Forum 安iadomego 好ienia! - psajko.pl Strona G堯wna
RejestracjaSzukajFAQU篡tkownicyGrupyGalerieZaloguj
安iadomy Sen w 24 godziny
Id do strony 1, 2  Nast瘼ny
 
Odpowiedz do tematu    Forum 安iadomego 好ienia! - psajko.pl Strona G堯wna » Techniki Zobacz poprzedni temat
Zobacz nast瘼ny temat
安iadomy Sen w 24 godziny
Autor Wiadomo嗆
Matisek
Administrator


Do陰czy: 28 Pa 2010
Posty: 1812
Przeczyta: 1 temat

Pom鏬: 87 razy
Ostrze瞠: 0/5

P貫: M篹czyzna

Post 安iadomy Sen w 24 godziny
Witajcie,

Na forum udzielam si ostatnio rzadko bo nie mam na to a tyle czasu co kiedy, ale nadal zdarza mi si experymentowa ze 鈍iadomymi snami Cool
Nie wiem jak nasza spo貫czno嗆 na tym forum si rozwija, pewnie ruch jest znacznie mniejszy, ale co tam Smile

Chcia豚ym si z wami podzieli moim experymentem dotycz帷ym 鈍iadomego snu. Nie jest to technika zbyt pozytywna, ma這 tego, jest utrudniaj帷a 篡cie i umo磧iwia 鈍iadomy sen jedynie z cz瘰totliwo軼ia tylko (a mo瞠 a) co trzeci dzie, przy czym w pe軟i rozpieprza cykl co negatywnie mo瞠 wp造wa na zdrowie. Ale skoro studenci 篡j to i oneironauci te mog Wink Dlatego je郵i kto jest w stanie to zaakceptowa to zapraszam do czytania.
Je郵i prowadzicie zdrowy tryb, uprawiacie sport, czy 酥icie minimum 6h na dobe, to odradzam.

Cel techniki to wykorzystanie ci庵造ch cykl闚 snu, z zastosowaniem przerw (taki celowy paradoks) Co na zasadzie snu polifazowego. Nalezy doprowadzi si do takiego stanu, by zasypiaj帷 w nocy, by w podobnej fazie snu co ludzie, kt鏎zy spi do po逝dnia, ale ze zwi瘯szon 鈍iadomo軼i (i to na tyle ze u mnie zazwyczaj pojawiaj sie spontany i nie musze specjalnie si wysila, bo liczy si intencja Wink ).
Technika dzia豉 na zasadzie WBTB, ale ju nie pojawiaj si magiczne numerki 4+1, czy 6+1. To ju odesz這 w niepami耩, jako proste techniki expresowe, kt鏎e opieraly si na poprawnym wyliczeniu co powodowa這 r騜ne spory. Tutaj liczy si skuteczno嗆, nie czas, nie expresyjno嗆, ale skuteczno嗆.

Ale je郵i chodzi jednak o ten czas, bo niestety w naszym wszech鈍iecie na nim opiera si rzeczywisto嗆, na cel techniki musimy po鈍i璚i ponad dobe, dzi瘯i temu czas LD jest mniej ograniczony i mamy wieksza swiadomo嗆 Smile
Za chwil opisze jak to wygl康a. Nie b璠e dawal bardzo dok豉dnego kalkulatora cykl闚 snu, bo nie wiem jak w trybie polifazowym to si rozklada, podaje tylko moje do鈍iadczenie bez specjalnej teorii, ale na oko mo積a i tak wyliczy pewne wnioski.

W skr鏂ie powinnismy doprowadzi si do pe軟ego zm璚zenia w nocy, przespa niezdrowy czas snu, zrekompensowa go w dzie, i kolejn noc wykorzysta na zabawe Smile Predyspozycje mog by r騜ne, ale w miare mo磧iwo軼i, mo積a sprobowa.
W moich testach najbardziej optymalnie wygl康a to tak...

Opis techniki:

Dzie 1/Noc 1: Najzwyklejszy dzie, kiedy wstajemy wyspani tak jak trzeba. Robimy co mamy robi, a kiedy nadchodzi noc to dalej robimy co robili鄉y. W skr鏂ie - nie stosujemy 瘸dnych technik, poprostu siedzimy do bardzo p騧na w nocy, najlepiej do godziny 3-4 i idziemy spa, bo za chwile nastaje kolejny dzie... Wink

Dzie 2: ....Wstajemy po 2-3h snu. Nie b璠zie mi這, ale jak kto ma poczucie obowi您ku to wstanie. W豉軼iwie w tym etapie nie ma czego takiego jak ch耩. To musi by przymus. Ale im bardziej mamy przy takim wstawaniu my郵i samobojcze, i l騜ko staje si 這瞠m zbawienia, tym lepiej. Wstajemy pijemy kawke i sp璠zamy aktywnie dzie. Nie stosujemy 瘸dnych technik. 砰jemy swoim zyciem, najlepiej aktywnym, i po poludniu godzina 14-15 wracamy na 3-4 godzinn drzemke Smile W sumie to tak optymalnie wyliczone, 酥imy do p鏦i nie stwierdzimy, 瞠 si wyspali鄉y, ale po takim czasie zazwyczaj tak jest. Warto jednak spa w ubraniu i mie jasno w domu. Cel to og鏊nie wsta przed godzin 20. Co te raczej po takim niezdrowym cyklu przyjemne nie b璠zie, ale przynajmniej b璠ziemy ju wyspani. Teraz trzeba tylko wsta, posiedzie przed kompem i po這篡 si spowrotem spa wcze郾ie po polnocy...

Noc 2 ...Od tej pory mamy ca陰 noc dla siebie.
Cykl snu umo磧iwia nam podobne efekty co po 6+1, ale mamy bardzo wysok 鈍iadomo嗆, i szansa na LD jest niesamowicie wysoka, mo瞠 nawet nie tyle samo LD ale i 鈍iadomy parali senny w trakcie zasypiania. Dodatkowo czas nas wogole nie ogranicza, mo積a zaliczy dwa swiadome sny w ci庵u jednej nocy. A potem obudzi si wyspanym, cho cykl snu wcale nie zapewni nam odpowiedniego wypoczynku, dlatego warto spa d逝瞠j, chocia瘺y 8-10 godzin.
Potem mamy restart i mo積a technike stosowa na nowo.

Polecam dla zdesperowanych. Bez ironii, bardzo fajna technika, ale tylko do experymentow na LD, bo wg. mnie kosztuje wi璚ej stresu ni zabawy, ale spr鏏ow望 zawsze mo積a...

Obrazowe przedstawienie na osi czasu, i gdzie dok豉dnie szansa na LD jest najwy窺za.
Kliknij w link - [link widoczny dla zalogowanych]

Zwr鵵cie uwag na fazy snu, w jakich zasypiamy i w jakich si powinni鄉y obudzi.
Ostatniej nocy techniki, 酥imy jednym ci庵iem i mamy ca陰 noc, po d逝giej fazie REM nast徙i sen g喚boki, po nim mo積a wali kolejnego LD, ale ju z mniejsz skuteczno軼i - w豉軼iwie tak sam jak w 6+1

Pozdrawiam.


Post zosta pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Matisek dnia Wto 4:23, 07 Kwi 2015, w ca這軼i zmieniany 3 razy
字o 1:09, 30 Pa 2013 Zobacz profil autora
Fallen Leaf
Administrator


Do陰czy: 17 Gru 2012
Posty: 4335
Przeczyta: 2 tematy

Pom鏬: 314 razy
Ostrze瞠: 0/5
Sk康: Radomsko
P貫: M篹czyzna

Post
Ruch na forum.. My郵 瞠 by這 lepiej, ale przychodzi wielu nowych, z tym 瞠 nie aktywnych poza swoimi tematami w dziale "Pytania i Problemy", ale nie jest 幢e Smile Fajnie 瞠 znowu co wnios貫 co warto軼iowego do forum Smile
O tym rodzaju WBTB troch si wypowiem bo sam wiele razy tak spa貫m. Jest to najcz窷ciej "niechc帷y". Wzmo穎na senno嗆 spowodowana kr鏒kim snem poprzedniego dnia wymusza na mnie drzemk, cz瘰to d逝窺z ni planuj, co zwykle powoduje bezsenno嗆 w nocy. Przez d逝gie zasypianie mam wysok 鈍iadomo嗆 we 郾ie i 豉two si u鈍iadomi.
Ale po pierwsze - w moim przypadku popo逝dniowa/wieczorna drzemka nie rozpoczyna si od REM (tak my郵), a sen w nocy nie od razu od REM.
Po drugie - takie WBTB zwi瘯sza szans na u鈍iadomienie ale nie zapewnia jej, tak samo jak w przypadku zwyk貫go WBTB.

W moim przypadku z racji i d逝go zasypiam, po takiej drzemce (nawet 2 godzinnej), zasypiam bardzo d逝go, ale tak jest u mnie, nie musi by u innych. A teraz kilka przyk豉d闚:

1. 3 h snu > drzemka wieczorem (nie pami皻am ile czasu, ale d逝go >3h), w nocy m璚zy貫m si bardzo d逝go z za郾i璚iem, na granicy za郾i璚ia by貫m wp馧 鈍iadomy, ta bezsenno嗆 wyd逝篡豉 moj granic zasypiania. Spa貫m ok. 2,5h i ca豉 jedna REM by豉 przespana 鈍iadomie.

2. Nast瘼ny dzie: Drzemka popo逝dniu, budzik dopiero na 9 rano. I tak d逝go nie pospa貫m ale mia貫m LD, 鈔edniej d逝go軼i ale obudzi mnie budzik.

3. Drzemka redukuj帷a niedob鏎 snu z kilku dni. W nocy u鈍iadomienie si na pocz徠ku snu i d逝uugi LD.

4. Dzisiaj: 1 dzie - bardzo kr鏒ki sen, 2 dzie - 5h, drzemka popo逝dniowa - 2,5h - Dobrze zapami皻ane sny. Sen w nocy - jakie 3h. Wynios貫m: sen o LD, d逝gie LD, i godzina drzemki (ola貫m pierwsz godzin x] ) z kt鏎ej wynios貫m 2 dobrze zapami皻ane sny.

I na koniec wspomn 瞠 w weekendy 酥i d逝go albo bardzo d逝go i je郵i wpadnie jaki LD to bardzo marny. W konsekwencji, LD'k闚 mam wi璚ej w tygodniu, c騜 za paradoks Smile
btw. Fajny wykres Very Happy


Post zosta pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Fallen Leaf dnia 字o 18:49, 30 Pa 2013, w ca這軼i zmieniany 2 razy
字o 18:48, 30 Pa 2013 Zobacz profil autora
Matisek
Administrator


Do陰czy: 28 Pa 2010
Posty: 1812
Przeczyta: 1 temat

Pom鏬: 87 razy
Ostrze瞠: 0/5

P貫: M篹czyzna

Post
Te wpad貫m na to nie chc帷y jak pr鏏owa貫m podczas zalicze pozwoli sobie na jakie chwilowe zamkni璚ie oczu ;p
Je郵i chodzi o drzemke, to musi by ona odbyta po skrajnym zm璚zeniu, ale odespaniu 1 fazy w nocy 2h+/- . Wtedy zazwyczaj wejdziemy w REM, baardzo mu這waty, ale jest. I 酥i帷 3-4h powinnismy obudzi si w kt鏎ej z kolei fazie gdzie REM jest stosunkowo d逝窺zy. Rzekomo organizm dalej jest zm璚zony wi璚 w nocy po paru godzinach wchodzimy w kontynuacje w bardzo wysokiej jako軼i Wink
Generalnie je郵i masz problemy z za郾i璚iem po drzemce, to nie powinno by problemu je郵i za郾iesz dopiero w 鈔odku nocy, bo i tak si zdarza這, ale je郵i zadbasz o to, 瞠by pierwszej nocy przed drzemk spa 2h +/- to raczej organizm b璠zie domaga si wi璚ej Wink Ale dzi瘯i, 瞠 podzielile si spostrze瞠niami, gdyby wi璚ej os鏏 si w ten sposob wypowiadalo to mo積a by ustali jaki z這ty 鈔odek.

A co do szansy na u鈍iadomienie, wg. mnie jest du穎 wy窺za od zwyk貫go WBTB. Wnioskuje to po tym, 瞠 wszystkie akcje dzia造 sie spontanicznie, wr璚z nawet przypadkowo, tak 瞠 nie mialem konieczno軼i stosowania afirmacji i samego RT ju we 郾ie. W ka盥ym razie, efekty wcale nie s kolorowe, mimo ze wystepuj w moim przypadku zawsze, to jednak cz瘰to jest to fauxpas, gdzie odzyskuje 鈍iadomo嗆, zanim sen si zd您y ustabilizowac, pojawia sie symptony paralizu i praktycznie mnie wywala. Co po kilku takich wpadkach, ko鎍zy si calkowit utrata swiadomosci Wink

Pzdr.


Post zosta pochwalony 0 razy
字o 19:07, 30 Pa 2013 Zobacz profil autora
Czarnyaragorn



Do陰czy: 01 Wrz 2014
Posty: 18
Przeczyta: 0 temat闚

Ostrze瞠: 0/5

P貫: M篹czyzna

Post
Mam po prostu p鎩嗆 spa, czy robi wilda?


Post zosta pochwalony 0 razy
Nie 23:57, 04 Sty 2015 Zobacz profil autora
Matisek
Administrator


Do陰czy: 28 Pa 2010
Posty: 1812
Przeczyta: 1 temat

Pom鏬: 87 razy
Ostrze瞠: 0/5

P貫: M篹czyzna

Post
A co tam Ci si podoba. Ja to u篡wam do WILD'a, chocia i bez tego mia貫m mas LD dzi瘯i tej technice. 畝dne z nich niestety nie nale瘸這 do stabilnych i przyjemnych, ale tak to jest jak si zaburza cykl snu z desperacj na 鈍iadome REM.


Post zosta pochwalony 0 razy
Pon 0:01, 05 Sty 2015 Zobacz profil autora
Czarnyaragorn



Do陰czy: 01 Wrz 2014
Posty: 18
Przeczyta: 0 temat闚

Ostrze瞠: 0/5

P貫: M篹czyzna

Post
Ale wi瘯sze szanse mam robi帷 to z wildem, czy po prostu k豉d帷 si zaraz spa? A a propo wilda, to prze造kanie 郵iny przeszkadza?


Post zosta pochwalony 0 razy
Pon 0:05, 05 Sty 2015 Zobacz profil autora
Matisek
Administrator


Do陰czy: 28 Pa 2010
Posty: 1812
Przeczyta: 1 temat

Pom鏬: 87 razy
Ostrze瞠: 0/5

P貫: M篹czyzna

Post
Jak d逝go si bawisz z LD to mo瞠 Ci si uda, ja t technike wyczai貫m zupe軟ie przypadkowo, wi璚 po cz窷ci mo瞠 si uda k豉d帷 si po prostu spa. Jednak瞠 zamys by taki, 瞠by u篡wa autosugestii i/lub WILD bo jest du篡 potencja na udan pr鏏.

Pozdrawiam.

P.S tak prze造kanie 郵iny przeszkadza jak si o niej my郵i, dlatego prze造kaj kiedy trzeba, jak nie to nie my郵 o tym, wydzielanie 郵iny zmniejsza si zasypiaj帷. Ludzie si budz czasami tylko po to 瞠by wzi望 wdech i prze趾n望 郵ine po czym zn闚 porywa ich morfeusz... nie robi to jakich mega szk鏚, ale jak 造kasz co chwile i si tym denerwujesz to prosta droga do frustracji.


Post zosta pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Matisek dnia Pon 0:12, 05 Sty 2015, w ca這軼i zmieniany 1 raz
Pon 0:08, 05 Sty 2015 Zobacz profil autora
Czarnyaragorn



Do陰czy: 01 Wrz 2014
Posty: 18
Przeczyta: 0 temat闚

Ostrze瞠: 0/5

P貫: M篹czyzna

Post
Czyli jednak wild. Ale zastanawia mnie to, 瞠 wild bez wbtb trwa ok. 2 h. Czy tutaj te tak b璠zie, czy b璠zie tak jak przy wbtb, czyli ok. tych 20 minut?


Post zosta pochwalony 0 razy
Pon 0:11, 05 Sty 2015 Zobacz profil autora
Matisek
Administrator


Do陰czy: 28 Pa 2010
Posty: 1812
Przeczyta: 1 temat

Pom鏬: 87 razy
Ostrze瞠: 0/5

P貫: M篹czyzna

Post
Kto Ci powiedzia takie dzo趾i? Trwa tyle ile zasypiasz, mo瞠 minute? Mo瞠 10... zabawa powy瞠j 30 minut nie ma sensu bo zmieni si w dyskomfort jakiego 鈍iadomie nie przyjmiesz i nie b璠ziesz zrelaksowany. To drugie jak dla mnie 鈍iadczy o po這wie sukcesu.


Post zosta pochwalony 0 razy
Pon 0:13, 05 Sty 2015 Zobacz profil autora
Czarnyaragorn



Do陰czy: 01 Wrz 2014
Posty: 18
Przeczyta: 0 temat闚

Ostrze瞠: 0/5

P貫: M篹czyzna

Post
A nie jest to tak, 瞠 musz zachowa 鈍iadomo嗆 do fazy rem, podczas gdy bez wbtb pierwsza zaczyna si podaj瞠 po 1.5h?


Post zosta pochwalony 0 razy
Pon 0:18, 05 Sty 2015 Zobacz profil autora
Matisek
Administrator


Do陰czy: 28 Pa 2010
Posty: 1812
Przeczyta: 1 temat

Pom鏬: 87 razy
Ostrze瞠: 0/5

P貫: M篹czyzna

Post
Czarnyaragorn napisa:
A nie jest to tak, 瞠 musz zachowa 鈍iadomo嗆 do fazy rem, podczas gdy bez wbtb pierwsza zaczyna si podaj瞠 po 1.5h?


Techniki snu przerywanego polegaj na tym, 瞠by w faze REM wbi si niemal od razu po za郾i璚iu.
Im kr鏒sza dezorientacja przy zasypianiu, tym wi瘯sza szansa, 瞠 u鈍iadomisz si w nim maj帷 wcze郾iej intencje. Nie utrzymasz 鈍iadomo軼i w g喚bokiej fazie NREM, kiedy m霩g jest wy陰czony, dlatego WILD nie robi si ot tak wieczorem.


Post zosta pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Matisek dnia Pon 0:24, 05 Sty 2015, w ca這軼i zmieniany 1 raz
Pon 0:23, 05 Sty 2015 Zobacz profil autora
Czarnyaragorn



Do陰czy: 01 Wrz 2014
Posty: 18
Przeczyta: 0 temat闚

Ostrze瞠: 0/5

P貫: M篹czyzna

Post
Czyli d逝go to nie potrwa. W takim razie czas spa Very Happy. Dzi瘯i i dobranoc.

Edit.
A maj帷 na my郵i chwile po p馧nocy to chodzi o chwile kilka minut, czy chwile 40 minut?


Post zosta pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Czarnyaragorn dnia Pon 0:27, 05 Sty 2015, w ca這軼i zmieniany 2 razy
Pon 0:24, 05 Sty 2015 Zobacz profil autora
Matisek
Administrator


Do陰czy: 28 Pa 2010
Posty: 1812
Przeczyta: 1 temat

Pom鏬: 87 razy
Ostrze瞠: 0/5

P貫: M篹czyzna

Post
Wszystko zale篡 od doboru godzin snu i ustawieniu sobie cyklu Smile
Tutaj jest tylko moja koncepcja. Na pocz徠ek radzi豚ym pr鏏owa na technikach WBTB 4+1 albo 6+1 (drugie lepsze).

Czarnyaragorn napisa:

A maj帷 na my郵i chwile po p馧nocy to chodzi o chwile kilka minut, czy chwile 40 minut?

Obydwie odpowiedzi s poprawne. My郵, 瞠 sam wiesz, kt鏎a jest dla Ciebie najlepsza.
Ja si o p馧nocy k豉d tak 10 minut po, wi璚 mam czas zasn望, a bardzo 豉two si zasiedzie i nie spa zn闚 ca陰 noc, dlatego lepiej odci望 si od zb璠nej elektroniki, wyk徙a, od鈍ie篡 pok鎩 i spa.

Pozdrawiam i 篡cz LDkow Smile


Post zosta pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Matisek dnia Pon 0:30, 05 Sty 2015, w ca這軼i zmieniany 2 razy
Pon 0:27, 05 Sty 2015 Zobacz profil autora
Czarnyaragorn



Do陰czy: 01 Wrz 2014
Posty: 18
Przeczyta: 0 temat闚

Ostrze瞠: 0/5

P貫: M篹czyzna

Post
Dzi瘯i. Wiem, ale jako wild nigdy mi nie szed. Teraz wiem dlaczego(郵ina XD). Tak, ale jak ju spa貫m dzisiaj 3 h i zrobi貫m t drzemk to teraz trzeba spr鏏owa XD.


Post zosta pochwalony 0 razy
Pon 0:29, 05 Sty 2015 Zobacz profil autora
Matisek
Administrator


Do陰czy: 28 Pa 2010
Posty: 1812
Przeczyta: 1 temat

Pom鏬: 87 razy
Ostrze瞠: 0/5

P貫: M篹czyzna

Post
Czarnyaragorn napisa:
Dzi瘯i. Wiem, ale jako wild nigdy mi nie szed. Teraz wiem dlaczego(郵ina XD). Tak, ale jak ju spa貫m dzisiaj 3 h i zrobi貫m t drzemk to teraz trzeba spr鏏owa XD.


Pr鏏uj i 篡cz sukcesu Boo hoo!
Ale nie bierz tej 郵iny tak na powa積ie. Napisa貫m Ci tylko, 瞠by o tym nie my郵a bo wtedy sam siebie prowokujesz. Jest potrzeba prze造kasz - nie ma, nie my郵isz tym. Samo w sobie nie sprawia problemu, ale jak b璠ziesz co chwile 趾a, albo frustrowa si, 瞠 masz pe軟o w g瑿ie to nic dobrego nie przyniesie.

Pozdrawiam.


Post zosta pochwalony 0 razy
Pon 0:33, 05 Sty 2015 Zobacz profil autora
Wy鈍ietl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum 安iadomego 好ienia! - psajko.pl Strona G堯wna » Techniki Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Id do strony 1, 2  Nast瘼ny
Strona 1 z 2

 
Skocz do: 
Nie mo瞠sz pisa nowych temat闚
Nie mo瞠sz odpowiada w tematach
Nie mo瞠sz zmienia swoich post闚
Nie mo瞠sz usuwa swoich post闚
Nie mo瞠sz g這sowa w ankietach


fora.pl - za堯 w豉sne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin