tej ideologii jest 陰czenie tych kwestii, a w wiedzy jak przekazuje Fallen zauwa瘸m w豉郾ie t zbie積o嗆, a to mo瞠 komu zaszkodzi.

毒鏚貫m tej wiedzy przebudzenia jest Incestus, szanuj Fallena za to, 瞠 pog喚bia wiedz i chc j przekazywa, ja jej ca趾owicie nie neguj bo widz, 瞠 jest bardzo podobna do kierunku w kt鏎ym ja id, chc tylko troch sprowadzi go na ziemie, 瞠by to by這 bardziej warto軼iowe, ni tylko pr騜ne. 荑 Incestus r闚nie ceni pewnie sobie spok鎩 bycia tu i teraz, a teraz jest uzale積iony od alkoholu bo podobno mu to zwisa, do tego odurza nieletnich silnymi lekami psychotropowymi na zlocie jego forum bo to "zabawne". My郵, 瞠 prawd poznaj si po owocach, prawda nigdy nie wydaj z造ch owoc闚. Je郵i kto posiada prawde to dlaczego mia豚y j wykorzystywa 幢e? Trzeba to w takim razie skorelowa Wink


Post zosta pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Matisek dnia Pi 14:39, 21 Kwi 2017, w ca這軼i zmieniany 2 razy
Pi 14:28, 21 Kwi 2017 Zobacz profil autora
turbo
Senny Podr騜nik


Do陰czy: 07 Sty 2016
Posty: 447
Przeczyta: 0 temat闚

Pom鏬: 25 razy
Ostrze瞠: 0/5
Sk康: Krak闚
P貫: M篹czyzna

Post
Mam bardzo du篡 szacunek do Fallena,i zawsze ch皻nie go pos逝cham. Ale w tym wypadku bli瞠j mi do ciebie po tym co teraz napisa貫, bardzo m康rze to uj掖e.Masz racj prawda nie powinna wydawa z造ch owoc闚,bo by ni nie by豉, jaka warto嗆 musi istnie.A je瞠li z Incestus tak si dzieje ,to jest jedna z najwi瘯szych iluzji, to wol szuka innej drogi.Spok鎩 jest podstaw,je瞠li si go osi庵nie wewn皻rznie mo積a zacz望 dzia豉Smile


Post zosta pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez turbo dnia Pi 20:12, 21 Kwi 2017, w ca這軼i zmieniany 1 raz
Pi 20:10, 21 Kwi 2017 Zobacz profil autora
Fallen Leaf
Administrator


Do陰czy: 17 Gru 2012
Posty: 4335
Przeczyta: 4 tematy

Pom鏬: 314 razy
Ostrze瞠: 0/5
Sk康: Radomsko
P貫: M篹czyzna

Post
Nie b璠 odpisywa na wszystkie pytania bo miel ci庵le ten sam temat.
W poprzednim po軼ie ju wyczerpa貫m temat ze swojej strony. Wyja郾i tylko nie軼is這軼i, kt鏎e wynikaj z Twojego nieuwa積ego czytania.
Nie jestem w jakim permanentnym stanie bez napi耩 i bez negatywnych emocji. Nie napisa貫m nigdzie, 瞠 nie odczuwam 瘸dnych potrzeb, tylko 瞠 te potrzeby s w moim odczuciu mniejsze. ζtwiej o spok鎩, ale nie jest on niczym nieuwarunkowany.
Gdybym tak si czu to sam bym si podejrzewa o jakie ewidentne wyparcie, bo jeszcze p馧 roku temu by貫m na drodze do nerwic, zaburze psychicznych, by mo瞠 i chor鏏.
Teraz ci篹ko mi ju powi您a obecny stan do tamtego czasu. Ale no jak pisa貫m wielokrotnie, nie da si dok豉dnie okre郵i jaki wp造w na Ciebie mia造 poszczeg鏊ne do鈍iadczenia, zmiana warunk闚 itd.
Takie my郵enie, 瞠 to wszystko kwestia "o鈍iecenia" prowokuje w豉郾ie do uwa瘸nia tego za jak捷 鈍i皻 wiedz. Po do鈍iadczeniu ol郾ienia jaki czas jeszcze mia貫m lekk spin o to czy jestem "przebudzony", ale z czasem zauwa篡貫m bezsens takich kmin i u鈍iadomi貫m sobie takie oczywisto軼i jak to, 瞠 mn鏀two ludzi ma jakie swoje ol郾ienia, daj one r騜n wiedz i nie masz te du瞠go wgl康u jaka to konkretna wiedza, jakie jej uj璚ie. 疾 takie kminy to tylko 鄉ie w g這wie, kt鏎y op騧nia rozw鎩.

To, 瞠 ma這 u mnie dzia豉nia wynika bardziej z tego z jakiego punktu musia貫m wyj嗆, a nie samej filozofii czy "o鈍iecenia". No na pewno nie post瘼uj wzorowo i tocz w g這wie jeszcze jakie zb璠ne rzeczy, ale to by by這 wr璚z zabawne jakbym si o to irytowa. Ja jestem bardzo wdzi璚zny ju za to co zasz這 i akceptuje obecne tempo zmian.

毒鏚貫m wiedzy o buddyjskim przebudzeniu nie jest Incestus tylko buddy軼i. To bardzo stara wiedza. Incestus pozna temat na forum bezlitosnej prawdy (kt鏎e ju nie istnieje), kt鏎e pokaza mu znajomy. Mog貫m r闚nie dobrze te stamt康 si dowiedzie, what ever.
Tych pom闚ie sobie oszcz璠. Potrzeba troch fakt闚, 瞠by uzna kogo za alkoholika. U Ciebie od pocz徠ku wida to bazowanie na paru info i dopowiadanie sobie przy ka盥ej okazji, 瞠by utwierdzi si w swojej racji. Tw鎩 nawyk, kt鏎y utrudnia merytoryczn dyskusj.

T逝maczy貫m, 瞠 mamy inne drogi z Incestusem, inaczej ta wiedza na nas wp造wa. To wynika z innej osobowo軼i, innego etapu 篡ciowego. Ja przede wszystkim od pocz徠ku staram si by uwa積y wobec mojego my郵enia, a wr璚z ta uwa積o嗆 na my郵enie to m鎩 nawyk, wynik造 my郵 z perfekcjonizmu i du瞠go samokrytycyzmu.

Z tym Tu i Teraz to ju ca趾iem nie porozumienie. Sam niejednokrotnie ludzi przestrzega貫m, przed takim pojmowaniem Tu i Teraz. Nie wiem czemu odnios貫 wra瞠nie, 瞠 chodzi mi o wyparcie przesz這軼i i przysz這軼i.
Mi tu chodzi o uwa積o嗆, a ona nie blokuje planowania albo wyci庵ania nauki z przesz這軼i. Tu i Teraz w odniesieniu do emocji prowadzi do bycia z t emocj a nie wypierania jej czy uciekania od niej. To ju nie jest kwestia sensowno軼i "o鈍iecenia". Skuteczno嗆 uwa積o軼i w poprawie codziennego 篡cia jest potwierdzona mn鏀twem bada i te samo to, 瞠 zach鏚 zdecydowa si sprowadzi j ze wschodu na szerok skal, m闚i samo za siebie.
Nie chodzi o to, 瞠 鈍iadomo嗆 emocji ma by sposobem na radzenie sobie z nimi. Ale 瞠by od nich nie ucieka, bo wr鏂i z podw鎩n si陰. Uciekaj帷 od emocji, jest wi瘯sza szansa, 瞠 nie zauwa篡my, 瞠 jaka potrzeba wo豉.

Nie s康z, 瞠 odrzucam jakiekolwiek my郵i. Nie mam po prostu takiego przywi您ania do my郵enia i do "tego, kt鏎y my郵i". Z tego punktu spokoju cz這wiek uczy si ile jego my郵enia to zb璠ne werbalizowanie tego co ju wie, krytyka, ucieczka przed emocjami, samozachwyt itd.
To nie jest tak, 瞠 my郵i, kt鏎e mi przychodz potwierdzaj tylko optymistyczn perspektyw. Zdecydowanie nie. Ja mam du篡 samokrytycyzm i nie uciekam od perspektyw koryguj帷ych. Dzi瘯i temu tak瞠, mam ju za sob wczucie si w sytuacj, 瞠 to ca貫 "przebudzenie" to bujda, co z tego wynika itd.
Je郵i blokowa豚ym jakie my郵i to raczej przy decyzji o wy陰czeniu dialogu, pojawia這 by si napi璚ie. A to si nie dzieje. Kiedy zrobi貫m sobie podej軼ie medytacyjne, w kt鏎ym to chcia貫m tak si na si喚 wczu w jak捷 "pustk". Ka盥a my郵, by豉 wrogiem bo oddala豉 mnie od celu. Uczucie irytacji z powodu tego utrudniania si nasila這. Po tym podej軼iu przez jaki kwadrans pierwszy raz od dawna odczuwa貫m jaki podzia i walk.
Wi璚 to by豉 sytuacja gdzie chcia貫m post徙i "inaczej ni umys". Taki wyj徠ek. Kiedy chce si skupi na Tu i Teraz, to odczuwam, 瞠 jest to niejako decyzja ca貫go organizmu, a nie jakiego "Ja". My郵, 瞠 na podobnej zasadzie mnisi potrafi medytowa ca貫 dni. Bo kiedy oni chc si skupi na medytacji, to ca豉 wola skupia si na tym.
Ale ja to robi tylko dla testu czy jakie my郵i nie dobijaj si do g這wy. Zwykle po prostu jest poczucie, 瞠 w tym momencie my郵enie jest zb璠ne i mo瞠sz by Tu i Teraz. Ale no nie jest Tu i Teraz tak cz瘰to i trwale, 瞠by np. uzna si za osob w pe軟i uwa積. Mam wy獞iczon uwa積o嗆 do wewn徠rz, 瞠 tak powiem. Zewn徠rz ju mniej. A typowo medytowa nie medytuj bo nie czuj potrzeby. Wystarcza mi to co wyci庵am z codziennej uwa積o軼i.

A o prostot i mi chodzi. Wr璚z ca造 czas upraszczam. Ale to co pisa貫 o potrzebach, uwa瘸m jest nie tyle uproszczeniem co nie zrozumieniem mechanizmu. Zgodzi貫 si, 瞠 potrzeby s wyuczone przez kultur. To czemu s康zisz, 瞠 to jest takie sztywne? 疾 jak raz nam kultura wgra "program" to on jest nie do zmiany? To by by這 naiwne my郵enie. Osobowo嗆 ludzka ca造 czas ulega zmianie.
Generalnie chodzi o to, 瞠 te przekonania kulturowe maj takie silne odbicie na nas bo s oparte na paradygmacie wolnej woli, warto軼i cz這wieka w zale積o軼i od jego czyn闚. Kultura wpoi豉 l瘯, 瞠 jak nie b璠ziesz mia tego czy tamtego, to b璠ziesz gorszy.
W momencie "przebudzenia" cz這wiek podwa瘸 ten paradygmat, bo widzi, 瞠 nie ma jego samego. 疾 wszystko co do tej pory oznaczy jako lepsze, jest neutralne, a zrobi to po to, 瞠by przed samym sob mie si za warto軼iow osob.
Ka盥y jest r闚ny. Ludzie s r騜ni pod wzgl璠em 鈍iatopogl康u, statusu spo貫cznego, maj徠ku, do鈍iadcze, wiedzy itd. ale na fundamentalnym poziomie r闚ni. Tacy sami wr璚z.
Je郵i w g喚bi jeste przekonany, 瞠 Ty jeste ten lepszy to podtrzymujesz na wysokim poziomie narcystyczne potrzeby jak np. potrzeb uznania. Po co chcesz by uznany? 疾by udowodni ludziom jaki jeste wspania造.
Kiedy ja jeszcze przed "o鈍ieceniem" wyobra瘸貫m sobie skrajno嗆 jak siebie jako 瞠braka to ta wizja mnie przera瘸豉 i pojawia豉 si my郵 "Przecie ludzie wtedy nie dowiedz si, 瞠 istnieje taki ambitny cz這wiek jak ja". Teraz od tej wizji odstr璚za mnie my郵 o niezapewnieniu sobie bezpiecze雟twa, skr鏂eniu sobie 篡cia, samotno軼i itp. I to jest g這s zdrowych motywacji. Zdroworozs康kowych. Ale jakie uznanie mi ju wisi.

P鏦i cz這wiek ma tak siln potrzeb uznania to nie b璠zie widzia, 瞠 to wymys i 瞠 jest to niepotrzebne. B璠zie nawet racjonalizowa, 瞠 to nie potrzeba ego, tylko ID, jego nieod陰czna natura itd. Nie jeste pierwszym cz這wiekiem, kt鏎ego znam i kt鏎y m闚i, 瞠 to s potrzeby ID.

Co do wyparcia to przytocz co pisa貫m:
Cytat:
Bardzo istotne jest te to, 瞠 tu chodzi te po prostu o to czy w co wierzymy. B喚dem jest my郵enie, 瞠 wyparcie to przyj璚ie my郵enia nie zgodnego z realiami rzeczywisto軼i. B喚dem, bo wszystko jest interpretacj. Wyparcie to mo積a powiedzie wm闚ienie swojej 鈍iadomo軼i, 瞠 czego nie potrzebujemy, nie wp造wa to na nasz warto嗆, jednocze郾ie b璠帷 na g喚bszym poziomie przekonanym o czym przeciwnym. Wtedy si oszukujemy, wtedy dochodz dodatkowe mechanizmy obronne przed bronieniem tego przekonania itd. i pog喚biamy swoje cierpienie.
Tych g喚bokich przekona nie zmieni 瘸dne my郵enie, czy przyjmowanie filozofii. To jest poza kontrol. Mo瞠 to zmieni tylko czas. Uwa積a obserwacja rzeczywisto軼i z szerszej perspektywy.

Tak jak pisa貫m. Zauwa, 瞠 w tym podej軼iu nie daj sobie pola do kontroli tych przekona a tym samym emocji. Je郵i taka zmiana ma zaj嗆 to ona sama zajdzie, nic nie trzeba z tym robi. Albo nie zajdzie, jak ma nie zaj嗆. Do tego czasu zostaje Ci albo pod捫anie za tymi potrzebami, albo akceptacja, 瞠 na dany moment ich nie spe軟iasz.
Nie chodzi mi tu o potrzeb mi這軼i, tylko o w豉郾ie takie potrzeby uznania, dumy, szacunku czy racji.

Z tym dobrem i z貫m, chodzi o to, 瞠 raz na zawsze rozpoznajesz, 瞠 to Twoje w豉sne zdanie a nie widzenie rzeczywisto軼i tak jak jest. Nie chodzi o ca趾owite odrzucanie oceniania, tak si zreszt nie da. W hipotetycznej sytuacji ca趾owitego odrzucenia warto軼iowania nie robi豚ym nic, bo ka盥a motywacja opiera si o to warto軼iowanie. Nie napisa豚ym te tego posta, bo to ju jakie warto軼iowanie. 疾 lepiej napisa ni nie. Tylko ju nie oszukujesz si, 瞠 to jakie obiektywne widzenie rzeczywisto軼i. Nie spinasz si o to.
Z pewno軼i taka filozofia nie jest do zastosowania masowego. Je郵i np. ludzie uznali by, 瞠 ich ocena dobra/z豉 jest tylko ich, to nie mieliby takiej motywacji do naprawy 鈍iata. Ludzie musz my郵e, 瞠 jest 幢e. Musz my郵e, 瞠 co im samym do pe軟o軼i potrzebne. To bardzo silna motywacja do rozwoju.

Wi璚 mo積a powiedzie, 瞠 uwa積ie ucz帷 si 篡 bez tej iluzji, osoba d捫y do pozostawienia zdrowych motywacji. Nie komplikuje sobie niepotrzebnie 篡cia i siebie. Umys staje si pomoc a nie wrogiem. Nie maj帷 ju w g這wie tyle zb璠nego popl徠ania jest te bardzo du瞠 pole dla Tu i Teraz.


Post zosta pochwalony 0 razy
Sob 0:51, 22 Kwi 2017 Zobacz profil autora
Matisek
Administrator


Do陰czy: 28 Pa 2010
Posty: 1812
Przeczyta: 0 temat闚

Pom鏬: 87 razy
Ostrze瞠: 0/5

P貫: M篹czyzna

Post
Uchwyc si paru zda, 瞠by zrozumia, 瞠 nie wypieram si Twojej teorii i pozytywnym wp造wie bycia tu i teraz, ale niepotrzebnych za這瞠, kt鏎e s 鄉ieciem i mog toksycznie doprowadzi do wyparcia si siebie. Co do pom闚ie o Incestusie wymieni貫m dwa jego grzechy, kt鏎e niestety s faktem, a to znaczy du穎, nawet je郵i Ci si nie wydaj. Niech b璠zie chocia przyk豉dem, 瞠 t wiedz mo積a wykorzysta 幢e. Nikt nie chce i嗆 z陰 drog, to 瞠 do tego si doprowadzili nie by這 ich 鈍iadomym wyborem, jedynie konsekwencj. Bo przecie skoro ta idea tak skomplikowanie przedstawia iluzje i pozwala poczu si wolnym to dlaczego nie zmienia ludzi w maksymalnie produktywnych - jaki masz dow鏚 瞠 to ol郾ienie, kt鏎e prze篡貫 jako post瘼 nie da這 Ci podstaw, 瞠by sta w miejscu? Ja ca造 czas o tym pisz.

Cytat:
Wi璚 mo積a powiedzie, 瞠 uwa積ie ucz帷 si 篡 bez tej iluzji, osoba d捫y do pozostawienia zdrowych motywacji. Nie komplikuje sobie niepotrzebnie 篡cia i siebie. Umys staje si pomoc a nie wrogiem. Nie maj帷 ju w g這wie tyle zb璠nego popl徠ania jest te bardzo du瞠 pole dla Tu i Teraz.


To jest s逝szny wniosek zgodz si bo skupia si na zdrowym tu i teraz. M闚isz, 瞠 ja upraszczam, a ja Ci m闚i, 瞠 nie trzeba tego komplikowa, 瞠by ten mechanizm wyuczy i zainstalowa w swojej rzeczywisto軼i tak, aby by ca趾owicie skuteczny. Takie komplikowanie dodaje do tego za這瞠nia co do kt鏎ych nie masz 瘸dnej pewno軼i a traktujesz jako co kompletnego, a mo瞠 by b喚dne i tworzy szkodliwe przekonania.

Cytat:
Nie napisa貫m nigdzie, 瞠 nie odczuwam 瘸dnych potrzeb, tylko 瞠 te potrzeby s w moim odczuciu mniejsze


No dobra, napisz mi teraz - 篡j帷 tu i teraz, jakie podj掖e dzia豉nia w ostatnim kwartale, 瞠by je zrealizowa - opr鏂z pog喚biania wiedzy jak si z nimi obchodzi?

Cytat:
z czasem zauwa篡貫m bezsens takich kmin i u鈍iadomi貫m sobie takie oczywisto軼i jak to, 瞠 mn鏀two ludzi ma jakie swoje ol郾ienia, daj one r騜n wiedz i nie masz te du瞠go wgl康u jaka to konkretna wiedza, jakie jej uj璚ie. 疾 takie kminy to tylko 鄉ie w g這wie, kt鏎y op騧nia rozw鎩.


W ko鎍u to przyzna貫, czyli gwiazda zgas豉 Smile A pami皻asz jeszcze p馧 roku temu tak dobitnie broni貫 tego przebudzenia jak by zmieni這 Twoj osobowo嗆. Zgadza si op騧nia to nie potrzebnie rozw鎩 bo przemija, jest zwyk造m bezwarto軼iowym impulsem, warto軼iowe jest to co z niego wyci庵niesz, p鏦i co rozumiem, 瞠 nie jest to tak skrajne jak przedstawia貫 wcze郾iej Wink I dobrze. Teraz trzeba szlifowa wiedz i pozby si niepotrzebnych wniosk闚, kt鏎e si zainstalowa造 przy nadmiernym uniesieniu.

Cytat:
To, 瞠 ma這 u mnie dzia豉nia wynika bardziej z tego z jakiego punktu musia貫m wyj嗆, a nie samej filozofii czy "o鈍iecenia". .


Fallen ja Ci doskonale rozumiem, ale nie mo瞠sz w ten spos鏏 zaprzeczy, 瞠 to przebudzenie trzyma Cie w miejscu. Mia貫 sytuacje jak mia貫, a teraz dozna貫 ol郾ienia, bardziej rozumiesz rzeczywisto嗆 i lepiej si 篡j, ale czy to nie jest tak, 瞠 tylko tyle Ci si uda這 osi庵n望? Wg. mnie k豉mstwem jest ka盥a prawda, kt鏎a sprawia, 瞠 stoimy w miejscu, a wydaj nam si, 瞠 zrobili鄉y krok naprz鏚. Wierz, 瞠 Twoja wiedza nie jest skrajna i w przysz這軼i pomo瞠 Ci ruszy z miejsca, ale musisz uwa瘸 na pu豉pki jakie Ci to podk豉da, m.in to nadmierne analizowanie. Mo瞠 to jest Twoja pasja, ale wg. mnie w po陰czeniu z tymi za這瞠nia czyni bierno嗆, kt鏎ej si wypierasz.


Cytat:
W momencie "przebudzenia" cz這wiek podwa瘸 ten paradygmat, bo widzi, 瞠 nie ma jego samego. 疾 wszystko co do tej pory oznaczy jako lepsze, jest neutralne, a zrobi to po to, 瞠by przed samym sob mie si za warto軼iow osob.



Wiem, 瞠 chodzi tu o gre wewn皻rzn, 瞠 warto zrozumie, 瞠 si tego nie potrzebuj, ale to nie rozwi您uje faktu, 瞠 pewne rzeczy potrzebujesz w 篡ciu spo貫cznym i warto mie tego 鈍iadomo嗆, bo je郵i odrzucisz to ca趾iem to zapomnisz o wa積ych kwestiach, 瞠 te "potrzeby" to nie tylko 豉dny ubi鏎 czy dobry samoch鏚, ale te umiej皻no軼i interpersonalne i obycie. Ale no tak, zapomnia貫m, 瞠 jeste introwertykiem, lepiej sprawe postawi jasno - tylko po co potem si rozczarowywa w 篡ciu, kiedy b璠ziesz traci okazj?


Cytat:
potrzeby jak np. potrzeb uznania. Po co chcesz by uznany? 疾by udowodni ludziom jaki jeste wspania造.


Znowu stawiasz swoje wnioski jako oczywisto嗆.
Cz這wiek chce by uznawany dla w豉snej przyjemno軼i przez stymulowania sobie podwzg鏎za w m霩gu, a jest to bardzo silna przyjemno嗆 bo wi捫e si z innymi troskami, jak bycie kochanym i akceptowanym - jest to k豉mstwo i mo積a si w nie uwik豉, ale prawid這wo zaspokojona troska nie doprowadzi do narcyzmu. Doprowadzi tylko w przypadku gdy mi這嗆 albo akceptacja nie zosta造 zaspokojone przez d逝gi czas.

Cytat:
Nie chodzi mi tu o potrzeb mi這軼i, tylko o w豉郾ie takie potrzeby uznania, dumy, szacunku czy racji.


Dalej wszystko oceniasz na sw鎩 spos鏏.
Potrzeba szacunku, mi這軼i, dumy, uznania..itd to jedna karta. Wszystko musi by zaspokajane, ale 瘸dna z tych form nie mo瞠 osi庵n望 warto軼i skrajnej. Musi by harmonia, je郵i jedna jest zaburzona to kt鏎a mo瞠 wskoczy na skrajny poziom albo zostanie wyparta, dlatego tak warto skupia si na 鈍iadomo軼i ich istnienia jako drugi krok po odrzuceniu programu narzuconego przez kulture.
Tylko natychmiast trzeba zada sobie pytanie, co z tym zrobi? Inaczej b璠ziesz bierny.


Cytat:
Z tym dobrem i z貫m, chodzi o to, 瞠 raz na zawsze rozpoznajesz, 瞠 to Twoje w豉sne zdanie a nie widzenie rzeczywisto軼i tak jak jest.
(...)
Je郵i np. ludzie uznali by, 瞠 ich ocena dobra/z豉 jest tylko ich, to nie mieliby takiej motywacji do naprawy 鈍iata.


Chodzi這 mi o dobre i z貫 decyzje, kt鏎e maj przynie嗆 po膨dane skutki, a zostawiaj syf. Warto嗆 tego mo積a oceni dopiero po jakim czasie, na obecny moment mo積a polega tylko na autorytetach i wiedzy ju zdobytej ad tego co jest dobre, a co nie.
Ludzie uznali ju, 瞠 ich ocena dobra/z豉 jest tylko ich, dlatego na 鈍iecie s wojny i panuje syf.



Podsumowuj帷 ok, teraz Twoja wiedza jest pewniejsza, ale wnioski kt鏎e stawia貫 we wcze郾iejszych postach s wg. mnie nie potrzebne, prowadz do trudnych refleksji, kt鏎e mog sprawi, 瞠 osoba stanie si bierna. Zak豉dam, 瞠 niestety b璠zie chcia豉 do tego w ten spos鏏 d捫y bo tak jest 豉twiej, ale od siebie nie uciekniemy. My郵, 瞠 wystarczy sama uwa積o嗆 bycia tu i teraz, 鈍iadomo嗆 tego, 瞠 po za spo貫cznym JA istnieje jeszcze nasze w豉sne prawdziwe JA, pokocha te prawdziwe, nawiaza z nim umowe i zacz望 rozwija to spo貫czne JA, wzbogaca jego 篡ciorys, wizyt闚ke, do鈍iadczenie, a w ko鎍u kt鏎a okazja b璠zie kolejn cegie趾, 瞠by zbudowa sobie przysz這嗆 opart na prawdziwych potrzebach, a瞠by nie by np. samotny, albo... ahh chyba nie ma nic gorszego XD

Pozdrawiam.


Post zosta pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Matisek dnia Sob 5:04, 22 Kwi 2017, w ca這軼i zmieniany 6 razy
Sob 3:05, 22 Kwi 2017 Zobacz profil autora
Fallen Leaf
Administrator


Do陰czy: 17 Gru 2012
Posty: 4335
Przeczyta: 4 tematy

Pom鏬: 314 razy
Ostrze瞠: 0/5
Sk康: Radomsko
P貫: M篹czyzna

Post
Cytat:
Co do pom闚ie o Incestusie wymieni貫m dwa jego grzechy, kt鏎e niestety s faktem, a to znaczy du穎, nawet je郵i Ci si nie wydaj.

Nie wiem jakie 廝鏚這 tych "fakt闚" sobie znalaz貫. Na tym zje寮zie nawet nie by貫. Takie oczernianie dla poparcia swoich tez jest ju przesad.
Cytat:
W ko鎍u to przyzna貫, czyli gwiazda zgas豉

Czy ja wiem. Po prostu przesta這 mnie to obchodzi. O鈍iecenie to koncept. Obiektywnie nie istnieje, tak samo jak o鈍iecony. By czas, 瞠 broni貫m. Ci篹ko si dziwi w sytuacji, w kt鏎ej starasz si przez rok obsesyjnie co ogarn望, a p騧niej ni st康 ni zow康 Ci si udaje. Odruch bronienia os豉b te my郵 z powodu zauwa瞠nia wy窺zo軼iowego nastawienia jakie si z tym wi您a這.
Moja osobowo嗆 po tym ol郾ieniu a teraz to ca趾owicie co innego, na korzy嗆 tera幡iejszo軼i. W tamtym czasie w jakim stopniu dotyka mnie jeszcze problem my郵i natr皻nych np.
Mia貫m wra瞠nie, 瞠 zmiana zachodzi z dnia na dzie i dzisiaj te tak uwa瘸m. Kiedy totalnie sta貫m w miejscu, bo nie by這 瘸dnej nauki na b喚dach, jedno wielkie b喚dne ko這. A teraz du瘸 elastyczno嗆. Ale nie wiem czy mog temu wszystko zawdzi璚za.
Cytat:
Cz這wiek chce by uznawany dla w豉snej przyjemno軼i przez stymulowania sobie podwzg鏎za w m霩gu

Ta stymulacja nie dzieje si bez powodu. Wierzysz w to, 瞠 jest w tym wy窺za warto嗆 i tylko dzi瘯i tej wierze ma to takie intensywne dzia豉nie.
Nie uznasz, 瞠 takie potrzeby s wymys豉mi, bo wierzysz w paradygmat kulturowy. Jak uznajesz, 瞠 ca趾owicie odrzuci貫 program kulturowy to brzmisz niewiele mniej 鄉iesznie od ludzi, kt鏎zy m闚i, 瞠 odrzucili ego. Jak kto ma tzw. w豉sne my郵enie, to nie znaczy, 瞠 odrzuci program. To nie o to chodzi. Ja nie uwa瘸m, 瞠 to odrzuci貫m.
Nie uznasz zupe軟ie szczerze, 瞠 ka盥y jest r闚ny dop鏦i wierzysz w woln wol. To paradoks. Tak samo nie zdewaluujesz dumy.
Ja uwa瘸m, 瞠 jest mo磧iwo嗆, 瞠 nie potrafisz zobaczy takich potrzeb jako wymys堯w, bo wierzysz w ich g喚bszy sens. Tylko powierzchownie masz to za k豉mstwo. Ja sobie bior do siebie co tu piszesz, staram si uj望 perspektyw, z kt鏎ej patrzysz, dopu軼i fakt, 瞠 moje za這瞠nia s b喚dne. Mam spory samokrytycyzm, kt鏎y przez ol郾ienie zosta wzmocniony. Pytanie, czy Ty w og鏊e pr鏏ujesz wzi望 swoje za這瞠nia za b喚dne.


Post zosta pochwalony 0 razy
Sob 6:53, 22 Kwi 2017 Zobacz profil autora
Matisek
Administrator


Do陰czy: 28 Pa 2010
Posty: 1812
Przeczyta: 0 temat闚

Pom鏬: 87 razy
Ostrze瞠: 0/5

P貫: M篹czyzna

Post
Nie wiem co masz na my郵i odno郾ie mo磧iwo軼i b喚du moich za這瞠, napisa貫m Ci np. o stymulacji podwzg鏎za przez uznanie i wyja郾i貫m mechanizm, a Ty mi odpisa貫 to samo tylko swoimi s這wami. Wcze郾iej stawi貫 b喚dny wniosek i nadal w nim trwasz. Wcale nie narzuca nam tego kultura, to wynika z naszych potrzeb bycia akceptowanym, kochanym i lubianym - to jest ta wy窺za warto嗆, iluzj, jak daje uznanie. Wynika to z zaniedbania tych potrzeb i jest znanym w psychologii mechanizmem obronnym Razz Co do incestusa swoje zdanie wyrazi貫m, nie zarzucaj Ty mi pom闚ie, bo sam przyzna貫 kiedy, 瞠 to prawda Wink Nie o nim ten temat jednak jest, warto jednak, 瞠by ludzie ten szczeg馧 znali.

Co do trosk, kultura obra豉 po prostu sk鏎k na te potrzeby, nie musisz w nie wierzy, ale one s i je郵i jeste jednostk spo貫czn i chcesz je realizowa to musisz si w jaki spos鏏 zmie軼i w szeregi inaczej albo si ich wyprzesz, albo b璠ziesz je realizowa po swojemu z pewnym zaburzeniem. Uwa瘸m, 瞠 warto dojrzewa spo貫cznie i nie alienowa si ca趾owicie, bo kiedy rozbijasz ca造 schemat, postrzegasz go jako iluzje, wyodr瑿niasz maksymalnie swoj indywidualno嗆 to w jaki spos鏏 je郵i o spo貫czne kwestie nie zadbasz to stopniowo b璠 zanika. Z pocz徠ku b璠zie wydawa這 Ci si to korzystne. Ale nie poradzisz sobie sam, to b璠zie pr騜ne i pod貫 篡cie.
St康 tak bardzo chcia貫m skupi uwag na tym, jakie dzia豉nia podj掖e w 篡ciu odk康 pozna貫 t idee, czy na 100% nie utrzyma這 Cie w bierno軼i. Napisa貫, 瞠 da這 Ci elastyczno嗆, zak豉dam, 瞠 w ko鎍u b璠ziesz chcia to ustabilizowa pod w豉sne postrzeganie. Je郵i b璠zie to cechowa bierno嗆 to b璠zie oznacza wykolejenie. Zastanowi貫m si troch i wzi掖em pod uwag, 瞠 to mo瞠 by faktycznie cecha Twojej osobowo軼i, ale nie wiem co mam na ten temat my郵e, kiedy stawiasz bardzo twarde wnioski pod siebie i widz, 瞠 mog by b喚dne albo szkodliwe. Pozostawiam to ka盥emu do indywidualnej refleksji Wink

Cytat:
W tym wszystkim chodzi po prostu o praktyczny balans. Z這ty 鈔odek. Taki, kt鏎y pozwoli Ci si skutecznie rozwija, ale w kt鏎ym nie b璠ziesz trzyma si niekonstruktywnych motywacji wynikaj帷ych z np. nadintepretacji tego czym jest "Ja" i przypisywania zbyt du瞠j warto軼i sferom, kt鏎e si z tym wi捫.


Cytuj帷 jedn z Twoich pierwszych wiadomo軼i w tym temacie, przypomn, 瞠 tok rozumowania dla praktycznej osoby jest dobry, ale ten z這ty 鈔odek jest trudny do zaznaczenia i my郵, 瞠 tylko ca這軼iowe rozbicie iluzji pomaga osi庵n望 wymagany stan, a jest to z貫 i prowadzi do tego co wy瞠j napisa貫m. Szczeg鏊nie kiedy nasuwa貫 tutaj wnioski o iluzji "Ja" itp. Wierz, 瞠 si da znale潭 ten balans i w swojej wypowiedzi Cie na niego naprowadzam, bo mam poczucie, 瞠 wymy郵i貫 go, ale jeszcze nie znalaz貫, widz to w豉郾ie po tych za這瞠niach, kt鏎e pr鏏uj dzieli je na te narzucone i te nie.


Post zosta pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Matisek dnia Sob 14:34, 22 Kwi 2017, w ca這軼i zmieniany 10 razy
Sob 14:07, 22 Kwi 2017 Zobacz profil autora
Fallen Leaf
Administrator


Do陰czy: 17 Gru 2012
Posty: 4335
Przeczyta: 4 tematy

Pom鏬: 314 razy
Ostrze瞠: 0/5
Sk康: Radomsko
P貫: M篹czyzna

Post
Cytat:
Co do incestusa swoje zdanie wyrazi貫m, nie zarzucaj Ty mi pom闚ie, bo sam przyzna貫 kiedy, 瞠 to prawda

Nie u篡貫m na pewno takich s堯w. Zastan闚 si jeszcze raz nad tym co piszesz. Jak pisa貫m, do uznania kogo za alkoholika troch potrzeba.
Cytat:
Wcale nie narzuca nam tego kultura, to wynika z naszych potrzeb bycia akceptowanym, kochanym i lubianym - to jest ta wy窺za warto嗆, iluzj, jak daje uznanie.

Przedstawi貫m Ci jak捷 perspektyw. Perspektyw, w kt鏎ej nie widzisz, 瞠 te potrzeby nie s takie sztywne, bo nie podwa篡貫 paradygmatu kulturowego, wolnej woli, iluzji dobra/z豉. Wed逝g tego spojrzenia, po prostu tego nie zobaczysz. Uwa瘸m, 瞠 nie mo瞠sz tego ca趾owicie wykluczy, by豉 by to z lekka ignorancja. 畝dna ucieczka w hedonizm, zaniedbywanie potrzeb, obserwacja emocji, nie doprowadzi do takiego widzenia.
My郵, 瞠 powiniene stwierdzi, 瞠 nie wiesz tego na 100%. 疾 nie wiesz, co jest do oduczenia a co mo積a tylko wypiera. Ale wybierasz opcj pewniejsz, bezpieczniejsz. Z takim wnioskiem bym si zgodzi.
Cho ja sam nie uwa瘸m tego za jakie ryzyko. T逝maczy貫m, 瞠 nie daj sobie opcji zmieniania potrzeb. 疾 jak ma si to dzia to dzieje si samo.
Ale zgadzam si, 瞠 豉two co 幢e tutaj zrozumie, przeinaczy. A jakiego "Ja" dotyczy iluzja, nie da si w豉軼iwie celnie przekaza. Bez do鈍iadczenia ta filozofia jest pusta.
Cytat:
St康 tak bardzo chcia貫m skupi uwag na tym, jakie dzia豉nia podj掖e w 篡ciu odk康 pozna貫 t idee, czy na 100% nie utrzyma這 Cie w bierno軼i. Napisa貫, 瞠 da這 Ci elastyczno嗆, zak豉dam, 瞠 w ko鎍u b璠ziesz chcia to ustabilizowa pod w豉sne postrzeganie.

Je郵i mam ocenia moj bierno嗆 to zdecydowanie jestem mniej bierny, ale ci庵le nad tym pracuje. Nie b璠 tutaj opisywa mojego 篡cia. Co do elastyczno軼i, to nie chodzi這 mi o elastyczno嗆 potrzeb ani filozofii, tylko zachowa. Kiedy uznajesz jaki odruch za nieoptymalny dla Twoich d捫e to go zmieniasz po prostu. Reinterpretacji, przynajmniej u mnie, uleg這 s這wo "nawyk" bo wida, 瞠 je郵i nie masz przywi您ania do swoich zachowa i za zmian nie przemawia 瘸dne "nie", to potrafi si to zmieni od razu. To ca趾owite przeciwie雟two mojej osobowo軼i z przesz這軼i, bo by貫m typowym neurotykiem, kt鏎y nie uczy si na b喚dach.

Co do Twoich efekt闚 wiary i harmonii. Nie bierzesz pewnie w og鏊e pod uwag, 瞠 to widzenie harmonii i zape軟iania wszystkich potrzeb, mo瞠 by efektem nastawienia. Troch mi si ta utopijna wizja wydaje bo potrzeb jest du穎, nie wszystkie widzimy i potrafimy nazwa, a tym bardziej ci篹ko o sytuacj, 瞠by wszystkie by造 realizowane po r闚no. Mia貫 wcze郾iej okres hedonizmu. To co robi wiara katolicka to te strukturalizacja 篡cia. Mo瞠 tego w豉郾ie potrzebowa貫. Dlatego odczu貫 zmian no i nastawi貫 si na widzenie zmiany. Ja te mam w jakim stopniu poczucie bycia prowadzonym ku zmianie, ale mam co do niego krytycyzm.


Post zosta pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Fallen Leaf dnia Sob 18:47, 22 Kwi 2017, w ca這軼i zmieniany 1 raz
Sob 18:46, 22 Kwi 2017 Zobacz profil autora
Matisek
Administrator


Do陰czy: 28 Pa 2010
Posty: 1812
Przeczyta: 0 temat闚

Pom鏬: 87 razy
Ostrze瞠: 0/5

P貫: M篹czyzna

Post
Nie wiem czemu ma by sztywne, je郵i tkwisz w p造tkich pogl康ach, kt鏎e narzuci豉 Ci kultura, 瞠by spe軟i wymagania to pewnie tak, wygodnie si tego wyzby gdy sobie to u鈍iadomisz, mi to po prostu min窸o z wiekiem, zacz掖em patrze dojrzalej i nie potrzebowa貫m ol郾ie, wi璚 tu kwestia tego Twojego impulsu o kt鏎ym pisa貫m, kt鏎y sobie nadinterpretowa貫 pod jakie wyj徠kowe zmiany, kt鏎e mo瞠 przygasi造 Twoj neurotyczn osobowo嗆.. nie jest to wg. mnie w 瘸dna niesamowita zmiana, bo nie ka盥y jest neurotykiem, ja nie jestem, wi璚 uwa瘸m tu za du瞠 nadu篡cie w operowaniu okre郵eniem iluzji, stawianiu skrajnych wniosk闚, a potem, 瞠by unikn望 skrajno軼i wycofaniu si w jaki balans, kt鏎ego jeszcze nie poj掖e. Tak si sk豉da, 瞠 ma這 kto to pojmuje, dlatego trzeba wiedzie co jest dobre, a co jest z貫. Je郵i podwa瘸sz paradygmat kulturowy to znika problem intelektualny, ale nie emocjonalny - Ty sobie musia貫 wkr璚i jak捷 zmiane przez neurotyczn osobowo嗆 - Wtedy musisz znale潭 wi璚 inny spos鏏 na swoje troski, lecz mo瞠 by on bardziej z造, je郵i nie wiesz jak post瘼owa. Warto dzia豉 w tym z innymi lud幟i, kt鏎ym mo積a zaufa i ich 篡cie nie wyda這 z造ch owoc闚 - wiadomo te mo積a si w tym pomyli, grunt, 瞠by nigdy nie popada w pyche, ani wyparcie - wtedy mamy elastyczno嗆 w naszym poczuciu. Zale篡 to g堯wnie od tego jak o siebie dbamy, a nie my郵imy - na tym drugim mo積a si przejecha, wszystko w swoim czasie nic od razu.

Cytat:
To co robi wiara katolicka to te strukturalizacja 篡cia. Mo瞠 tego w豉郾ie potrzebowa貫. Dlatego odczu貫 zmian no i nastawi貫 si na widzenie zmiany.


Strukturalizacja mo瞠 by dobra i z豉.
Jak by jeszcze tego nie zauwa篡, to ja zawsze musz mie pewno嗆 i widzie owoce pracy, zanim b璠 czego pewny.
R騜nica jest taka, 瞠 nie ka盥y 篡j w introwertycznej iluzji, nie kt鏎zy s otwarci na 鈍iat i wykorzystuj帷 rozum potrafi zauwa篡 co jakie efekty osi庵n窸a ich praca, a nie tylko w wewn皻rznej grze bo ona bywa z逝dna. Uwa瘸m, 瞠 ta strukturalizacja musi by inaczej si gubimy, powinno si to w豉郾ie opiera na dobrych wyborach, potrzeb wcale nie jest du穎, wystarczy po prostu si z nimi pogodzi i stawa lepszym wybieraj帷 nowe 軼ie磬i zauwa瘸j帷 post瘼 albo nie, to wcale nie jest 豉twa droga, jest cholernie ci篹ka, ale 豉twiej nazwa co iluzj i to zignorowa, ni si bli瞠j zastanowi i nie ocenia tego swoim w御kim pasmem id帷 na 豉twizn.

Cytat:
Nie bierzesz pewnie w og鏊e pod uwag, 瞠 to widzenie harmonii i zape軟iania wszystkich potrzeb, mo瞠 by efektem nastawienia


Mam wra瞠nie, 瞠 taki mechanizm wyst瘼uj u Ciebie po "przebudzeniu", w moim przypadku to jest g喚bszy stan ducha, tego si nie czuj ot tak, dlatego trzeba na to ci篹ko pracowa, czasem bywa trudno, bo nie pozwala to czu si tak po prostu dobrze, kiedy np. nie masz nic..
Zauwa瘸sz to dopiero potem, kiedy zdob璠ziesz w 篡ciu pewne warto軼i i przyznasz sobie, 瞠 tak - ta droga by豉 w豉軼iwa, bo nic nie dzia豉 na mnie destruktywnie, a to co mam jest wystarczaj帷e.
Ale widz, 瞠 do takiego stanu alfa jest mi i tak jeszcze daleko, nauczy貫m si, 瞠 iluzj jest kiedy taki stan zaczynasz odczuwa od razu - bo to tworzy z逝dzenie przysz這軼i Smile
Je郵i chodzi o rekompensate swoich trosk to uwa瘸m, 瞠 najgorsze jest ci庵貫 pog喚biania wiedzy w szukaniu sposobu na 篡cie bo nigdy nie znajdziesz, mo瞠sz jedynie ufa - dlatego na 鈍iecie jest tyle filozofii, ideologii, religii. Nie ka盥a przynosi dobre owoce, a najgorsze co mo瞠 by to zast鎩 i zagubienie.

Cytat:
Je郵i mam ocenia moj bierno嗆 to zdecydowanie jestem mniej bierny, ale ci庵le nad tym pracuje.


Ty nie masz nad tym pracowa, tylko musisz dzia豉 tu i teraz, skoro przez tyle czasu si nie uda這 to b璠zie tylko ci篹ej wprowadza zmiany w 篡ciu - w innym wypadku wszystko si staj kompletnie bezwarto軼iowe po jakim czasie i przekonasz si o tym Smile

Cytat:
Ka盥e my郵enie jest oparte o te sztuczne warto軼iowanie 鈍iata, ka盥e widzi tylko ma造 urywek rzeczywisto軼i, ka盥e mo瞠 by iluzj. I nie ma innego, lepszego my郵enia.


Wi璚 ustalmy g堯wn kwestie. Albo opierasz si, 瞠 to co widzisz jest iluzj i to ignorujesz, albo bierzesz to na powa積ie i oceniasz kt鏎e my郵enie jest lepsze patrz帷 po namacalnych efektach.
疾by mie spokojny balans i wykorzysta to praktycznie, musisz zaufa jakiemu lepszemu my郵eniu inaczej nie zrobisz kroku naprz鏚. Samokrytycyzm powinien s逝篡 tylko ocenie dzia豉, a nie my郵enia bo ono jest zmienne.


Post zosta pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Matisek dnia Sob 20:05, 22 Kwi 2017, w ca這軼i zmieniany 3 razy
Sob 19:50, 22 Kwi 2017 Zobacz profil autora
Fallen Leaf
Administrator


Do陰czy: 17 Gru 2012
Posty: 4335
Przeczyta: 4 tematy

Pom鏬: 314 razy
Ostrze瞠: 0/5
Sk康: Radomsko
P貫: M篹czyzna

Post
Cytat:
w moim przypadku to jest g喚bszy stan ducha, tego si nie czuj ot tak, dlatego trzeba na to ci篹ko pracowa, czasem bywa trudno, bo nie pozwala to czu si tak po prostu dobrze, kiedy np. nie masz nic..

No o to ca造 czas mi chodzi. Wyznaczasz sobie jaki system warto軼i, dzia豉sz w zgodzie z nim i czujesz si dobrze. Nastawienie. Ty masz to za odnalezienie jakiej jedynej prawid這wej drogi, ale to wszystko mo瞠 by efekt i wy陰cznie wiary.

Masz racj, 瞠 ostatecznie kiedy wszystko mo瞠 by iluzj to chodzi o konsekwencje. Wp造w na rozw鎩, na przysz這嗆 i na szcz窷cie.
To, 瞠 koryguj, zamiast robi jakie du瞠 kroki, rzuca si poza stref komfortu, to taki m鎩 wyb鏎 mo積a powiedzie. Nie zale篡 mi na zdobywaniu szczyt闚, ani osi庵ania cel闚 na ju. Moja droga to powiedzmy stopniowe dewaluowanie warto軼i logiki i my郵enia, tak 瞠by coraz mniej blokowa豉 zmian. Na ten moment przynajmniej, to jest po prostu co co powinienem zdewaluowa najpierw. Bo ja zawsze potrafi貫m sobie co zbyt dobitnie udowadnia w g這wie i zwykle by造 to perspektywy pesymistyczne.
I my郵, 瞠 to si dzieje. 疾 to nie jest moja gra wewn皻rzna. Czuje coraz mniejsze poleganie na tym, a wi瘯sze na Tu i Teraz.
Nigdy nie potrafi貫m dzia豉 bez my郵enia, kierowa si sercem tzw., wi璚 co si dziwi, 瞠 dalej mi 鈔ednio to wychodzi. Ale to si te powoli zmienia.
Inne osobowo軼i mamy, jak to kiedy powiedzia貫 Smile
Cytat:
w innym wypadku wszystko si staj kompletnie bezwarto軼iowe po jakim czasie

Nie jestem pewny o co Ci w tym zdaniu chodzi這.


Post zosta pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Fallen Leaf dnia Sob 20:51, 22 Kwi 2017, w ca這軼i zmieniany 3 razy
Sob 20:39, 22 Kwi 2017 Zobacz profil autora
Matisek
Administrator


Do陰czy: 28 Pa 2010
Posty: 1812
Przeczyta: 0 temat闚

Pom鏬: 87 razy
Ostrze瞠: 0/5

P貫: M篹czyzna

Post
Fallen Leaf napisa:
Ty masz to za odnalezienie jakiej jedynej prawid這wej drogi, ale to wszystko mo瞠 by efekt i wy陰cznie wiary


Przecie na tym polega wiara Laughing Nigdy nie ma pewno軼i na nic. Nigdy, ale trzeba mie jakie wsparcie w stanie ducha, 瞠by nie by biernym i tu豉nym przez 篡cie, trzeba zna rozr騜nienie dobra i z豉 i mu zaufa. Na szcz窷cie widz ju efekty bo nie stoj z za這穎nymi r瘯ami i wiem, 瞠 to jest to, lecz ci篹ko b璠zie by idealnym, wiem przynajmniej, 瞠 w ten spos鏏 nie zb陰dz i to jest najwa積iejsze, gdybym tylko wierzy, a nic nie robi to tylko bym sobie nawarstwi problem闚.

Cytat:
Moja droga to powiedzmy stopniowe dewaluowanie warto軼i logiki i my郵enia, tak 瞠by coraz mniej blokowa豉 zmian. Na ten moment przynajmniej, to jest po prostu co co powinienem zdewaluowa najpierw. Bo ja zawsze potrafi貫m sobie co zbyt dobitnie udowadnia w g這wie i zwykle by造 to perspektywy pesymistyczne.


To jest z逝dzenie nie oszukuj, nigdy nie b璠zie odpowiedniego momentu na zmian musisz to zrobi teraz, ka盥y coach nawet o tym m闚i. Potem ewentualnie szlifowa wiedz, bo b璠ziesz mia do tego wi瘯sze podstawy. Przyznaj, 瞠 po prostu wolisz pog喚bia wiedz, a 鈍iadomo嗆 iluzji daj Ci poczucie luzu. Po prostu uwa瘸j, 瞠by si nie zgubi bo czas b璠zie p造n望, a Ty ci庵le b璠ziesz rozkminia pod這瞠 psychiki i iluzji, a w ko鎍u zrozumiesz, 瞠 bez dzia豉nia wszystko z czasem staj kompletnie bezwarto軼iowe. O to mi chodzi這 :p


Post zosta pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Matisek dnia Sob 21:37, 22 Kwi 2017, w ca這軼i zmieniany 2 razy
Sob 21:12, 22 Kwi 2017 Zobacz profil autora
Fallen Leaf
Administrator


Do陰czy: 17 Gru 2012
Posty: 4335
Przeczyta: 4 tematy

Pom鏬: 314 razy
Ostrze瞠: 0/5
Sk康: Radomsko
P貫: M篹czyzna

Post
No luz. B璠 uwa瘸. To nie jest do ko鎍a tak, 瞠 czekam na odpowiedni moment, ale coraz mniejsz si喚 blokad odczuwam a tym samym wi瘯sz motywacj.
Ale tak generalnie, to zobacz, 瞠 my tutaj ca造 czas piszemy o okresie czasu trwaj帷ym p馧 roku. To nie jest tak du穎. A ja widz po sobie du膨 zmian od tego czasu. Ty si o mnie martwisz jakby to by這 jakie 2 albo 3 lata.
Pisa貫m, 瞠 w konsekwencji ol郾ienia znika strach przed byciem gorszym. To si tyczy te w du瞠j mierze przysz這軼i. Znika taki fundamentalny strach, 瞠 si po drodze gdzie wywalisz. Jest l瘯 o zapewnienie sobie warunk闚 na przysz這嗆, on jest zdrowy. Ale nie wi捫 si z nim strach przed byciem gorszym.
To co mnie te tak oswobodzi這, to mo積a powiedzie, zaprzestanie patrzenia tylko w豉sn perspektyw, uciekania od przeci皻no軼i, og馧u. Np. gdy sobie teraz pomy郵, 瞠 np. za p馧 roku mia這by mnie ol郾i, 瞠 to wszystko iluzja i straci貫m czas, to nie towarzyszy mi strach. Uzmys豉wiam sobie, 瞠 wiele ludziom tak si zdarza. Nawet jakby mia豉 to by jaka psychoza, to sobie my郵, 瞠 psychotyk闚 jest wielu. 疾 po prostu nie ma si o co ba. Jedynie 篡jesz tu i teraz i patrzysz co si dzieje. Gdzie mnie ta filozofia zaprowadzi po latach to przewidzie nie mog bo ona nie nadaje jakiego konkretnego kierunku. To zale篡 od tego w jakim kierunku szed貫.
Incestus napisa o tym kiedy nast瘼uj帷o:
Cytat:
Wsz璠zie mo積a znale潭 z這ty 鈔odek, jest on wsz璠zie pomi璠zy groteskow bierno軼i a groteskowym l瘯iem. Por闚na豚y to mo瞠 tak : Zwyk造 cz這wiek usilnie wios逝je, bo boi si, 瞠 rzeka porwie go w z造m kierunku. Buddysta relaksuje si na 這dzi, p造nie z pr康em rzeki. Oboje i tak dop造n w to samo miejsce, normalny cz這wiek mo瞠 troch szybciej, ale nieproporcjonalnie zmachany. Z kolei pomyleni buddy軼i ( ci kt鏎zy b喚dnie rozumiej nauk ) zauwa瘸j, 瞠 rzeka p造nie i nie trzeba wios這wa, ale stwierdzaj, 瞠 to nie jest odpowiedni kierunek, wysiadaj wi璚 z 這dzi, relaksuj si i niekt鏎zy topi.

Im dalej od tego do鈍iadczenia tym bardziej odczuwam sens tych s堯w.
Co mi si w 篡ciu przydarza to staram si wykorzystywa. Uczy si w ka盥ej chwili. Tak te z tej dyskusji stara貫m si wyci庵n望 co si da. Raczej nie zaczn si rzuca poza stref komfortu, ale w jakim stopniu pewnie to wp造nie na motywacje.


Post zosta pochwalony 0 razy
Sob 21:59, 22 Kwi 2017 Zobacz profil autora
Ismail



Do陰czy: 06 Lip 2016
Posty: 23
Przeczyta: 0 temat闚

Ostrze瞠: 0/5

P貫: M篹czyzna

Post
Bardzo wiele cennych spostrze瞠, kt鏎e i mi mog si przyda. Jakie emocje towarzyszy造 moim olsnieniom? Oczywi軼ie pozytywne. Co mnie tak olsnilo? Szuka貫m odpowiedzi na to, czy jestem wierz帷y, czy nie, czy B鏬 istnieje? Sk這ni這 mnie to do tego by pozna przeciwn stron konfliktu, czyli to czego Ko軼i馧 zakazuje i mi.in. trafi貫m te na magi i zag喚bi貫m si w temat (oczywi軼ie od poczatku wyda這 mi si to 鄉ieszne, ale co mi m闚i這, 瞠 "je郵i chcesz zna prawd, to te musisz pozna). Ostatecznie dosz這 do tego, 瞠 sta貫m si ateist...jednak mimo to d逝go nad tym my郵a貫m. C騜, zawsze sklanialem si ku ateizmowi i chyba rzeczywi軼ie jestem ateist, mimo to traktuj Bibli jako co bardzo warto軼iowego. Wed逝g mnie (jest to tylko i wy陰cznie moja opinia) B鏬 istnieje tylko i wy陰cznie w naszej 鈍iadomo軼i, co oznacza tylko tyle, 瞠 jest On wytworem naszej wyobra幡i. Z drugiej jednak strony uwa瘸m, 瞠 ka盥y ma prawo wierzy w co chce, je郵i to pomaga mu by lepszym cz這wiekiem to czemu nie?

Dowiedzia貫m si te jak my郵i wp造waj na nasze emocje i to, pisa貫m 瞠 umia貫m to kontrolowa raczej nie wydaje mi si to iluzj kontroli, bo umia貫m to wykorzysta...w sumie nadal to wykorzystuj Smile

Co mog jeszcze dodac. W swoich da瞠niach szed貫m w kierunku stania si absolutnym indywiduum, co znaczy, 瞠 negowa貫m absolutnie wszystko w efekcie czego powsta豉 pustka, bo okaza這 si i nie ma nic, nie ma 瘸dnych religii, pa雟tw, podzia堯w politycznych, hierarchii...wszyscy ludzie s r闚ni i wolni...bo przecie ka盥y rodzi si wolnym i nie jest przypisany do 瘸dnej religii etc. dopiero z wiekiem nak豉dane s mu (jak to wcze郾iej okre郵i貫m) programy i tak naprawd to on nie musi funkcjonowa wed逝g wszystkich program闚 i mo瞠 sobie wybra takie jakie mu odpowiadaj i odrzuci te, kt鏎e mu przeszkadzaj. A tak瞠 nie musi si kierowa jednym schematem, mo瞠 korzysta te z innych, a nie si ogranicza, bo wa積y jest przecie zloty 鈔odek.


Post zosta pochwalony 0 razy
Wto 23:26, 25 Kwi 2017 Zobacz profil autora
Matisek
Administrator


Do陰czy: 28 Pa 2010
Posty: 1812
Przeczyta: 0 temat闚

Pom鏬: 87 razy
Ostrze瞠: 0/5

P貫: M篹czyzna

Post
Ismail napisa:
Dowiedzia貫m si te jak my郵i wp造waj na nasze emocje i to, pisa貫m 瞠 umia貫m to kontrolowa raczej nie wydaje mi si to iluzj kontroli, bo umia貫m to wykorzysta...w sumie nadal to wykorzystuj Smile


To bardzo cenna umiej皻no嗆 Wink Zwykle poziom neuroprzeka幡ik闚 nachalnie dominuje nasze my郵enie i decyzj - daj帷 nam zamkni皻a perspektyw, wi璚 warto zawsze na zapas dba o to, 瞠by nigdy nie przeholowa z nimi w 瘸dn stron.


Post zosta pochwalony 0 razy
字o 13:47, 26 Kwi 2017 Zobacz profil autora
Fallen Leaf
Administrator


Do陰czy: 17 Gru 2012
Posty: 4335
Przeczyta: 4 tematy

Pom鏬: 314 razy
Ostrze瞠: 0/5
Sk康: Radomsko
P貫: M篹czyzna

Post
To, 瞠 odczu貫 irracjonalno嗆 jakiej sfery wierze nie jest powodem, 瞠by l康owa na drugim skraju. Napisa貫, 瞠 zawsze sk豉nia貫 si ku ateizmowi. Twoje ol郾ienie upewni這 Ci w tym kierunku, pewnie st康 te pozytywne emocje.
Na ten moment s康z, 瞠 poprzez te "my郵enie wsteczne" doprowadzi貫 si do stanu dysocjacyjnego, a zdysocjowa貫 si od swoich przekona. To pozwoli這 spojrze na nie z dystansu i dokona reorganizacji. Na dobre wysz這. Rzeczywi軼ie grunt to elastyczno嗆 i dobrze odej嗆 od stereotyp闚 i dogmat闚.
Swoj drog "my郵eniem wstecznym" stanu dysocjacyjnego moim zdaniem dozna tak瞠 E. Tolle. Co do samej dysocjacji to potrafi by bardzo r騜na i obejmowa r騜ne sfery psychiki.


Post zosta pochwalony 0 razy
字o 18:12, 26 Kwi 2017 Zobacz profil autora
Wy鈍ietl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum 安iadomego 好ienia! - psajko.pl Strona G堯wna » Offtop / Religia i Filozofia Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Id do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Nast瘼ny
Strona 3 z 4

 
Skocz do: 
Nie mo瞠sz pisa nowych temat闚
Nie mo瞠sz odpowiada w tematach
Nie mo瞠sz zmienia swoich post闚
Nie mo瞠sz usuwa swoich post闚
Nie mo瞠sz g這sowa w ankietach


fora.pl - za堯 w豉sne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin